کد خبر: ۱۴۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
فرمانده مرزبانی ناجا در گفت و گوی تفصیلی با دانا:

خبر کشته شدن چند کولبر در ماه گذشته کذب محض است / مرزبانان ما حامی قطعی کولبران هستند

فرمانده مرزبانی ناجا به دانا گفت: بنده صراحتا اعلام می کنم آماری که چندی پیش در رسانه های معاند منتشر شد که در ماه گذشته شش کولبر کشته و 11 کولبر زخمی شده اند، تحریف شده و کذب محض است.

سردار احمدعلی گودرزی در گفت و گو با خبرنگار انتظامی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص هشتک کولبرها را نکشید که در پی انتشار خبر کذب یکی از خبرگزاری های مدعی حقوق بشر ترند شده بود؛ گفت: بعضی افراد صورت غیر کارشناسی و بعضا مغرضانه با تحریف اخبار اداعا کرده اند که مرزبانان نیروی انتظامی با کولبران مقابله می کنند کذب محض است.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بنده صراحتا اعلام می کنم آماری که چندی پیش در رسانه های معاند منتشر شد که در ماه گذشته شش کولبر کشته و 11 کولبر زخمی شده اند، تحریف شده و کذب محض است، افزود: گرچه در زمستان پیش برخی کولبران مانند زماستان های گذشته در یخبندان زمستان جان خود را از دست داده بودند و این اتفاقات هیچ ارتباطی به نیروهای مرزبانی ندارد.

 

 

سردار گودرزی با تصریح بر این نکته که ما کولبرانی که بصورت قانونی اقدام به تردد می کنند را حمایت کرده ایم، گفت: کولبران واقعی که در زمان و مکان مشخص اجناس تعیین شده را از مداخل معین شده رد و بصورت مجاز وارد کشور می کنند، همواره مورد حمایت ما بوده و هستند.

وی در ادامه اظهاراتش اضافه کرد: حتی ما طرح های حمایتی خود را به مراجعی چون وزارت کشور و ستاد کل تقدیم کرده ایم که کار این عزیزان سریع تر و ضابطه مند تر گردد تا بلکه به این وسیله امکان سوء استفاده از سوداگران و قاچاقچیان سلب شود؛ امید که با ارائه این طرح ها انشاالله امنیت و معیشت کولبران عزیز و زحمتکش ما تامین شود .     

فرمانده پیشین ناجا در استان فارس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه ما 8 هزار و 755 کیلومتر مرز آّی و خاکی با 15 کشور همسایه داریم، خاطر نشان کرد: این مرز های برای کشور ما فرصت مغتنی است؛ اما اگر درست مدیریت نشود، قطعا می تواند به سمت تهدید برود.

 

باید در مقابل سوداگران فرهنگ هم زبانی ایجاد کنیم

این فرمانده ارشد نیروی انتظامی اضافه کرد: برخورد با تردد های غیر مجاز افرادی که کالای قاچاق به همراه دارند از جمله مواردی است که بخش اعظم توان نیروهای مرزبانی را به خود اختصاص داده است که مهمترین آن برداشت های متفاوت از وظیفه و مقابله مرزبانان است. باید ابتدا یک فرهنگ هم زبانی ایجاد کنیم در مقابل سوداگران و قاچاقچیان.

 

ترددهای غیر مجاز در مرز تمامی کشورها جرم تلقی می‌شود

سردار گودرزی با ابراز گلایه مندی از این نکته که روزانه اظهارنظرهای متفاوتی صورت می گیرد که توسط برخی از مسئولان و بعضا افراد مغرض و معاند بصورت غیر کارشناسی اعلام و بیان می شود، گفت: مرز و مرزبانی طبق قانون بین الملل و قوانین کشوری تعریف خاصی دارد؛ طبق این تعریف در تمام دنیا ترددهای غیر مجاز در مرز جرم تلقی میشود. خب ما گذر های مرزی و پایانه های مرزی داریم که اینها در کشور ما ودر عرصه بین الملل تعریف شده اند.

 

مرزبانان ما حامی صد درصدی کولبران هستند

 

 

این مقام انتظامی در خصوص اهمیت مرز نشینان عنوان کرد: متاسفانه بعضا در مصاحبه‌هایی ناآگاهانه عنوان می‌کنند که مرزبانی جمهوری اسلامی با کولبران برخورد می‌کند. در صورتی که مرزبانان ما حامی صد درصدی کولبران هستند و اقتصاد مرزنشینان برای آنان مهم است.

اعتقاد ما بر این است که حراست از مرزها با وجود مرزنشینان محقق می شود. و امنیت پایگاه های ما توسط مرزبانان غیور با پشتیبانی مردم عزیزی که در مرزهای ماهستند و با ما همکاری خوبی دارند تامین می شود. ما مرزنشینان را مرزیار افتخاری خود می دانیم

فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با تصریح بر این نکته که ما مرزنشینان را مرزیار افتخاری خود می دانیم، خاطر نشان کرد: کولبر در تعریفی که دارد فردی است که در زمان و مکان و روز مشخصی اقدام به جابجایی کالای مشخصی می کند. عملکرد کولبر طبق این تعریف باید تحت نظر مرزبانانی باشد.

آیا فردی در نیمه شب در ارتفاعات و دره های سر به فلک کشیده تردد غیر مجاز دارد و با مرزبانان درگیر می شوند و به سوی همکاران ما تیر اندازی می کنند، کولبر است؟! با این وجود ما بخاطر اینکه کولبران آسیب نبینند خودمان آسیب را به جان می خریم.

 

سوداگرانی که مترصدند با نام کولبر وارد کشور شوند

وی در ادامه تعریف کرد: در آذربایجان غربی در خرداد امسال اتفاقی افتاد اینگونه که قاچاق چیان و سوداگران سعی داشتند از بین کولبران به کشور وارد شوند. با اینکه ما خیلی مدارا کردیم اما قاچاقچیان و سوداگران اقدام به تیراندازی کردند و متاسفانه سه تن از سربازان وظیفه ما به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. جوانانی که لباس مقدس سربازی به تن کرده بودند تا از حدود و ثغور کشور خود دفاع کنند، جان عزیز شان را در راه امنیت کشور فدا کردند.

مورد دیگر ما در دو سه روز گذشته باز در آذربایجان اتفاق افتاد. در این حادثه یک سرباز و یک درجه دار شهید دایم. با این وجود تا قاچاقچیان و سوداگران به طرف نیروهای مرزبانی ناجا تیراندازی نکنند و با ما درگیر نشوند  ما به هیچ عنوان به سوی آنان شلیک نمی کنیم.

دوستان ما در مرزبانی با سعه صدر با موضوع نگاه می کنند. آنهم به این خاطر که ممکن است در میان آنها حتی یک کولبر باشد که ممکن است به واسطه بی دفاع بودن خدای ناکرده جان خود را از دست دهد.

 

گرگ هایی در لباس میش !

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به این نکته افرادی که در شبکه ها و رسانه های معاند به نام کولبر معرفی می شوند، کولبر نیستند؛ بلکه اینها کسانی هستند که اجناس غیر مجاز، ضد فرهنگی ، سلاح جنگی و مشروبات الکلی قاچاق می کنند و به محض آنکه گیر بیفتند و یا مشکلی برای انان پیش بیاید آنان را در لباس کولبر معرفی میکنند.

مثلا مشروبات الکلی در کشور ما جایگاهی ندارد و طبق قوانین کشورمان ورود مشروبات به کشور حرام است. همین طور ورود اسلحه و مهمات امنیت ملی  را به خطر می اندازد. ورود همین اسلحه هاست که با آن زور گیری در روز روشن انجام می شود. بنابراین وقتی که نیروی مرزبانی جلوی ورود سلاح غیر مجاز را بگیرد، جامعه در امنیت کاملی به حیات خود ادامه می دهد.

وی در ادامه اضافه کرد: مگر به یاد ندارید در درگیری هایی که در سنوات گذشته در کشور ما ایجاد شد؛ به وسیله همین اسلحه هایی که سوداگران و معاندان در لباس کولبران زحمتکش به کشور وارد کرده اند، چه جنایت هایی که رقم نخورد.

 

قاچاقچیان سلاح که خود را کولبر معرفی کردند

سردار گودرزی با اشاره به موردی عنوان کرد: من نمی توانم شفاف برخی از موارد را عرض کنم اما به همین نکته بسنده می کنم که هفته گذشته در ثلاث باباجانی کرمانشاه چند قبضه اسلحه توسط همین کولبر نماهای متخلف به کشور وارد شده باشد، خوب است؟

این محموله خوشبختانه توسط نیروهای ناجا کشف و ضبظ شد و در ستگیری عوامل مشخص شد که این افراد بخاطر دور زدن بازرسی‌ها به شکل کولبران سلاح های مذکور را حمل و وارد کشورکرده اند.

 

خبر کشته شدن چند کولبر در ماه گذشته کذب محض است

 

این سردار پاسدار صراحتا گفت: ما نمی توانیم مرز را رها کنیم که هر کس هر طور که تمایل دارد اقدام به ورود اجناسی کند که بعد ها جان و مال هموطنان را به وسیله انها مورد تهدید و دستبرد قرار دهد.

برای ما قابل قبول نیست که یک عده هرج و مرج خواه به اسم فعال حقوق بشر در آنسوی مرز بایستد و واقعیات را تحریف و شانتاژ کنند. ما قطعا جواب درخودر و مناسبی به آنان خواهیم داد.

اگر به دنبال دستیابی به واقعیت هستند، بیایند و از ما سوال کنند تا ما با ارئه مستندات و مدارک به آنان ثابت کنیم که خبر کشته شدن چند کولبر در ماه گذشته کذب محض است؛ اگر نیروهای مرزبانی با افرادی درگیر شده اند اولا آنان قاچاقچیانی بوده اند که اجناس غیر مجاز و ممنوعه و سلاح به کشور وارد کرده اند؛ در ثانی در ابتدا آنان به طرف نیروهای ما شلیک کرده اند و با مرزبانان غیور ما درگیر شده اند که ما مجبور به دفاع از خود شده ایم.

 

تضعیف نیروهای مرزبانی مصداق نابودی امنیت و آرامش است

وی با ابراز گله مندی از این نکته که نباید تلاش مستر و شبانه روزی مرزبانان کشورمان را که در شرایط بسیار سخت خدمت می کنند نادیده گرفت، گفت: نایدیده گرفتن این زحمات و جان فشانی ها جفا در حق نیروهایی است که در صدد اسقرار امنیت و آرامش مردم هستند. مردم نباید با اظهار نظر های نادرست این زحمات را زیر سوال ببرند. من گلایه مند هستم از آن دسته از مردمی که گوش به دهان دشمنان دارند. آنکه دشمن است برای ما مهم نیست؛ اما در داخل کشورمان افراد نا آگاهی هستند که این هجمه هایی که به نیروهای خدوم ناجا وارد می شود را باور می‌کنند و بعضا این اخبار کذب را بازگو می کنند. بدون آنکه بدانند جنگ رسانه ای یعنی چه؟ بدون آنکه بدانند اگر نیروهای حامی خود را تضعیف کنند، امنیت و آرامش زندگی خود را نابود کرده اند.

 

مردم باید بدانند مناطق ممنوعه و مناطق قرمز یعنی چه؟

سردار گودرزی با اشاره به اینکه مردم ما باید بدانند که مناطق ممنوعه و مناطق قرمز مناطقی تعریف شده اند که براساس مصوبه شورای عالی امنیت کشور باید از آنها به تمامی دفاع کرد، گفت: طبق این قوانین اگر هر کس از مناطق مرزی بدون مجوز عبور کند، هیچ نیازی به ایست دادن و تذکر نیست . مرزبانان می توانند به سمت چنین افرادی شلیک کنند و هیچ مجازاتی شامل حال این ماموران نمی شود. اما با این وجود همانطور که اشاره کردم مرزبانان ما با سعه صدر با این تخلفات برخورد می‌کنند و تا افراد خاطی آتش افروزی نکنند و به سمت مرزبانان ما شلیک نکنند آنان مقابله به مثل نکرده و تیر اندازی نخواهند کرد.    

انتهای پیام / خ

منبع: دانا
نظرات بینندگان