کد خبر: ۱۴۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

۱۴۰ شرکت جدید در راه بازار سهام

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه در ۴ ماه نخست امسال، ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی در بازار سرمایه انجام شده، اظهار داشت: فرآیند پذیرش ۱۴۰ شرکت در بورس و فرابورس در جریان است.
به گزارش شیرازه، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  حسن قالیباف اصل اظهار کرد: این در حالی است که سال گذشته در این مدت ۳۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی انجام شده بود ، بدین ترتیب، امسال تامین مالی ازطریق بازار سرمایه، بیش از سه برابر رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه طبق هدف گذاری های انجام شده، رونق بازار ثانویه به بازار اولیه و تولید هدایت می شود، گفت: هفته گذشته شورای عالی بورس، سقف صندوق‌های سرمایه گذاری را از ۱۰ هزار میلیارد تومان به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد که به این ترتیب هم دولت در انتشار اوراق و هم شرکت‌ها می‌توانند از این منابع استفاده کنند.

قالیباف اصل با بیان اینکه تا هفته گذشته تنها یک عرضه اولیه روزهای چهارشنبه‌ها داشتیم افزود: هفته گذشته عرضه اولیه دو برابر شد و این در حالی است که آمار عرضه اولیه امسال در مقایسه با سال گذشته بسیار بیشتر است. به طور نمونه کل سال گذشته پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عرضه اولیه داشتیم در حالی که طی چهار ماه نخست امسال ارزش عرضه های اولیه از ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان عبور کرده است.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه از ابتدای سال اقدامات زیادی را برای تسهیل حضور بخش خصوصی در بازار سرمایه و تامین مالی آن‌ها انجام داده ایم افزود:‌ امسال سران سه قوه مصوبه خوبی در این باره داشتند. برای مثال مقرر شده گذشته مالیاتی شرکت‌هایی که امسال وارد بورس می‌شوند دوباره بررسی نشود که امیدواریم بخش خصوصی از این امکان به خوبی استفاده کند.

قالیباف ادامه داد: هم اکنون ۹۰ شرکت در فرابورس و ۵۰ شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در فرایند پذیرش قرار دارند ضمن اینکه امسال بیشترین فعالیت ما در بازار سرمایه بر تقویت تامین مالی متمرکز شده است.

انتهای پیام

نظرات بینندگان