کد خبر: ۱۴۰۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹

ارائه شیوه نامه های بهداشتی برای برگزاری محرم امسال در فارس

عزاداری‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باشد و شهروندان و عزاداران حسینی (ع) الگویی نو در شیراز و استان فارس برای برگزاری این عزاداری‌ها ارائه نمایند.
به گزارش شیرازه به نقل از خبرگزاری صداوسیما،مرکز فارس، استان فارس در ردیف استان‌های قرمز کرونا قرار دارد، از این رو امسال آیین‌های عزاداری ماه محرم و پاسداشت ارزش‌های عاشورا و قیام حسینی (ع) به سبک ویژه و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشست امروز این موضوع را یاد آوری کرد که عزاداری‌ها با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی باشد و شهروندان و عزاداران حسینی (ع) الگویی نو در شیراز و استان فارس برای برگزاری این عزاداری‌ها ارائه نمایند.

مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی شیوه نامه‌های مربوط به آیین عزاداری در ماه محرم، از نیکوکارانی که در ماه محرم، نذر اطعام دارند، خواست تا نذروات و مواد غذایی خود را را به صورت جیره خشک یا در بسته‌های بیرون بَر بهداشتی در اختیار مردم عزادار قرار دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از سپاه فجر استان فارس برای حمایت از دانشگاه برای راه اندازی و اداره بیمارستان پشتیبان شهید آیت الله دستغیب و توسعه امکان خدمت رسانی به مبتلایان در بحران کرونا، قدردانی کرد.

دکتر لطفی همدلی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان برای افزایش و بهبود خدمت رسانی به بیماران کرونا را مایه دلگرمی مجموعه سلامت استان خواند و تاکید کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان در استان و کمبود تخت بستری در بیمارستان ها، اگر همکاری دستگاه‌های اجرایی استان نبود، ما با مشکل و تهدید بستری بیمار مواجه بودیم.

برپایی آیین‌های عزاداری در فضای باز

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز با اشاره به تمدید محدودیت‌های کرونایی در این استان، مصوبات و تمهیدات این ستاد برای برگزاری آیین‌های عزاداری ایام محرم در فارس را تشریح کرد.
عبدالرضا قاسم‌پور، با اشاره به آخرین مصوبه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: مجالس عزاداری ماه محرم با تاکید بر برپایی این مراسم‌ها در فضای باز و همچنین رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، رعایت کاهش زمان مراسم، تجمع حداقلی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده مستمر از ماسک برگزار شود.
وی ادامه داد: کارگروه مراسم عزاداری محرم با مسوولیت اداره کل تبلیغات اسلامی این استان، مشارکت دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و مردمی ذی‌ربط ذیل کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مدیریت بیماری کرونا تشکیل شده است و وظیفه هماهنگی، نظارت و اجرای دستورالعمل‌های ویژه عزاداری را بر عهده دارد.

پذیرایی در آیین‌های عزاداری ممنوع است
معاون استاندار فارس گفت: پذیرایی در جریان برگزاری آیین‌های عزاداری ممنوع است و اطعام و نذورات صرفاً مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی در پخت و پز و بسته‌بندی به صورت بیرون بر در ظروف غیر مشترک توزیع می‌شود.
قاسم‌پور با تاکید بر لزوم برگزاری مراسم در فضای باز افزود: در مورد برگزاری مراسم عزاداری در فضا‌های سربسته باید مجوز کارگروه استانی اخذ شود و تنها به فضا‌هایی که دارای شرایط بهداشتی و مدیریتی باشند، مجوز برگزاری مراسم داده می‌شود.
وی بیان کرد: مسوولان برگزاری آیین‌های عزاداری باید نسبت به رعایت ضوابط کامل بهداشتی، تعداد شرکت کنندگان، زمان برگزاری و نحوه پذیرایی متعهد باشند.

معاون استاندار فارس اظهار داشت: در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مصوب شده است، فضای باز مدارس، دانشگاه‌ها، بوستان‌ها و زمین‌های ورزشی در اختیار هیات‌های عزاداری قرار داده شود.
در حال حاضر از ۳۶ شهرستان استان فارس، ۱۹ شهرستان دارای وضعیت قرمز و داشتن شرایط ویژه، ۱۵ شهرستان در وضعیت زرد یعنی شرایط هشدار و ۲ شهرستان هم در وضعیت سفید یعنی شرایط احتیاط قرار دارند.
انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان