کد خبر: ۱۴۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

بازی با احساسات قربانیان، شگرد این‌ روزهای مجرمان سایبری/ دستگیری عامل آتش سوزی 50 هكتار از ارتفاعات جنگل "بناب" در کمتر از 24 ساعت/ توقيف كاميون و كشف 94 راس گوسفند قاچاق/ پلمب 12 واحد صنفی متخلف در خرامه

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
  به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.


توقيف كاميون و كشف 94 راس گوسفند قاچاق
فرمانده انتظامي "رستم" از توقيف يك دستگاه كاميون و كشف 94 راس گوسفند قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال خبر داد.
سرهنگ "قربانعلي روستا" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: مأموران انتظامي اين شهرستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در يكي از محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه كاميون حامل احشام مظنون و آن را متوقف كردند. 

فرمانده انتظامي شهرستان "رستم" با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 94 راس گوسفند قاچاق كشف شد، تصريح كرد: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
سرهنگ "روستا" با بيان اينكه مبارزه با قاچاق يكي از اولويت‌هاي ما در سال جاري است، خاطر نشان كرد: كارشناسان ارزش دام‌هاي مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

تقدیر شورای اسلامی و معتمدین بخش "بیرم" از پلیس 
فرمانده انتظامی "لارستان" گفت: در پی دستگیری سارقان مسلح طلا فروشي در تيرماه سال جاري در بخش "بيرم"، شورای اسلامی و معتمدین آن بخش با نصب بنر و حضور در مقر انتظامي، از پلیس تقدیر و تشکر کردند. 
                                                 
سرهنگ "داود امجدی" در اين ديدار صميمانه، تعامل و هدف مشترک نیروی انتظامی و شورای اسلامی، معتمدین و مردم را زمینه ساز ایجاد امنیت پایدار و برخورد با مخلان نظم و امنیت عنوان کرد. 
وی افزود: امروز نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی انقلابی در کنار مردم و در ایجاد نظم و امنیت و افزایش قانونمندی و ارتقاء آسایش و آرامش شهروندان در سطح جامعه با انجام اقدامات هدفمند و علمی، گام‌های بسیار موثری برداشته که ثمره آن کاهش وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی و برخورد قاطع با مجرمان در سطح شهرستان است.

در ادامه "احمد محمدی" شورای بخش بیرم و جمعی از معتمدین ضمن قدردانی از مجموعه انتظامي این شهرستان، از زحمات شبانه روزی آنان در ایجاد امنیت و دستگیری سارقان مسلح طلا فروشی و برخورد با ناهنجاریهای اجتماعی، تشکر كردند.
گفتني است اعضاي شورا و معتمدين ضمن نصب بنر در سطح شهر، با اهداء لوح تقدیر از فرمانده انتظامی و رئیس پلیس آگاهی این شهرستان به دلیل خدمات ارزنده تجلیل کردند.
تقدیر از عملکرد پلیس"لارستان"
روز گذشته اعضاي ستاد امر به معروف و نهی از منکر لارستان با حضور در دفتر فرمانده انتظامي، از زحمات شبانه روزی پرسنل خدوم در ایجاد امنیت و اجرای قانون تشکر و قدردانی كردند و با اهداء لوح تقدیر از مجموعه انتظامي این شهرستان تجلیل کردند.                                                                                        
كشف گنج یاب 10 ميلياردي در "فراشبند"
فرمانده انتظامي "فراشبند" از كشف دستگاه گنج یاب 10 ميليارد ريالي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "كرامت اله برومندي" با اعلام اين خبر گفت: مامورين پلیس آگاهی اين شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردی در منزل مسكوني خود یک دستگاه گنج یاب قاچاق مخفي كرده است كه موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
سرهنگ "برومندي" عنوان داشت: ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن مكان، موفق شدند یک دستگاه گنج یاب قاچاق کشف و ضبط كنند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه  طبق اعلام نظر كارشناسان قيمت كالاي قاچاق كشف شده، 10 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

بازی با احساسات قربانیان، شگرد  این‌ روزهای مجرمان سایبری
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مردی کلاهبردار که خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزند بیمار و نیازمند به کمک مالی است، خبر داد.
سرهنگ "حشمت سلیماني" در تشریح این خبر گفت: در پى شکایت تعدادی از شهروندان مبنى‌ بر واریز پول به حساب فردی ناشناس که در شبکه‌ اجتماعی واتساپ خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزند بیمار معرفی كرده بود، رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به اظهارات شکات و بررسی‌هاى لازم مشخص شد متهم با ورود به شبكه‌هاي اجتماعي و سو استفاده از احساسات شهروندان، خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزندی بیمار که در یکی از بیمارستان‌های سطح شهر بستری است معرفی، که با استفاده از همین موضوع و بیان اینکه برای عمل فرزندش نیاز به کمک‌ مالی دارد، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان مي‌كرده است.
رئیس پلیس فتا استان فارس بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام و با به‌ کارگیری شگردهای فنی و تخصصي، متهم را دستگير و تحويل مقام قضائي دادند.
سرهنگ "سلیمانی" گفت: طی بازجویی‌ه به عمل آمده، مشخص شد متهم با این شگرد مبلغ 100 میلیون ریال از 50 نفر شهروندان کلاهبرداری كرده است.

این مقام انتظامي به هموطنان توصیه کرد: هرگز فریب اینگونه پیام‌ها که از طرف افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود را نخورند و شهروندانی که قصد کمک به خانواده‌های نیازمند را دارند از طریق نهادهاي حمايتي دولتي و معتبر در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک‌های مالی خود كنند. 

سرهنگ "سلیمانی" گفت: به ‌هیچ وجه به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی جهت کمک مالی به مؤسسه‌های خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند اعتماد و اطمینان نکنند و فقط از طریق درگاه‌هایی که از طریق رسانه ملی و سایت‌های معتبر اعلام می شود، اقدام به واریز وجه كنند.
وي خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش گزارش‌های مردمی) با ما در میان بگذارند.

پلمب 12 واحد صنفی متخلف در"خرامه" 
فرمانده انتظامی "خرامه" از پلمب 12 واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.
 سرهنگ "زمان اله کریمی" در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت واحدهای صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان اجرا شد.
سرهنگ "كريمي "خاطر نشان كرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی به همراه نمايندگان اداره صنعت، معدن و تجارت به صورت روزانه از واحدهای صنفي این شهرستان بازدید می کنند .
اين مقام انتظامي با اشاره به بازديد از 84 واحد صنفي در سطح شهرستان خرامه طی یک ماه گذشته، تصريح كرد: در اين خصوص به 35 واحد صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل ها تذكر و اخطار داده شده و 12 واحد نيز پلمب شده‌اند
فرمانده انتظامی شهرستان خرامه با تاکید بر این مطلب كه همواره اجراي طرح‌هاي امنيت اجتماعي به منظور ايجاد فضايي امن براي شهروندان و برخورد با صنوف متخلف صورت مي‌گيرد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهاي صنفي، مراتب را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

تقدیرآموزش و پرورش مرودشت از فعالان طرح "نماد" 
با حضور امام جمعه، نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مقامات استان، از فعالان طرح نماد تقدیر شد.
 طی مراسمی در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان مرودشت، از فعالان طرح نماد از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم که تعدادی از معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان فارس، مقامات شهرستان و مسئولان اداره آموزش و پرورش مرودشت حضور داشتند، از فرمانده، جانشین و معاونت اجتماعی پلیس مرودشت با اهدا هدایا و لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است، نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان طرحی است که در قالب "نماد" از یک سال گذشته با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان در تمامی مدارس شهرستان مرودشت به عنوان پایلوت در حال اجرا است و 14 دستگاه و نهاد در این طرح به صورت مستقیم ایفای نقش می‌كنند و فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت از جمله سازمان هایی بود که به دلیل فعالیت های گسترده در این طرح مورد تقدیر قرار گرفت. 

دستگیری  عامل آتش سوزی 50 هكتار از ارتفاعات جنگل "بناب" در کمتر از 24 ساعت
فرمانده انتظامی "ارسنجان" از شناسایی و دستگیری عامل آتش سوزی 50 هكتار از ارتفاعات جنگل "بناب" که  روز گذشته دچار آتش سوزی شده بود در كمتر از 24 ساعت خبر داد. 

سرهنگ "محمدعلی فرهادی" اظهار داشت: روز يكشنبه هفته جاري ماموران انتظامی این شهرستان از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 از آتش‌سوزی ارتفاعات جنگل "بناب" مطلع و بلافاصله به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود : این آتش سوزی که از ساعت14:30روز یکشنبه  12 مردادماه در ارتفاعات جنگل بناب شعله ور و با فرا گرفتن بیش از 50 هکتار از پوشش های جنگلی ادامه یافته بود با تلاش‌های پلیس، نیرهای مردمی و همچنین دستگاه های امدادی و اداره منابع طبیعی، شب گذشته کنترل و خاموش شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "ارسنجان" با بيان اينكه شناسایی عامل آتش سوزی به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت، گفت: ماموران انتظامی با اشرافیت اطلاعاتي و بررسي‌هاي فني و تخصصي، موفق شدند عامل آتش سوزی را شناسايي و در یک عملیات غافلگیرانه آن را در مخفيگاهش دستگير كنند.

فرمانده انتظامی "ارسنجان" افزود: متهم در بازجويي اوليه اقرار كرد که  جهت تفریح به این منطقه کوهستانی عزیمت و پس از افروختن آتش، قادر به مهار آن نبودم و سریعاً از محل متواری شدم.

سرهنگ "فرهادی" با بیان اینکه متهم براي سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، عنوان داشت: در این فصل از سال مراتع و چمن زارهای جنگلی خشک و با کوچک ترین جرقه، شعله‌ور شده و موجب آتش سوزی به وسعت زیادی خواهد شد، لذا تاکید مي‌گردد كه هموطنان هنگام رفتن به طبیعت از افروختن آتش در آن مكان‌ها جدا خودداري كنند.


تقدير فرمانده کل يگان حفاظت زندان هاي استان فارس از فرمانده انتظامي شيراز

مسؤلان زندان استان فارس و شيراز با حضور در دفتر فرمانده انتظامي اين شهرستان، از زحمات و تلاش‌هاي مجموعه انتظامي در حفظ نظم و امنيت زندان‌ها قدرداني کردند.

 در اين ديدار سرهنگ "فرج شجاعي" فرمانده انتظامي شيراز، امنيت زندان را يکي از اولويت‌هاي مهم اين فرماندهي دانست و گفت: همکاري زندان با پليس‌هاي تخصصي در کشف جرايم و همچنين بدرقه زندانيان، نقش موثري دارد.
در ادامه اين نشست سرهنگ "علی طهماسبی" فرمانده کل يگان حفاظت زندان‌هاي استان فارس، ضمن تقدير و تشکر از فرمانده انتظامي شيراز، گفت: همکاري و تعامل مطلوبي بين اين دو مجموعه برقرار است و اميدواريم با اجراي مانورهاي مختلف، ضريب امنيتي زندان‌ها بيش از پيش ارتقاء يابد.

انتهای متن/
نظرات بینندگان