کد خبر: ۱۴۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
استاندار فارس در دیدار با اصحابه رسانه تاکید کرد؛

گسترش امید و نشاط در جامعه توسط رسانه ها به روش‌های معقول

استاندار فارس گفت:با توجه به زمینه های اجتماعی که در کشور ما وجود دارد، رسانه‌های خارجی سعی در ایجاد ناامیدی بین ملت ما دارند،پس رسالت اصلی و مهم خبرنگارانی که تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی زندگی می کنند این است که بتوانند امیدآفرینی و نشاط را به روش‌های معقول در جامعه گسترش دهند.
به گزارش شیرازه،عنایت اله رحیمی استاندار فارس امروز ۱۵ مردادماه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرارسیدن هفته خبرنگار به گوشه ای از وظایف و رسالت اصلی خبرنگاران اشاره کرد و گفت: اصحاب رسانه رسالتی سنگین بر عهده دارند و مطلع کردن و آگاهی دادن به جامعه یکی از وظایف اصلی این قشر است.

رحیمی با تاکید بر اینکه رسالت مهم خبرنگار اطلاع رسانی صادقانه و به دور از حب و بغض در راستای توسعه، ترقی و تکامل جامعه تلقی و تعریف می شود،افزود: طبیعتا برای انجام چنین رسالتی نیازمند تجهیزات، فضا، نیروی انسانی و محیط حقوقی پشتیبان برای ابراز نظر و دیدگاه و اطلاع رسانی مناسب هستیم و طبیعی است که همه این موارد در حد اعلا در اختیار خبرنگاران قرار ندارد و حتی گاهی با محدودیت‌هایی هم روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: ولی مهمترین معیار و ملزومات، همان نیروی انسانی است که سرمایه‌گذاری و حفظ این نیرو  در قالب امیدواری برای ادامه زندگی و رعایت حرمت و کرامت و شأن افراد ضرورتی است که مدیران ادارات و مدیران مسئول خبرگزاری ها و رسانه ها همه باید به آن توجه داشته باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه یک روزنامه، خبرگزاری و یا سایت زمانی مطرح می‌شود و مورد اقبال عموم قرار می‌گیرد که اطلاع رسانی صادقانه، شفاف به موقع و در زمان مناسب انجام دهد و خبر را از تحلیل و تفسیر و دیدگاه تخصصی خود جدا کند،عنوان کرد: باید اصل خبر، مطلب و واقعیت را عنوان کند تا مردم خود تصمیم گیری کنند این رسالتی است که صدق و صداقت خبرنگار را می‌رساند و جایگاه رسانه را رفیع تر از آنچه است نشان خواهد داد.

رحیمی ادامه داد: از طرفی نیز عده‌ای نیازمند و علاقه‌مند هستند که تحلیل خبرنگار را در رسانه ببینند و بشنوند که در این صورت حتما باید عنوان شود که  تحلیل و تفسیر خبرنگار و رسانه است نه اصل خبر.

 وی بر این نکته تاکید کرد که باید فرق بین خبر، تحلیل و تفسیر را مشخص کرد تا خلطی صورت نگیرد و مرز بین آنها کاملا رعایت شود.

او در ادامه اظهار کرد: با توجه به زمینه های اجتماعی که در کشور ما وجود دارد، رسانه‌های خارجی سعی در ایجاد ناامیدی  بین ملت ما دارند،پس رسالت اصلی و مهم خبرنگارانی که تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی زندگی می کنند و برای ارزشهای کشور احترام قائل هستند این است که بتوانند امیدآفرینی و نشاط را به روش‌های معقول در جامعه گسترش دهند.

این مقام عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه  یکی از راهکارها این است که ببینیم رسانه های غربی برای تخریب و قطع امید از کارآمدی نظام جمهوری اسلامی بر روی چه سوره هایی کار می کنند،افزود: برای اینکه با آنان مقابله کنیم نه باید دروغ بگوییم نه مبالغ کنیم بلکه باید واقعیت‌ها را منعکس کرده چون بیان این واقعیت ها در خصوص نظام جمهوری اسلامی بسیار چشمگیر و موثر است.

رحیمی با تاکید بر اینکه عملکرد نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف قابل دفاع است، گفت: از یک سو باید اطلاعات دقیق و درست به رسانه‌ها داد تا درست اطلاع رسانی کنند و از سوی دیگر رسانه‌ها هم تا زمانی که اطلاعات دقیقی کسب نکرده‌اند در اظهارنظر و تحلیل محتاطانه عمل کنند.

وی همچنین با تاکید بر پیگیری مسئله معیشت خبرنگاران و مسکن آنها در قالب ضوابط قانونی و طرح اقدام ملی، گفت: علاوه بر این سند مهندسی فرهنگی استان هم در دست اقدام است که مجموعه رسانه هم در آن دیده شده است.

استاندار فارس در ادامه این دیدار،به برخی سوالات خبرنگاران در خصوص اجاره بهای مسکن،تسهیلات ویژه خبرنگاران،انجام تست کرونا توسط علوم پزشکی برای اصحاب رسانه و...پاسخ گفت.

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی فارس نیز در این نشست با تبریک روز خبرنگار بیان کرد: کرونا باعث شدکه هفته خبرنگار همانند سال‌های گذشته برگزار نشود اما پاسخگوی همه دغدغه‌های فعالان عرصه فرهنگ و هنر هستیم.

صابر سهرابی با اشاره به واگذاری تسهیلات کارا به کارگاه‌های هنری و فرهنگی نیز گفت: ٧٠٥ کارگاه فرهنگی و هنری ثبت نام کرده‌اند که با پیش‌بینی اعتبار یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی به بانک معرفی شده‌اند و این تسهیلات در حال پرداخت است.

سهرابی به نقشه راه مهندسی فرهنگی فارس هم اشاره کرد و افزود: این مهم در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شده و پس از شش ماه بررسی و ارائه پیشنهادات، به شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت تدوین نهایی ارسال خواهد شد./

انتهای پیام/


نظرات بینندگان