کد خبر: ۱۴۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
در حاشیه‌ رای گیری اعضای شورای شهر شیراز؛

دستغیب:اعتراف نامه محضری می‌خواهید تا بیاورم، در هیچ کمیسیونی نمی خواهم باشم/ 500 میلیون ریال رهن و 25 میلیون ریال اجاره ماهیانه حداکثر به مدت یک سال برای هر خانوار در معرض آسیب ناشی از رانش کوه «منصورآباد»

در یکصد و چهل و چهارمین نشست شورای اسلامی شهر شیراز که امروز برگزار شد،همانطور که انتظار می رفت در انتخابات داخلی سال آخر شورای پنجم شیراز با حاشیه هایی همراه شد.
اعتراف نامه محضری می‌خواهید تا بیاورم، در هیچ کمیسیونی نمی خواهم باشم/در حاشیه‌ رای گیری اعضای شورای شهر شیراز/ ارائه لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در تأمین هزینه های اجاره مسکن/ 500 میلیون ریال رهن و 25 میلیون ریال اجاره ماهیانه حداکثر به مدت یک سال برای هر خانوار

به گزارش"شیرازه"، «سید احمدرضا دستغیب»، عضو شورای اسلامی شهر شیراز خطاب به صبوری، نائب رئیس و از دیگر اعضای شورای شهر شیراز گفت:همین جا اعلام می کنم که در هیچ کمیسیونی نمی خواهم باشم،اعتراف نامه محضری می‌خواهید تا بیاورم به خدمت جنابعالی تقدیم کنم.
سید احمدرضا دستغیب عضو شورای اسلامی شهر شیراز که در سال های اول فعالیت این شورا ریاست آن را هم برعهده داشت،فردی بود که از نحوه رای گیری برای انتخاب کمیسیون ها ابراز گلایه مندی و نارضایتی کرد اما در نهایت با واسطه گری برخی از اعضای شورای شهر شیراز کوتاه آمد و اعلام برای همکاری در برخی کمیسیون ها موافقت نمود. در ادامه پاره ای از این حاشیه ها از نظرتان می گذرد.

اعتراض به زد و بندها
دستغیب، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در اعتراض به نحوه رای گیری و انتخاب اعضاء در کمیسیون ها خطاب به صبوری، نائب رئیس و از دیگر اعضای شورای شهر شیراز گفت:آقای صبوری وقتی که شما با یکدیگر می‌نشینید و زد و بند می کنید؛ این که چه کسانی در چه کمیسیون هایی باشند و چه کسانی در چه کمیسیون‌های نباشند، دیگر جایی برای بنده نیست که بخواهم در کمیسیونی عضو شوم.
وی افزود: شما نخواهید که من صحبت کنم، چه اصراری دارید، صحبت خودتان را بکنید، اسمی از من نبرید تا بخواهم از خودم دفاع کنم،بنده تنها کمیسیونی که می توانم در آن عضو بشوم کمیسیون فرهنگی است، مطمئنم با این زد و بندی که شما انجام داده‌اید در هر کمیسیونی که باشم حذف می شوم.این ها را نمی خواستم بگویم شما من را مجبور کردید که بگویم، من همین جا اعلام می کنم که در هیچ کمیسیونی نمی خواهم باشم،اعتراف نامه محضری می‌خواهید تا بیاورم به خدمت جنابعالی تقدیم کنم.

«لیلا دودمان»، رییس کمیسیون هوشمندسازی و فن‌آوری اطلاعات نیز به انتخاب اعضای کمیسیون های شورا بر اساس تخصص هر عضو تاکید کرد و گفت:اولین اصلی که در انتخاب کمیسیون‌ها به آن تاکید می شود، به تخصص هر یک از اعضاء بازمی گردد؛رشته تحصیلی من نیز جامعه شناسی است،بنابراین بنده می توانم در کمیسیون مرتبط با جامعه شناسی عضو شوم اما چرا نسبت به این موضوع توجهی نمی شود.
گفتنی است، در پایان جلسه رای گیری،با رای اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، اعضای هیات رییسه این نهاد در سال آخر فعالیت شورای پنجم، با همان ترکیب سال گذشته ادامه فعالیت خواهند داد.
با رای اکثریت اعضای این شورا، سید عبدالرزاق موسوی به عنوان رییس، ابراهیم صبوری نایب رییس، سعید نظری سخنگو، سولماز دهقانی منشی اول، قاسم مقیمی منشی دوم و نوذر امامی به عنوان خزانه‌دار این نهاد برای آخرین سال فعالیت این دوره از شورا برگزیده شدند.
در انتخابات چهارمین سال فعالیت شورای پنجم شهر شیراز، سید عبدالرزاق موسوی برای دومین سال پیاپی رییس این نهاد شد.
در این نشست، روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر شیراز، ناظران سازمان‌ها و مناطق ۱۱ گانه شهرداری این شهر مشخص شدند.
همچنین در ادامه این نشست، اعضای کمیسیون‌های مختلف شورای اسلامی شهر شیراز و نمایندگان این نهاد در سازمان‌ها و اداره‌های شهری و مناطق مختلف شهرداری شیراز نیز  با رای اکثریت اعضا معرفی شدند.

500 میلیون رهن و 25 میلیون اجاره ماهیانه به مدت یک سال برای هر مستاجر
لازم به ذکر است،در بخش دیگی از این جلسه، لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، درباره تأمین هزینه های اجاره مسکن ارائه شد.
در این لایحه برای 30 خانوار از اهالی منازل مسکونی در معرض آسیب ناشی از رانش کوه «منصورآباد» مورد بررسی قرار گرفت.براین اساس  به شهرداری شیراز اجازه داده شد به منظور همکاری و تأمین هزینه های اجاره منزل مسکونی این خانوارها به مبلغ هر خانوار 500 میلیون ریال رهن و 25 میلیون ریال اجاره ماهیانه حداکثر به مدت یک سال از ردیف اعتباری  بودجه سال جاری شهرداری شیراز با عنوان حوادث غیرمترقبه اقدام کند.
نامه فرمانداری شیراز در خصوص ایراد به مصوبه تعیین نرخ کرایه جابه جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شیراز شامل ناوگان اتوبوسرانی، مینی‌بوس رانی و خطوط تاکسی در سال جاری  نبز بررسی و با کسب آراء لازم اصلاح و به تصویب رسید.
نامه فرمانداري شيراز درباره اصلاح مصوبه‌هاي با موضوع مديريت تعارض منافع عمومي در شهرداري شيراز نیز بررسی و مقرر شد توضیحات لازم جهت رفع ابهام مصوبه با فرمانداری شهرستان شیراز مکاتبه شود.
انتهای پیام/

برچسب ها: شورا ، رای گیری ، شیراز
نظرات بینندگان