کد خبر: ۱۴۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
آیت‌الله لطف‌الله دژکام:

شورای هماهنگی باید جبهه رسانه‌ای به نفع آرمان‌های انقلاب را شکل دهد/ واقعه غدیر باید بیش از هر زمان دیگر تبیین شود/ هر کس در پیشگاه خدا آبرویی دارد به برکت ولایت علی(ع) است

نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: شورای هماهنگی باید جبهه رسانه‌ای به نفع آرمان‌های انقلاب را شکل دهد، بااینکه باید توجه داشت، مخاطبان جریان رسانه‌ای نیز کم نیستند.
 آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در دیدار با رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، با بیان اینکه شیعه بودن، نامی نیست که بر همه قرار گیرد، اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع)، شیعه امیر المومنین (ع) بوده است و عید غدیر عیدی کوچک یا مساله ریاست دنیایی نبوده، بلکه ولایت حضرت علی (ع) در عالم بر همه جهان از ملکوتیان و زمینیان عرضه شده است و هر کس در پیشگاه خدا آبرویی دارد به برکت ولایت علی(ع) است و حضرت ابراهیم(ع) اگر به مقام والای خلیل رسیده است به برکت وجود حضرت علی(ع) بوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس، با بیان اینکه اساسی که پیامبر(ص) در غدیر گذاشته چیزی نبود که پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی (ع) رسید، گفت: ما نظام ولایی را به معنای حقیقی‌اش تا امروز تجربه نکرده‌ایم، بلکه بیان می‌کنیم ایشان را خداوند تعیین کرده و حق با حضرت علی (ع) است، حق حکومت نیز با امیرالمومنین(ع) بوده است، اما نگذاشتند که آن حکومت با اعتقاد به حق الهی و مبتنی بر عدالت شکل بگیرد.

وی ادامه داد: محبوبیت اهل بیت(ع) جزو فطرت انسان‌هاست، در واقع فطرت انسان‌ها عاشق امیرالمومنین(ع) و اهل بیت(ع) هستند.

هجدهم ذی‌الحجه عید غدیرخم است و امسال این روز مصادف با هجدهم مرداد ۹۹ است.
در سال دهم هجرت، که پیامبر اکرم (ص) به حج مشرف شده بودند به هنگام بازگشت از مکه، در استراحتگاه جُحفه و در غدیر خم، به امر خداوند مردمان را گرد آوردند و در آن مجمع سترگ، امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود به آنان شناساند و فرمودند: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست». البته جانشینی علی (ع) سال‌ها پیش در مکه و در جمع خاندان هاشم انجام گرفته بود، ولی در غدیر، به اطلاع عموم رسید.

اقدامات فرهنگی در فضای مجازی گسترش یابد
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: باید در فضای مجازی با زیرساخت‌های موجود، اقدامات فرهنگی و تبلیغی را گسترش دهیم و حرکت در این فضا را سامان بخشیم.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به چهلمین سالگرد تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت امیدواریم که مجموعه شورای هماهنگی در آستانه ظهور حضرت، ولی عصر(عج) مرکز هماهنگ کردن شیعیان باشد.

وی، با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، افزود: ایشان در این بیانیه، از همگان کار، تلاش و همت جهادی خواستند و این نوید را دادند که باید جهان را برای نزدیک شدن به ظهور و عصری نورانی‌تر آماده کنیم.

امام جمعه شیراز همچنین به سخنان اخیر رهبری در مورد تحریف اشاره و بیان کرد: در این چالش سنگین تحریف که رهبر معظم انقلاب هم به آن اشاره کردند، اکنون شورای هماهنگی باید جبهه رسانه‌ای به نفع آرمان‌های انقلاب را شکل دهد، بااینکه باید توجه داشت، مخاطبان جریان رسانه‌ای نیز کم نیستند.




نظرات بینندگان