کد خبر: ۱۴۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۴ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

تذکر امام‌جمعه لارستان به مسئولان برای رعایت عدالت در تقسیم امکانات برای لارستان/ انتقاد از عمیق شدن اختلافات در این شهرستان

امام‌جمعه لارستان با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها و امکانات لارستان نیز متناسب با جاهای دیگر موردتوجه باشد، گفت: اصلاً قابل‌قبول نیست که این شهرستان از زیرساخت‌ها محروم بماند و به آن توجه نشود.
به گزارش شیرازه؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر لار با تبریک عید سعید غدیرخم و تاکید بر نقش مؤثر ولایت در جامعه، اظهار داشت: با ولایت است که جامعه مسیر واقعی خود را پیدا می‌کند.

وی با گرامیداشت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار، افزود: خبرنگاران صاحبان قلم، بیان و اندیشه هستند که نقش هدایت فکری جامعه را بر عهده‌دارند.

امام‌جمعه لارستان با بیان اینکه خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در ثبت حوادث و وقایع مهم در جامعه، افکار عمومی و تاریخ را دارند، تصریح کرد: خبرنگاران زبان گویای ملت هستند و امانت‌دارهای مردم در ابلاغ خواست‌ها و مطالبات مردم و نظام اسلامی و افکار عمومی‌اند.

ابراز تاسف و همدردی با مردم لبنان و  سیدحسن نصرالله 

 موسوی با ابراز تاسف و همدردی با مردم لبنان و سید مقاومت سیدحسن نصرالله از فاجعه دردناک انفجار بندر بیروت که منجر به کشته و زخمی شدن اقشار مختلف مردم و نابودی زیرساخت‌های این کشور شده است، خاطرنشان کرد: همه ملت‌ها کمک خواهند کردند تا ملت بزرگ لبنان از این بحران به وجود آمده به‌سلامت پشت سر بگذارند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونایی کشور باعث ایجاد محدودیت‌هایی برای مردم شده است، از مسئولان خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زمینه زندگی عادی در جامعه فراهم شود، یادآور شد: برخی از مشاغل از کرونا آسیب جدی دیده‌اند و در حال حاضر برخی از آن‌ها حتی قادر به تأمین معاش خود نیستند و درآمدشان قطع‌شده است.

 امام‌جمعه لارستان با تاکید بر اینکه همه نهادهای اجرایی و دولتی و همچنین گروه‌های مردمی که دست‌اندرکار در رزمایش مواسات و همدلی، ضمن حمایت‌های مقطعی درزمینهٔ تأمین بسته‌های معیشتی، با کمک نخبگان جامعه راهکارهایی برای ایجاد امنیت شغلی برای مردم و آسیب دیدگان فراهم کنند، ادامه داد: در شرایط کرونایی جشن‌های ازدواج تعطیل و مراکزی که مراسم ازدواج در آن برگزار می‌شد نیز تعطیل و نیروهای این اماکن مانند آشپزها، گل‌فروشی‌ها، آرایشگاه‌ها، تزئیناتی‌ها و نظایر آن بیکار شده‌اند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در کنار دستورات سلبی که به‌منظور کنترل بیماری کرونا صادر می‌شود، با اتخاذ تدابیری به فکر مشاغل آسیب‌پذیر باشند، عنوان کرد: همه ما موظف هستیم با رعایت مسائل بهداشتی جلوی شیوع بیماری کرونا را گرفت.

موسوی در خطاب به مسئولان استانی و ملی مبنی بر اینکه مردم لارستان در عرصه‌های مختلف پایبندی خود را به‌نظام اسلامی نشان داده‌اند و در سرما و گرما در کنار مسئولان و کشور ایستاده‌اند، گفت: خواست مردم به‌طور خاص از مسئولان استانی و ملی این است که عدالت را در تقسیم امکانات و توسعه زیرساخت‌ها برای همگان رعایت کنند.

مسئولان استانی پاسخگوی افکار عمومی لارستان باشند

امام‌جمعه لارستان با تاکید بر اینکه برای ما قابل‌قبول نیست که به دلیل آنکه شخصیتی مربوط به منطقه دیگری است و برای منطقه خود زیرساخت ایجاد می‌کند اما لارستان چون مثلا مسئول پیگیری ندارد، محرومیت برای آن ایجاد شود، بیان داشت: این رویداد با شعارهای نظام اسلامی سازگاری ندارد و باید مسئولان استانی پاسخگوی افکار عمومی لارستان باشند.

وی با اشاره به اینکه این مهم دارد به یک مطالبه جدی مردم تبدیل می‌شود که می‌گویند فلان خطه از لارستان جدا شود و مردم نیز تمکین می‌کنند اما در زمان تقسیم امکانات و زیرساخت‌ها نامی از لارستان دیده نمی‌شود، ادامه داد: بنده بسیار ناراحت شدم وقتی‌که شنیدم معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به استان فارس سفر کردند و در دو جلسه جداگانه صحبت داشتند و نامی از لارستان نبود یا بسیار کمرنگ مطالبات لارستان مطرح شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه مردم لارستان در همه زمان‌ها هرگاه مسئولان خواسته‌ای داشتند، تمکین کردند و هیچ‌گاه کم نذاشته اند، افزود: مردم به وظیفه خود را عمل می‌کنند پس مسئولان هم می‌بایست به وظیفه خود عمل کنند و اصلاً قابل‌قبول نیست چون لار در سطح قسمت مسئولی ندارد، از زیرساخت‌ها محروم بماند و به آن توجه نشود.

 زیرساخت‌های لارستان  متناسب با جاهای دیگر موردتوجه باشد

موسوی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های لارستان نیز متناسب با جاهای دیگر موردتوجه باشد و تقسیم عادلانه امکانات برای لارستان هم ایجاد شود، تصریح کرد: این درخواست از مطالبه جدی ماست و آن را پیگیری خواهیم کرد.

بخشی از مشکلات کنونی لارستان ناشی از اختلاف‌سلیقه بیش‌ازحد است

امام‌جمعه لارستان خطاب به نخبگان، معتمدین و افراد مؤثر این شهرستان، خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات کنونی لارستان ناشی از اختلاف‌سلیقه بیش‌ازحدی است که در شهرستان ایجادشده است و بارها در جلسات خصوصی و خطبه‌های نماز جمعه اشاره‌شده که گروه‌های مختلف برای سلائق خود خط قرمز قائل شوند.

انتقاد از عمیق شدن اختلافات در لارستان به‌ویژه پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی

وی با انتقاد از عمیق شدن اختلافات به‌ویژه پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این‌قدر این اختلافات شدید شد که کسی به فکر حل مشکلات نیست و گاهی اوقات مسئولان گلایه می‌کنند که در خود شهر لار کسی پیگیر قضایا نیست.

 موسوی اختلاف‌ها را یک سهم مهلک برای لارستان دانست و یادآور شد: این اختلاف‌ها باعث شده تا یک مطالبه جدی نسبت به زیرساخت‌های توسعه‌ای و اساسی خود نداشته باشیم.

امام‌جمعه لارستان با ابراز تاسف از بی‌تفاوتی‌ها نسبت به مسائل کلان، خاطرنشان کرد: باید برای حل مسائل به یک نقطه مشترک برسیم و نهاد امام‌جمعه نیز با تمام ظرفیت آمادگی خود را برای پیشبرد کارها اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امام‌جمعه مسئول کارهای اجرایی و نیست، گفت: امام‌جمعه مسئولیتش مشخص است و من در راستای وظایف خود در خدمت هستم.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان