کد خبر: ۱۴۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

اقلید در چهارراه مواصلاتی چند استان قرار دارد/ استفاده از این ظرفیت برای رسیدن به پایگاه تاسیسات به‌روز

امام جمعه اقلید با بیان اینکه این شهرستان در چهارراه مواصلاتی چند استان ازنظر راه‌آهن، بزرگراه، فرودگاه و نظایر آن قرار دارد، گفت: مسئولان هرچه سریع‌تر حرکتی موثر در راستای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها بردارند تا شهرستان اقلید به محور و پایگاه بسیاری از تاسیسات نو و به‌روز تبدیل شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر عید سعید غدیر را تبریک و از جایگاه ولایت و اهمیت آن سخن گفت و تأکید کرد: باید دین را ریشه‌ای و اصولی فراگرفت و از آن دفاع کرد.

وی با تاکید بر دفاع از ولایت، تصریح کرد: دین‌بانی باید پس از دین‌دانی و دین‌فهمی باشد.

امام جمعه اقلید در ادامه به سخنان سیاست‌مدار کهنه‌کار آمریکایی که گفت « سیاست آمریکا باید در قبال جهان سوم، سیاست جمعیت‌زدایی باشد» اشاره کرد و از جنگ جمعیتی و افول جمعیت سخن گفت.

خطیب جمعه اقلید سپس با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب و فرمایشات و توصیه‌های ایشان، بر لزوم جدی گرفتن مسئله جمعیت تاکید کرد و بیان داشت: اولیا و مسؤولان امور مملکت باید در راستای ایجاد اشتغال، مسکن و رفع مشکلات جوانان و ازدواج آن‌ها بکوشند.

برای گرانی‌ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی باید فکری فوری و اساسی شود

طالبی با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز عید قربان عنوان داشت: کشور از نظر معیشت عمومی دچار مشکل است و برای گرانی‌ها و مشکلات معیشتی و اقتصادی باید فکری فوری و اساسی شود.

وی با اشاره به گرانی افسارگسیخته گفت: بیشتر اجناس و کالاهایی که قیمت بالا و گران دارند، داخلی هستند.

امام جمعه اقلید از عدم رسیدگی لازم به قیمت‌ها و تعدیل آن انتقاد کرد و با اشاره به قیمت مسکن، زمین، مصالح ساختمانی، اجاره‌بها و موارد این‌چنینی، بیان داشت: یک جوان با وجود چنین شرایطی چگونه می‌تواند ازدواج کرده و تشکیل خانواده دهد.

 سرعت بخشیدن به عملیات اتمام پل ورودی شهر اقلید و محور سورمق- اقلید

خطیب جمعه اقلید سپس به برخی از مطالبات مردم این شهرستان ازجمله سرعت بخشیدن به عملیات اتمام پل ورودی شهر اقلید و محور سورمق- اقلید، درنظرگرفتن قاضی تعزیرات برای شهرستان، حل معضل بیکاری و ایجاد اشتغال برای عموم به‌ویژه جوانان تحصیلکرده شهرستان اشاره و بر لزوم توجه و تلاش مسؤولان در راستای تحقق و رسیدگی به این مطالبات تأکید کرد.

اقلید در چهارراه مواصلاتی چند استان قرار دارد

وی با بیان اینکه اقلید در چهارراه مواصلاتی چند استان ازنظر راه‌آهن، بزرگراه، فرودگاه و نظایر آن قرار دارد، تصریح کرد: مسئولان با هماهنگی نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی هرچه سریع‌تر حرکتی مؤثر درراستای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها بردارند تا شهرستان اقلید به محور و پایگاه بسیاری از تأسیسات نو و به‌روز تبدیل شود.

 تابع دستورات ستاد مبارزه با کرونا هستیم

طالبی در بخش پایانی سخنان خود به کرونا و دردسرهایش اشاره و با بیان اینکه بیشترین و بهترین مراقبت‌های اصول بهداشتی و رعایت قوانین ستاد ملی مبارزه با کرونا توسط مذهبی‌ها صورت گرفت، عنوان کرد: بیشترین آسیب ازنظر معنوی متوجه نمازهای جمعه جماعات و تعطیلی مساجد و لغو آیین‌های مذهبی و اعیاد اسلامی شده است.

امام جمعه اقلید تصریح کرد: تابع دستورات ستاد مبارزه با کرونا هستیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس
نظرات بینندگان