کد خبر: ۱۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۰

طرابلس را فراموش کنید؛ به لندن توجه کنید

یک روزنامه پاکستانی در گزارشی با اشاره به ناآرامی های اخیر در لندن و دیگر شهرهای انگلیس نوشت: احتمال بروز درگیریهای جدید در انگلیس وجود دارد و اوج آشفتگی را در این کشور می توان مشاهده کرد.

روزنامه نیشن در گزارشی نوشت: "اد میلیبند" رهبر حزب اپوزیسیون کارگر باید بر تحولات لندن متمرکز شود و از مداخله در امور لیبی و طرابلس دست بردارد.

اد میلیبند نیز همچون "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس درباره ارتقای حس مسئولیت پذیری پیش از آغاز ناآرامی ها سخن می گوید و می داند که همگان از جمله سیاسیون، بانکداران و رسانه ها برای ایجاد فضایی آرام در کشور مسئول هستند.

به نوشته نیشن، هم اکنون محافظه کاران انگلیسی به ایجاد صلح و آرامش در خیابانهای انگلیس به جای طرابلس می اندیشند و این موضوع اولویت اصلی دولت است. این ناآرامی ها اگرچه با حضور پلیس سرکوب شده، اما احتمال بروز درگیریهای جدید وجود دارد. همچنین اوضاع اقتصادی انگلیس یکی از مهمترین موضوعات در انتخابات پارلمانی آتی است که دولت باید هرچه سریعتر این بحران را حل کند.

این روزنامه پاکستانی در ادامه می نویسد: بروز ناآرامی ها در انگلیس رویدادی تلخ بود که سیاستمداران نمی توانند در آینده نزدیک بر این مشکل فائق آیند. سخنان دیوید کامرون نخست وزیر نیز برای متوسل شدن به اقدامات خشونت بار به منظور سرکوب معترضین انتقادهای بسیار تند اعضای حزب محافظه کار انگلیسی را به همراه داشته است.

"جامعه آشفته انگلیس" عبارتی است که مخالفین از آن یاد می کنند و به دلیل آنکه دولت پیامی منفی و بدبینانه را به معترضین انتقال داد، مردم از دولت کامرون به عنوان دولتی متزلزل یاد می کنند.

روزنامه فرانسوی لوموند نیز در همین حال نوشت: چنانچه دولت انگلیس در مورد سیاست های مربوط به قوم ها و نژادها بازنگری نکند، آشوب های اخیر می تواند به زوال و سقوط این دولت بیانجامد.

نظرات بینندگان