کد خبر: ۱۴۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کرونا ویروس با شدت در حال انتقال است/ تعداد جانباختگان استان فارسی به ۶۱۴ نفر رسید

همتی با اشاره به آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، از مرگ ۶۱۴ نفر از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی با حضور در استودیو سلامت درباره وضعیت کرونا در استان فارس با بیان اینکه ۱۵ نفر در استان طی ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: با این موارد جدید، آمار جانباختگان استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به ۶۱۴ نفر رسیده است.

او ادامه داد: از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا کنون، ۲۲۷ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۳۶ هزار و ۲۳۲ مورد مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به موارد شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع ۳۶ هزار و ۲۳۲ مورد شناسایی شده، ۱۶ هزار و ۱۳۷ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون هزار و ۶۳۲ مورد، مرودشت هزار و ۱۹۸ مورد، قیروکارزین ۷۰۷ مورد، کوار ۶۸۹ مورد، لامرد ۶۱۲ مورد، زرین دشت ۴۶۷ مورد، ممسنی ۴۵۲ مورد، مهر ۴۱۶ مورد، آباده ۴۰۲ مورد، فیروزآباد ۳۹۴ مورد، کوه چنار ۳۲۸ مورد، زرقان ۳۱۲ مورد، استهبان ۲۸۸ مورد، فراشبند ۲۸۴ مورد، اقلید ۲۵۵ مورد، سپیدان ۲۲۱ مورد، خرم بید ۱۸۴ مورد، رستم و پاسارگاد هر کدام ۱۶۵ مورد، نی ریز ۱۵۸ مورد، خرامه ۱۲۵ مورد، ارسنجان ۱۲۰ مورد، بیضا ۱۱۷ مورد، سروستان ۱۱۱ مورد، بوانات ۶۶ مورد، بختگان ۵۰ مورد و سرچهان ۴۲ مورد بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۳۲ هزار و ۹۴۵ نفر اعلام کرد.

همتی تصریح کرد: هم اکنون ۹۵۴ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش‌های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

او با بیان اینکه هم اکنون این ویروس با شدت در حال انتقال است، اضافه کرد: با وجود تمام تلاش‌های تیم‌های بهداشتی در امر پیشگیری و تیم‌های درمانی در بهبودی بیماران، مهم‌ترین رکن برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس و شکست آن، همکاری و مشارکت مردم است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز توصیه کرد: با رعایت دستورات بهداشتی مانند استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از تردد‌های غیرضروری و شست و شوی مرتب دست ها، می‌توان در مبارزه با کروناویروس سهیم بود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان