کد خبر: ۱۴۱۰۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹

خاموشی های فارس به صفر رسیده؟!

مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز با اشاره به وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در حوزه تحت مدیریت توزیع برق شیراز، گفت:اقدامات اساسی و زیربنایی انجام شده در سال های اخیر، خاموشی های برنامه ریزی شده را به صفر رسانده است.در حالیکه نماینده گراش در مجلس از اعتراض مردم نسبت به خاموشی‌های مکرر در مناطق جنوبی خبر داد!
زراعت پیشه مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز تاکید کرد که به همت و با تلاش کارکنان این شرکت و انجام اقدامات عمرانی و توسعه ای، امروز هیچ خط بحرانی در شبکه توزیع برق شیراز وجود ندارد.

البته که ایران در تولید برق در شرایط مناسبی قرار دارد اما نباید فراموش کرد که در انتقال و توزیع به دلیل فرسوده بودن قطعات با مشکلات متعددی رو به رو است و همین سبب شده برق‌رسانی به نقاط مختلف کشور با سختی امکان پذیر شود.

او با بیان اینکه مهمترین هدف صنعت برق، تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان است، گفت: امروز می توان مدعی بود که این هدف محقق شده و مشترکان در محدوده توزیع نیروی برق شیراز، شامل ۱۰ شهرستان از برقی مطمئن و پایدار برخوردار هستند.

زراعت پیشه، با اشاره به وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک در حوزه تحت مدیریت توزیع برق شیراز، گفت: اقدامات اساسی و زیربنایی انجام شده در سال های اخیر، خاموشی های برنامه ریزی شده را به صفر رسانده است.

این در حالیست که مردم جنوب فارس از خاموشی های مکرر در رنجند و نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز درباره این موضوع گفت: خاموشی‌های مکرر در مناطق جنوبی کشور مردم را کلافه و معترض کرده است به همین دلیل وزارت نیرو باید یکبار برای همیشه به اصلاح زیرساخت‌ها اقدام کند.

او وقوع خاموشی های ناشی از بروز حوادث را غیر قابل پیش بینی دانست و در عین حال تاکید کرد که با استفاده از تکنولوژی های روز، رفع اینگونه خاموشی ها نیز در حداقل زمان ممکن انجام می شود.

زراعت پیشه، همچنین خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه های توسعه ای طی سال های اخیر، موفق شده ایم که درصد تلفات انرژی برق را از بیش از ۱۶ درصد به حدود ۹ درصد کاهش دهیم و این موضوع به تامین برق باکیفیت کمک شایانی کرده است.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد؛ دولت طی سال‌های اخیر نیروگاه‌های تولید برق نسبت به میزان مصرف کشور را افزایش نداده است به همین دلیل هدررفت برق در تاسیسات برق کشور بسیار بالا است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
0
با سلام
خاموشی و قطعی برق جنوب فارس به فرض وجود، در حوزه وظایف شرکت توزیع نیروی برق استان فارس است نه شرکت توزیع نیروی برق شیراز و این دو شرکت از لحاظ شخصیت حقوقی مستقل از هم هستند. پس صحبت آقای زراعت پیشه می تونه درست باشه