کد خبر: ۱۴۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
عید غدیری متفاوت در روستاهای اطراف شیراز:

اطعام ساکنان مناطق حاشیه کلانشهر شیراز در روز عید غدیر

به همت موسسه خیریه عرفانه جشن روز عید غدیر در خاطر ساکنان روستاهای اطراف شیراز ماندگار شد.
به گزارش شیرازه،  عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که سنت های حسنه ای خاص این روز وجود دارد از جمله سنت غذا دادن از جایگاه والایی برخوردار است. در این خصوص امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق «در راس آنها خود ائمه معصومین(علیهم السلام)» و یک میلیون شهید «در راس آنها حضرت عباس(علیه السلام) و شهدای کربلا» و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. (بحار ج۶ ص ۳۰۳)

درجای دیگر آن حضرت فرموده اند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.(مفاتیح الجنان ص۵۰۰) به گونه ای که امام صادق (علیه السلام) اصلا این روز را روز اطعام الطعام نامیدند.(بحار ج۹۵ ص۳۲۳)
در راستای رونق دوباره این سنت حسنه در سال های اخیر به ویژه امسال که در پی شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بنگاه های اقتصادی، مردم به لحاظ معیشتی در تنگنا و سختی قرار دارند، جمعی از مومنین در قالب هیات ها و موسسات گوناگون به پخت و توزیع غذا در روز عید غدیر به ویژه در مناطق محروم، کمر همت بستند.
اطعام ساکنان مناطق حاشیه کلانشهر شیراز در روز عید غدیر
با کمک خیرین موسسه خیریه عرفانه نیز که اغلب مددجویان این موسسه زنان سرپرست خانوار یا بد سرپرست هستند، در روز عید غدیر برای بیش از ۲۵۰۰نفر غذا تهیه و توزیع شد.
البته این اقدام خداپسندانه موسسه عرفانه وجه تمایزی با سایر برنامه های مشابه داشت که در این خصوص خانم نعمت اللهی، بنیانگذار موسسه خیریه عرفانه در گفتگو با خبرنگار ما توضیح داد: در روزهای گذشته بسته های بهداشتی از جمله ماسک و همچنین ژتون غذا بین بیش از ۲۵۰۰نفر از اهالی شش منطقه محروم حاشیه شهر شیراز توزیع شد و ضمن تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی، برای حفظ طبیعت و عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف از مردم خواسته شد که برای دریافت نذری با خود ظرف به همراه داشته و با حفظ فاصله اجتماعی نذری دریافت کنند.
اطعام ساکنان مناطق حاشیه کلانشهر شیراز در روز عید غدیر
وی همچنین از برپایی جشن، اجرای مسابقه و اهدای جایزه ویژه کودکان و نوجوانان بی سرپرست و یتیم در شب عید غیر خبر داد و گفت: صبح روز عید غدیر نیز پس از خواندن دعا و زیارت امیرالمومنین علیه السلام، بسته های شیرینی و شکلات توسط نوجوانان به درب منازل اهالی برده و به آنان اهدا شد.
برپایی موکب، راه اندازی کاروان شادی و اجرای گروه سرود نوجوانان از جمله برنامه های دیگری بود که برای برپایی جشن باشکوه عید غدیر در مناطق محروم شیراز اجرا شد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان