کد خبر: ۱۴۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

شیراز میزبان دومین نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های صنایع کوچک فارس

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از برگزاری دومین نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های صنایع کوچک استان در شیراز خبر داد.
  احد فتوحی افزود: نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های صنایع کوچک استان همزمان با ۲۱ مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک برای دومین سال متوالی این نمایشگاه در مجموعه نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار می‌شود.

او با اشاره به سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک از کل صنایع موجود در استان فارس، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک فارس در راستای نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید و با هدف حمایت از محصولات و کالا‌های تولید استان ونمایش توانمندی‌های صنایع کوچک برگزار می شود.

فتوحی با بیان اینکه این نمایشگاه، بزرگترین رویداد نمایشگاهی در بخش ارائه توانمندی‌های صنایع کوچک در جنوب کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، نشست‌های دو جانبه رودررو (B۲B)، نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی، پاویون‌های تخصصی معرفی شرکت‌های مدیریت صادرات با هدف تسهیل فرصت‌های زنجیره تامین بازار از طریق نمایش محصولات و خدمات نشست‌های تجاری رودررو، تبادل اطلاعات ایده‌ها و فناوری، نوآوری و بین المللی سازی نیز برگزار می‌شود.

فتوحی اضافه کرد: در نخستین نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های صنایع کوچک استان، بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط از سراسر استان در قالب ۲۰۰ غرفه در بخش‌های صنعتی، ماشین آلات و صنایع فلزی، صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی، صنایع شیمیایی، پلاستیک و پتروشیمی، لوازم خانگی، برق و الکترونیک و صنایع نساجی، چرم و پوشاک حضور خواهند یافت.

او همچنین از حضور منسجم خوشه‌های صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند، گیاهان دارویی، خرمای جنوب، شوریجات و رب گوجه، فرش دستباف و خوشه سنگ در این نمایشگاه خبر داد و گفت: مرکز مبادلات پیمانکاری نظام فرعی فارس، فن بازار منطقه فارس و کنسرسیوم‌های صادراتی نیز توانمندی‌های خود را ارائه خواهندکرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: برای حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی به منظور حضور در این نمایشگاه، حمایت‌هایی نظیر تخصیص یارانه ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته شده و حضور واحد‌های صنعتی در این نمایشگاه رایگان است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: این نمایشگاه تا ۲۴ مرداد برپاست.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان