کد خبر: ۱۴۱۰۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس:

در استان فارس با کمبود 12 هزار نفری معلم مواجه هستیم

افلاکی فرد گفت: درحال حاضر 3200 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و 800 دانشجوی ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل می باشند که به مجموعه وزارت آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.
 دکتر حسین افلاکی فرد در جمع اصحاب رسانه استان فارس به مناسبت هفته خبرنگار گفت: دانشگاه فرهنگیان همانند سایر دانشگاه ها وظایفی دارد اما تفاوت مهم آن مأموریت محور بودن و رسالت گرایی می باشد.
وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر آموزش علمی به تربیت مهارتی نیز توجه شده تا بتوانند دانشجویان آن در مراحل بعد نسل آینده را تربیت نمایند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان فارس با تاکید بر ضرورت تربیت و نگاه ویژه به آموزش و پرورش اظهار داشت: در سایر کشورها فردی که میخواهد معلم شود, باید معیارها و ملاک های بسیاری را داشته و علاوه بر آموزش علمی باید مراحل گوناگونی را نیز بگذرانند.
وی پیرامون ورود دانشجویان به دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: پس از برگزاری آزمون سه برابر ظرفیت پذیرش کرده و پس از قبولی در مصاحبه وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند.
این استاد دانشگاه افزود: از بدو ورود دانشجویان دانشگاه آنها را بورسیه و استخدام کرده و امنیت شغلی آنان را تامین می نماید.
وی با اشاره به اینکه فارس جز 4 استان دانشگاه های الف فرهنگیان می باشد, متذکر شد: استان فارس با داشتن 6 مرکز و پردیس دانشگاه فرهنگیان پس از تهران دومین استان از حیث تعداد مراکز بوده اما همچنان در فارس با کمبود 12 هزار نفری معلم مواجه هستیم.
افلاکی فرد با بیان اینکه این دانشگاه در تیرماه 1391 رسما تاسیس شده اما با درنظر گرفتن تربیت های سابق, پیشینه ای 100 ساله دارد, خاطرنشان کرد: درحال حاضر 3200 دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد و 800 دانشجوی ماده 28 در دانشگاه فرهنگیان مشغول تحصیل می باشند که به مجموعه وزارت آموزش و پرورش ملحق خواهند شد.
وی با اشاره به هدف دانشگاه فرهنگیان مبنی بر تامین نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش اظهار داشت: توسعه دانشگاه فرهنگیان بسیار حائز اهمیت بوده و درصورت تحقق, دغدغه نیروی انسانی آموزش و پرورش مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
0
وقتی چندین سال متوالی معلم تربیت نکردید، از فارغ التحصیلان استخدام هم نکردید نتیجه میشه این. البته آسیاب به نوبت بقیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی هم در آینده صداشون در میاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
0
این بحران در آینده نزدیک گریبانگیر تمام دستگاه های دولتی خواهد شد .