کد خبر: ۱۴۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
مسئول حوزه علمیه منصوریه:

مرکز مشاوره طلاب و خانواده های روحانیون در شیراز راه اندازی شد

آیت الله علیرضا حدائق گفت: با موافقت مرکز مدیریت علمیه استان فارس، 15 مرداد ماه همزمان با ولادت امام هادی (ع) مرکز مشاوره طلاب و خانواده روحانیون در مجتمع خاتم الانبیا (ص) شیراز با موضوعات خانوادگی، آموزشی، فرهنگی و... راه اندازی شد.
به گزارش شیرازه، آیت الله علیرضا حدائق مسئول حوزه علمیه منصوریه در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد و روز خبرنگار اظهار داشت: از سال ۱۳۸۹ در شهر شیراز مرکز مشاوره امام هادی (ع) با نام انس با فطرت راه اندازی شد که تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار جلسه مشاوره رایگان به مردم ارائه شده است. 
وی در ادامه گفت: این مرکز مشاوره برکات عجیبی داشت و توانست مشکلات مراجعه کنندگان را حل کند. 
آیت الله حدائق از افتتاح مرکز مشاوره ویژه خبر داد و بیان کرد: با  توجه به ضرورت وجود مرکز مشاوره  برای خانواده های روحانیون، افتتاح یک مرکز ویژه این عزیزان به مرکز مدیریت علمیه استان پیشنهاد شد.
وی تصریح کرد: با موافقت مرکز مدیریت علمیه استان فارس، 15 مرداد ماه  همزمان با ولادت امام هادی (ع) مرکز مشاوره طلاب و خانواده روحانیون در مجتمع خاتم الانبیا (ص) شیراز با موضوعات خانوادگی، آموزشی، فرهنگی و...  راه اندازی شد. امیدواریم این مرکز منشا خدمت برای جامعه بشود. با ظرفیت خوب این مرکز، پیش بینی میکنیم توانایی  پاسخ گویی جنوب کشور را داشته باشیم. این مرکز ظرفیت همزمان ۵ اتاق مشاوره  را دارا است.

مرکز مشاوره طلاب و خانواده های روحانیون در شیراز راه اندازی شد

مسئول حوزه علمیه منصوریه با عنوان اینکه اساس مشورت در اسلام است خاطرنشان کرد: اما به طرز صحیح به موضوع پرداخته نشده است. در قرآن کریم  خداوند متعال خطاب به پیامبر گرامی اسلام به مشورت در امور توصیه می کند. بعضی اوقات ثروت، شغل، جایگاه در دریافت مشاوره حجاب می شود.
وی در خصوص جایگاه مشاوره در قرآن کریم اظهار داشت: آیه ۳۸ سوره مبارکه شورا قرآن کریم: و آنان که امر خدایشان را اجابت کردند و نماز به پا داشتند و کارشان را به مشورت یکدیگر انجام می‌دهند و از آنچه روزی آنها کردیم (به فقیران) انفاق می‌کنند.

پس از شکست مسلمانان در جنگ احد به دلیل بی توجهی دستور پیامبر (ص) خداوند به رسول الله (ص) گفت: از آن ها بگذر و برای آن ها طلب استغفار کن.  اخلاق پیامبر بود که مردم شبه جزیره عربستان  مسلمان شدند.

آیت الله حدائق تصریح کرد: مشاوره با افراد دلسوز و عاقل رشد به همراه می آورد و همچنین توفیق اللهی را نصیب افراد می کند.  امام خمینی ( ره) گاهی اوقات از حاج عیسی یکی از خدمتگزاران بیت خود مشورت می گرفت.

وی خطاب به برخی از مدیران ادارات گفت: آقای مدیر کل، بعضی اوقات گره کور شما با حرف یک آبدارچی یا یک نگهبان حل می شود. مقام و منصب نباید باعث حجاب در برابر گرفتن مشاوره شود.
مدیر حوزه علمیه منصوریه در پایان تاکید کرد: با هرکسی نباید مشورت گرفت. هم عاقل، آگاه، دلسوز، دیندار باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان