کد خبر: ۱۴۱۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
به اتهام دریافت ۲۸ فقره رشوه؛

صدور حکم مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان فارس

رای دادگاه نخستین در خصوص اتهامات مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان فارس صادر شد.
به گزارش شیرازه، روابط عمومی دادگستری استان فارس اعلام کرد: رای دادگاه نخستین در خصوص اتهامات مدیر کل سابق ورزش و جوانان استان فارس صادر شد و متهم ردیف اول این پرونده که پیش از این سمت مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس را بر عهده داشت به اتهام دریافت ۲۸ فقره رشوه تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار گرفته بود که پس از برگزاری جلسات دادگاه در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز از این حیث به تحمل ۱۰ سال و یک ماه حبس تعزیری، پرداخت ۱۷ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال جزای نقدی، ۷۴ ضربه شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

این گزارش حاکی است، متهمان ردیف‌های دوم و سوم این پرونده نیز که به اتهام رشاء و پرداخت رشوه به متهم ردیف اول تحت تعقیب قرار گرفته بودند نیز هر کدام به تحمل ۳ سال و یک ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

همچنین متهم ردیف چهارم این پرونده نیز که با اتهام رشاء و پرداخت رشوه تحت تعقیب قضایی قرار داشت به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.

بر این اساس، رای صادره در خصوص متهمان این پرونده قابلیت تجدید نظرخواهی در محاکم تجدید نظر استان فارس را دارد.

پیش از این حجت الاسلام و المسلمین موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه رسیدگی سریع به پرونده‌های مفاسد اداری و اقتصادی از جمله اولویت‌های دستگاه قضایی به منظور اجرای سیاست‌های کلان فساد ستیزی در قوه قضائیه است، گفت: برخورد قاطع و در چارچوب قانون همواره در دستور کار دادگستری استان فارس و مورد تأکید مدیریت ارشد قضایی استان فارس است.

به گزارش شیرازه، حبس تعزیری حبسی است که متفاوت با حبس حدی (یعنی حدود الله) است و در اختیار حاکم است. گاهی حبس تعزیری مقابل حبس تعلیقی است که در مورد متهم اجرا نمی‌شود. اما حبس تعزیری اجرا می‌شود و نوعی تأدیب به‌شمار می‌آید که طبق شرع و ماده ۱۶ قانون مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران به نظر حاکم واگذار شده‌است.

این نوع حبس برای جرائمی در نظر گرفته می‌شوند که ریشه شرعی دارند و اعمال حرام محسوب می‌شوند اما مجازات معینی در شرع برای آن‌ها تعیین نشده‌است. بر خلاف یک باور رایج، حبس‌های تعزیری قابل فروش نیستند.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
0
یک بعد پروتده مغفول مانده
کامیاب به چه کسانی رشوه داده؟