کد خبر: ۱۴۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹

توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط طلاب قرارگاه تبلیغی عمار در شیراز

مسؤل قرارگاه تبلیغی عمار مدرسه علمیه منصوریه شیراز با یادآوری احادیثی از امام موسی كاظم(ع) گفت: برای اینكه مشمول رحمت الهی شویم باید امانت‌دار خوبی در سه عرصه حق‌ا‌لله، حق‌الناس و حق‌النفس باشیم و همواره به حق تمكین كنیم.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا حدائق مسؤل قرارگاه تبلیغی عمار مدرسه علمیه منصوریه شیراز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن تبریک اعیاد و روز خبرنگار اظهار داشت: گفت: در ایام شیوع كرونا جلوه‌های مهربانی فراوانی را در سراسر كشورمان مشاهده می‌كنیم و مردم با كمك‌های مؤمنانه خود به یاری برادران و خواهران دینی خود می‌آیند و هر كس به سهم وسع و توان خودش در این راه قدم بر می‌دارد.

وی افزود: خبرنگاران به اندازه وسع خود در جهت اطلاع‌رسانی در زمینه كمك‌های مؤمنانه، ثروتمندان با ثروت خود، افراد دیگری با نیروی بدنی خود به صحنه می‌آیند و هر كسی سعی می‌كند تا ابراز مهربانی در جامعه داشته باشد و از این طریق مورد رحمت خدا قرار گیرد.

حدائق حدیثی از امام موسی‌بن جعفر(ع) در این رابطه را یادآور شد و گفت: آن امام همام فرمودند اگر می‌خواهید مورد رحمت و آمرزش خدا قرار گیرید امانت را به صاحبش بازگردانید و امانت‌دار باشید و یکی از رسالت‌های بزرگ رسانه بحث امانت‌داری است.

توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توسط طلاب قرارگاه تبلیغی عمار در شیراز

مسؤل قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: یکی از شئونات خبرنگار بحث امانت‌دار بودن در خبر است و اگر فردی سخنی می‌گوید، امانت را سالم برسانید؛ گاهی اوقات جنگ‌هایی كه در رسانه‌ها می‌بینیم نشئت گرفته از خیانت در بحث خبر است لذا این امانت‌داری بسیار مهم است و وجهای مختلف دارد.

وی با بیان اینكه خداوند در قیامت سه حق، حق‌الله، حق‌الناس و حق‌النفس را طلب می‌کند، گفت: باید به امانت‌هایی كه خداوند در اختیار ما قرار داده است اعم از زن و فرزند، جسم،‌ زیبایی و استعداد خود امانت‌دار باشیم.

حدائق با تأكید بر اینكه باید نسبت به امانت‌های الهی امانت‌دار باشیم، امام زمان(عج) را امانت بزرگ حضرت حق دانست و گفت: همچنین باید رازدار مردم باشیم، امام موسی‌بن جعفر(ع) فرمودند اگر می‌خواهید مورد رحمت الهی قرار بگیرید، باید امانت‌دار سر و راز مردم باشیم.

وی با بیان اینكه باید به حق عمل كنیم حتی اگر حق به ضررمان باشد، گفت: گاهی منافع ما با عمل به حق در تعارض قرار می‌گیرد در صورتی كه انسانی مؤمن و موحد است كه حق را بجوید و بدان عمل كند زیرا به واسطه عمل به حق مشمول رحمت الهی می‌شویم.

مسؤل قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه شیراز اظهار كرد: امروز رسانه‌های غرب و ایادی کفر اجازه رساندن حرف‌های حق اسلام به گوش تشنگان حق و حقیقت را نمی‌دهند لذا وضعیت جهان را می‌بینیم كه چه آشفته است و هر بار اعتراضاتی در سراسر عالم بر علیه بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌ها رخ می‌دهد كه همه این‌ها نشان می‌دهد كه مردم تشنه حقیقت هستند اما دشمنان دین و اسلام اجازه رساندن حق و حقیقت را به گوش مردم دنیا نمی‌دهند.

وی یادآور شد: امام موسی‌بن جعفر(ع) فرمودند اگر می‌خواهید مشمول رحمت الهی قرار گیرید به حق عمل کنید پس باید در هر شرایطی به حق تمكین كنیم تا رستگار شویم.

حدائق در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های كمك‌های مؤمنانه قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه در ایام دهه ولایت و امامت پرداخت و گفت: توزیع نان صلواتی در روز عید غدیر كه در این راستا با ۴ نانوایی در سطح شهر شیراز هماهنگی شد و بسته‌های نانی هم علاوه بر آن در روستاهای حاشیه‌ای شیراز توزیع كردیم البته كار توزیع نان ادامه دارد و تا به امروز ۷ هزار قرص نان را میان نیازمندان توزیع كرده‌ایم.

وی توزیع بسته‌های معیشتی را از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه طی ایام دهه ولایت و امامت برشمرد و اظهار داشت: در عید غدیر یك هزار بسته معیشتی توزیع شد و در پنج‌شنبه این هفته نیز به‌مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله ادیب ۱۵۰۰ بسته دیگر نیز توزیع می‌شود كه مجموعاً طی این ایام ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

مسؤل قرارگاه عمار مدرسه علمیه منصوریه شیراز، طبخ و توزیع یك هزار و ۵۰۰ غذای گرم در شیراز و حاشیه شهر، دیدار با خانواده شهدا، شاد پیمایی با رعایت پروتكل‌های بهداشتی در محلات و روستاهای اطراف شیراز در روز عید غدیر، برپایی سخنرانی‌های مذهبی با موضوع غدیر در فضای مجازی، نورافشانی در برخی از مناطق را از دیگر فعالیت‌های این قرارگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان