کد خبر: ۱۴۱۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز؛

در بین ملت ها ملتی سربلند تر است که ایثار گرانش به عرصه وارد شوند

نمایشگاه عکس «روایت تصویر عشق» مجموعه آثار احمدرضا مداح، آزاده جانباز و عکاس خبری با حضور آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز افتتاح شد.
در بین ملت ها ملتی سربلند تر است که ایثار گرانش به عرصه وارد شوند
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام در حاشیه افتتاح نمایشگاه «روایت تصویر عشق» در جمع خبرنگاران، با اشاره به ایثار و از خود گذشتگی آزادگان سرافراز میهن،گفت: امیدوارم بتوانیم این الگوهای واقعی زندگی انقلابی را در جایگاه الگو و سرمشق بودنشان در جامعه حفظ کنیم و همه ما از آن ایثار، مقاومت و گذشته ها پیروی کنیم و در رفتار، گفتار و اعمال خود نیز نشان دهیم.

دژکام افزود: کاری که الان کادر درمان و طلاب در زمینه تجهیز درگذشتگان بیماری کرونا در حال انجام هستند هم ادامه همان راه ایثار و از خودگذشتگی است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه که به خاطر تجلیل و تقدیر از خدمات ارزشمند کادر درمان و روحانیت نسبت به مساله بیماری کرونا شکل گرفته کاری که خبرنگاران ما برای ثبت این صحنه ها انجام میدهند در راستای به یادگار گذاشتن برای نسلهای بعد خود یک خدمت بسیار ارزشمند است،ابراز داشت: چنانچه مقام معظم رهبری هم فرمودند: «کاش مثل شهید آوینی کسی پیدا می‌شد که این خدمت را انجام بدهد» 

او با بیان اینکه البته تاکسی خود اهل ایثار و گذشت نباشد این کار را نخواهد کرد،اظهار کرد:جناب آقای مداح عکاس این نمایشگاه که خود آزاده و جانباز دفاع مقدس هستند این ویژگی را از همان سال‌های دفاع مقدس و اسارت با خود آورده و حفظ کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: این عکس ها نشان می دهد در جاهایی که عکاس ایستاده و عکس گرفته هیچ کدام ایزوله نبوده و وضعیت کاملا خطرناکی به لحاظ بهداشتی داشته اما این عکاس آزاده رفته و این لحظات را ثبت کرده و اگر این ایثار نبود لحظات حساس شرایط کرونایی ثبت نمیشد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه در یک جمع دانشجویی پرسیده شد که آیا در چنین شرایطی باید بگوییم  خطرناک است پس بر ما عسر و حرجی نیست،گفت: یا بهتر است به خاطر ضرورت نجات جامعه بشری سختی را به جان بخریم.

 او با بیان اینکه برخی خیلی ساده می گویند سخت است،عنوان کرد: باید به این افراد گفت، اگر بنشینیم و نگاه کنیم مردم نابود می‌شوند پس هم پزشکان و پرستاران و هم عکاس‌ها و روحانیت همه باید به میدان بیایند.

دژکام تصریح کرد: در بین ملت ها ملتی سربلند تر است که ایثار گرانش به عرصه وارد شوند نه اینکه نشسته و دست روی دست بگذارند تا ببینند دیگران چه می کنند، مسلما اگر وضع به اینگونه پیش رود هیچ وقت به حل مشکلات کشور نائل نخواهیم شد و باید به گدایی سمت کسانی برویم که ادعا می کنند راهکار حل مشکل را می دانند و این همان ذلت و خواری است که تجربه صدساله از دوران قاجار و پهلوی داشتیم و مردم معترض شدند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پایان تاکید کرد: امروز هم اگر شرایط سخت پیش آمده باید همه با جدیت در میدان باشیم خطر را به جان بخریم تا خطر را  از جان هموطنانمان دور کنیم.

گفتنی است نمایشگاه «روایت تصویر عشق» از ۲۱ تا ۲۴ مرداد ماه جاری از ساعت ۱۱ تا ۱۸ در ساختمان انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس واقع در بلوار شهید چمران پس از زیرگذر شهید مطهری (زرگری) قبل از بیمارستان اردیبهشت برپا خواهد شد./

انتهای پیام/

نظرات بینندگان