کد خبر: ۱۴۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
فرمانده سپاه ناحیه احمد بن موسی(ع) شیراز خبر داد:

تلاش ۹۲ گروه جهادی بسیجی برای خدمت به مردم/ توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی در دومین مرحله نهضت کمک مومنانه در شرق شیراز

سرهنگ خسروانی به تشریح فعالیت های این ناحیه در نهضت کمک مومنانه پرداخت.
به گزارش شیرازه، سرهنگ پاسدار مرتضی خسروانی ظهر امروز در نشست رسانه ای که به مناسبت تجلیل از خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به فعالیت های جهادی خبرنگاران در ایام سال اظهار داشت: خبرنگاران بدون هیچ چشم داشتی در تمام عرصه هایی که نیاز به حضور آنان اعم از سیل، آتش سوزی به ویژه ایام کرونایی بوده حضور داشته اند.

وی در ادامه اضافه کرد: برخی از خبرنگاران گاهی برای برطرف کردن مشکلات، خود را در سختی و مشقت قرار می دهد، برای مثال در سیل سعدی، یکی از خبرنگاران به واسطه ناهمواری مکان حضور، تا کمر در باطلاق گیر کرد ه بود، و تمام وسایل خبری ایشان از بین رفت اما رسالت خود را با قرض گرفتن دوربین عکاسی از دوست خود به خوبی انجام داد، از این رو از روحیه جهادی خبرنگاران قدردانی می کنم.

فرمانده ناحیه احمد بن موسی(ع) در خصوص رسالت خبرنگاران تصریح کرد: خبرنگاران روشنگری جامعه را به خوبی انجام می دهند، و وظیفه ای که بر عهده دارند را به خوبی انجام می دهند، هم ناظر به مسائل اجتماعی و فرهنگی و هم ناظر به مسائل اقتصادی  و سیاسی هستند.

وی در ادامه همچنین به مشکلاتی که کرونا در این ایام رقم زده است و فعالیت های ناحیه احمد بن موسی(ع) اشاره کرد و بیان داشت: کرونا مشکلات بسیاری از قبیل معیشت مردم رقم زده است که بحمدالله بسیج با میدان داری با آن مقابله می کند، با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه، بسیج در این جهت به فرامین رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و ایفای نقش کرده است.

 خسروانی عنوان کرد: بسیج ناحیه احمد بن موسی(ع) در زمایش کمک های مومنانه شرق شیراز که درواقع ناحیه ای بی بضاعت از نظر اقتصادی است، فعالیت های مطلوبی داشته است، از این رو در مرحله نخست کمک های مومنانه ۳۰ هزار بسته به ارزش ۳۰ تا ۷۰۰ هزار تومان بوده میان خانواده های نیازمند این منطقه توزیع شده است،

وی در ادامه بیان داشت: ناحیه احمد بن موسی(ع) و بسیج سازندگی این ناحیه کانالی تحت عنوان النصار الحیدر را راه اندازی کردند که اکنون ۵ شعبه دارد و کمک هایی را از مردم برای خانواده های نیازمند جمع آوری می کند.

فرمانده ناحیه احمد بن موسی(ع) شیراز همچنین از توزیع کمک های مومنانه مردم در مرحله دوم میان خانواده های نیازمند یاد کرد و افزود: جمع آوری کمک های مومنانه مرحله دوم از عید غدیر آغاز شده و هنوز ادامه دارد،  در این دوره نیز تاکنون ۲۰ هزار بسته معیشتی فقط در شرق شیراز با محوریت بچه های بسیج و پایگاه های مقاومت جمع آوری شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم ۳۲ هزار طعام در ایام غدیر نیز صورت گرفته است، همچنین ۲۴ جهیزیه و ۳۷۰ لوازم تحریر انجام شده و هشت هزار و ۹۷۰ خانواده را شناسایی کردیم که کمک ها به آنان صورت گیرد.

خسراونی از راه اندازی ۶ کارگاه ماسک خبر داد و گفت: توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی معابر توسط بسیجیان از دیگر فعالیت های این ناحیه به شمار می رود، همچنین کارگاه های اشتغال در خصوص تولید ماسک نیز راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: ۲۳ گروه جهادی قبل از کرونا فعال در این ناحیه بوده اند، اما اکنون پس از آغاز شیوع کرونا ۹۲ گروه جهادی ثبت شده در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان