کد خبر: ۱۴۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

تاکید بر نقش موثر رسانه ها در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

شست خبری و تجلیل از خبرنگاران فعال شهرستان مرودشت به مناسبت روز خبرنگار با حضور بهمن مردانی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت و همچنین حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین نیازی مدیر روابط عمومی اداره کل استان فارس برگزار شد.
به گزارش شیرازه، بهمن مردانی در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به حضار در جلسه، روز خبرنگار را به فعالان این عرصه تبریک گفت.

مردانی در ادامه با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران در جامعه بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فراوانی که در زمینه‌های مختلف میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان مرودشت وجود دارد می بایست با برنامه‌ریزی صحیح و ساختارمند از توانمندی و نقش مهم خبرنگاران استفاده شود.

او افزود: خبرنگاران قشر بیدار و آگاه جامعه هستند که می‌توانند با نگرش صحیح و همچنین قلم‌ها و دوربین‌های خود، زلالی دریای حقیقت را به عموم جامعه نشان دهند که انتظار ما این است؛ همانند گذشته در زمینه تولید محتوا توجه بیش از پیش و دو چندان را داشته باشند.

مردانی گفت: خبرنگاران می توانند با تولید محتوای مناسب و همچنین نقد منصفانه به مشکلات جامعه کمک نمایند و در راستای رشد و بالندگی اهداف و چشم انداز های ملی و محلی موثر واقع شوند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین نیازی، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس با گرامیداشت یادروز محمود صارمی به عنوان شهید خبرنگار و تبریک روز خبرنگار با تاکید بر نقش مهم رسانه ها و ضرورت آگاهی و اطلاع رسانه در جامعه، بیان کرد: یکی از نیاز های انسان همانند سایر نیازهایش، آگاهی و اطلاعات است که در عرصه خبری نقش خبرنگاران فوق العاده مهم محسوب می شود.
نیازی گفت: به عقیده اندیشمندان علوم ارتباطات، مردم تا حدود زیادی تحت تاثیر رسانه های مختلف قرار دارند که با داشتن حضوری فعال و کارآمد در این زمینه، می توانیم به اهداف مدنظر برسیم.

در ادامه این نشست، خبرنگاران رسانه های مختلف شهرستان مرودشت نیز به ارائه سئوالات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در زمینه‌های ارتقاء و بهره برداری از ظرفیت های گردشگری، حفظ و حراست از میراث فرهنگی، بافت های روستایی منحصر به فرد، حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گردشگری، استفاده از نخبگان و فعالان میراث فرهنگی و گردشگری، احیاء و بهره برداری از هنرهای سنتی در صنایع دستی و ... گفت و گو و هم نشینی کردند.

یکی از خبرنگاران، مطرح کرد: یکی از موارد مهمی که در شهرستان مرودشت می توان نسبت به آن توجه و اهمیت داده شود؛ موضوع تشکیل اتاق فکر با حضور فعالان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و نخبگان این شهرستان است که جریان سازی بر روی موضوعات خاص، می‌تواند راهگشای بسیاری از مسائل مطرح در سطح شهرستان مرودشت باشد.

خبرنگار دیگری بیان کرد: شهرداری به عنوان یک مجموعه نیمه دولتی و همچنین به عنوان یک بازوی اجرایی توانمند و کارآمد این شهرستان محسوب می شود که با تعامل دوطرفه با این مجموعه می‌توانیم در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت گردشگری، به بهره‌برداری‌ های بیشتری برای شهروندان شهر مرودشت، دست پیدا کنیم.

در پایان این برنامه نیز به فعالان خبرنگار این شهرستان، لوح یادبود و هدایایی تقدیم شد.
این نشست در عصرگاه روز یکشنبه مورخ ۱۹ مرداد ماه ۹۹ با حضور ۳۰ تن از خبرنگاران فعال این شهرستان و همچنین مسئولان استانی و شهرستانی توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت با همکاری هتل جهانگردی تخت جمشید برگزار گردید.

نظرات بینندگان