کد خبر: ۱۴۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
در جلسه بررسی پیشرفت سند پیشران توسعه استان فارس؛

استاندارفارس: جهش تولید در استان فارس محقق شده است

عنایت الله رحیمی گفت: با بهره برداری از واحدهای بزرگ صنعتی و تولیدی که سال ها آرزوی مردم فارس بوده است می توان گفت که جهش تولید در بخش تولیدی فارس تحقق یافته است.
به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه بررسی پیشرفت سند پیشران توسعه استان که با حضور دکتر دین پرست معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور برگزار شد، با بیان این که سند پیشران توسعه استان توسط وزارت کشور تهیه و به منظور پیگیری و به نتیجه رساندن، توسط ریاست محترم جمهوری به 18 دستگاه اجرایی ابلاغ شده است، اظهارداشت: این سند شامل طرح های زیرساختاری، اقتصادی و تولیدی است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که تعدادی از پروژه های سند پیشران توسعه استان که جزء اهداف و آرمان های مردم فارس بوده به بهره برداری رسیده و بقیه نیز در حال پیگیری برای اتمام و بهره برداری است، افزود: در شرایط تحریم، شیوع کرونا و تلاطم های شدید اقتصادی، کاری شگرف و اقدامی قابل ستایش در این استان صورت گرفته است.

وی با بیان این که افتتاح کارخانه آلومینیوم لامرد با سرمایه گذاری 18 هزار میلیارد تومان، رتبه کشور را در تولید آلومینیوم از 18 به 14 رسانده و اشتغال زایی بسیار مطلوبی به صورت مستقیم و غیرمستقیم داشته است، گفت: کارخانه کربنات سدیم نیز با اعتبار یک هزار و 920 میلیارد تومان سرمایه گذاری به دست ریاست محترم جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

استاندارفارس با اشاره به این که کارخانه های بزرگ استان مانند آلومینیوم، کربنات سدیم و فولاد، مواد اولیه صنایع پائین دستی را فراهم می کنند ، تصریح کرد: این موضوع در منطقه انرژی بر لامرد و سایر مناطق استان، پیش بینی و پیگیری شده است.

دکتر رحیمی افزود: در حوزه فولاد هم فاز 2 و 3 کارخانه فولاد پاسارگاد نیز به دست ریاست محترم جمهوری به بهره برداری رسید که ارزش افزوده قابل توجهی برای استان فارس ایجاد کرده و رتبه اول صادرات غیرنفتی استان را به خود اختصاص داده است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با بیان این که در حوزه های زیرساختی این استان تعهدات مختلفی بر اساس سند پیشران توسعه داشته و اقدامات خوبی نیز صورت داده است، اظهارداشت: خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز که از آرزوهای مردم شیراز بود به دست رئیس محترم جمهور به بهره برداری رسید؛ تا پیش از این 73 درصد از آب مصرفی شیراز از چاه ها و حدود 25 درصد از آب های روان تامین می شد که هم اکنون این درصد معکوس شده و بیشتر آب مصرفی شیراز از آب های روان تامین می شود.

وی با بیان این که در سال جاری تصفیه خانه دوم شیراز به بهره برداری رسیده و تصفیه فاضلاب این شهر دچار تحول شده است ، افزود: آبرسانی به شهرهای سعادت شهر ، داراب و جهرم نیز نهایی شده است.

استاندار فارس ادامه داد: آزادراه شیراز-اصفهان که از پروژه های مهم استان محسوب می شود از سه طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و با شیوه های گوناگون تامین اعتبار شده است.

نظرات بینندگان