کد خبر: ۱۴۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

گشایش نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک فارس در شیراز

دومین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک فارس در محل نمایشگاه های بین المللی شیراز گشایش یافت.
  مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، گفت: این نمایشگاه همزمان با هفته حمایت از صنایع کوچک برای دومین سال متوالی در مجموعه نمایشگاه‌های بین المللی فارس برگزار آغاز به کار کرد.

احد فتوحی با اشاره به سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک از کل صنایع موجود در استان فارس، تصریح کرد: نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک فارس در راستای نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید و با هدف حمایت از محصولات و کالا‌های تولید استان ونمایش توانمندی‌های صنایع کوچک برگزار شده است.

او افزود: برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای فعالان صنعتی اقتصادی و تولیدی فراهم می‌کند تا علاوه بر آشنایی با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط استان از این توانمندی‌ها در راستای توسعه بازار ارتقای صادرات ونیز تکمیل زنجیره تولید با بهره گیری است تولیدات استان، استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه این نمایشگاه، بزرگترین رویداد نمایشگاهی در بخش ارائه توانمندی‌های صنایع کوچک در جنوب کشور محسوب می‌شود تصریح کرد: همزمان با برگزاری این نمایشگاه، نشست‌های دو جانبه رودررو (B۲B)، نشست‌ها وکارگاه‌های آموزشی، پاویون‌های تخصصی معرفی شرکت‌های مدیریت صادرات با هدف تسهیل فرصت‌های زنجیره تامین بازار از طریق نمایش محصولات و خدمات نشست‌های تجاری رودررو، تبادل اطلاعات ایده‌ها و فناوری، نوآوری و بین المللی سازی نیز برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: در دومین نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های صنایع کوچک استان، ۱۵۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط از سراسر استان در قالب ۲۰۰ غرفه در بخش‌های صنعتی، ماشین آلات و صنایع فلزی، صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی، صنایع شیمیایی، پلاستیک و پتروشیمی، لوازم خانگی، برق و الکترونیک و صنایع نساجی، چرم و پوشاک حضور یافته اند.

فتوحی تصریح کرد: برخی از این شرکت کنندگان از برند‌های مطرح استان هستند که در سطح کشوری و حتی بین المللی شناخته شده ومطرح هستند.

او همچنین از حضور منسجم خوشه‌های صنعتی گلاب و عرقیات گیاهی میمند، گیاهان دارویی، خرمای جنوب، شوریجات و رب گوجه، صنابع دستی و خوشه سنگ در این نمایشگاه خبر داد و گفت: مرکز مبادلات پیمانکاری نظام فرعی فارس، فن بازار منطقه فارس و کنسرسیوم‌های صادراتی نیز توانمندی‌های خود را ارائه کردند و با حضور سرمایه گذاران فعالان صنعتی و صاحبنظران نشست‌های تخصصی را برگزار می‌کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی شرکت شهرک‌های صنعتی پرداخت یارانه به واحد‌های صنعتی برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است، تصریح کرد: برای حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی به منظور حضور در این نمایشگاه، حمایت‌هایی نظیر تخصیص یارانه ۱۰۰ درصدی درنظر گرفته شده و حضور واحد‌های صنعتی در این نمایشگاه رایگان است.

او تصریح کرد: این نمایشگاه تا ۲۴ مرداد برپاست.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس هم در آیین گشایش این نمایشگاه با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا تمامی پروتکل‌های بهداشتی در این نمایشگاه به صورت کامل اجرا می‌شود، گفت:حفظ سلامت بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان اولویت نخست ماست و در این زمینه مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی عمل می‌کنیم.

سید محمود موسوی افزود: شرکت نمایشگاه‌های بین المللی فارس از ابتدای امسال تاکنون با رعایت کامل موازین بهداشتی بیشترین تعداد نمایشگاه‌ها در سطح کشور را برگزار کرده است که این یک افتخار برای استان فارس و مجموعه نمایشگاهی فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان