کد خبر: ۱۴۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
مدیر عامل شرکت شهرک‎‌های صنعتی فارس:

تا پایان سال، ‌هزار واحد صنعتی در فارس افتتاح می‌شود

احد فتوحی از افتتاح یک‌هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در سال جهش تولید با سرمایه گذاری ٢٠٠ میلیارد تومان خبر داد.
احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‎‌های صنعتی فارس از اجرای ۲۵۰ برنامه جهش تولید در استان خبر داد و گفت: یک‌هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با سرمایه گذاری ٢٠٠ میلیارد تومان در دست اقدام است و تا پایان سال این واحد‌ها افتتاح شود.

او افزود: از این یک هزار واحد، ۵۰۰ واحد صنعتی کمتر از ۵۰ درصد و ۵۰۰ واحد بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فتوحی با بیان اینکه امسال دو شهرک صنعتی در شهرستان‌های سرچهان و کوار به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: تلاش می‌کنیم در زمینه جذب سرمایه گذار تا پایان سال جاری رشد ۲ برابری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، بدون اشاره به میزان سرمایه گذاری‌ها، افزود: برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بنیاد برکت و صندوق کارآفرینی امید را پای کار آورده ایم.

او با اشاره به تاثیرات کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی کشور بیان کرد: فعالیت در این شرایط برای واحد‌های تولیدی بسیار سخت است چراکه باید با رعایت معیار‌های بهداشتی فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: تامین زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی از جمله رسالت‌های ما است که ۶۱ ناحیه و شهرک صنعتی در استان وجود دارد.

فتوحی افزود: از دیگر رسالت‌های ما حمایت از واحد‌های به بهره برداری رسیده است که در تولید و توزیع کالا به آنان کمک می‌کنیم تا اثربخشی بیشتری داشته باشند.

او ادامه داد: در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی استان فارس ۶ هزار و ۷۱۸ قرارداد منعقد کردیم که سه هزار و ۲۸۹ قرارداد با اشتغالزایی ۳۷ هزار و ۶۱۸ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با اشاره به حمایت‌های این شرکت از واحد‌های صنعتی گفت: با توجه به تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی، در زمینه جذب سرمایه گذار و واگذاری اراضی صنعتی به سرمایه گذاران رشد ۴ برابری را نسبت به سنوات گذشته داشتیم.

او افزود: واگذاری ۴۰ دفتر در مراکز خدمات فناوری، مستقر کردن ۳۴ مشاور در مراکز خدمات فناوری، کمک به راه اندازی مجدد ۸۳ واحد غیر فعال و راکد برای بازگشت به چرخه تولید و آموزش پنج هزار و ۸۸۶ شاغلان واحد‌های صنعتی و کارفرمایان از جمله اقدامات صورت گرفته است.

او ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته می‌توان به برگزاری تور‌های صنعتی، حمایت از ۲۵۲ صنعتی کوچک شرکت کننده در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و انجام پروژه امکان سنجی خوشه صنعتی مسقطی لار اشاره کرد.

او اضافه کرد: ۱۷ خوشه صنعتی در استان فارس شناسایی شده که امکان سنجی ۶ خوشه صنعتی انجام شده و خوشه صنعتی گیاهان دارویی و خرمای جنوب در حال پیاده سازی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: مطالعه ایجاد و توسعه کنسرسیوم صادراتی خرمای جنوب فارس را انجام دادیم که واحد‌های فعال توانستند ۱۱۳ میلیون یورو به کشور‌های همسایه صادرات داشته باشند.

فتوحی افزود: شناسایی ۶۵ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان در استان را انجام دادیم که از این تعداد ۱۰ واحد دانش بنیان شدند.

او با اشاره به فرارسیدن ۲۱ مردادماه سالروز گرامیداشت صنایع کوچک بیان کرد: به همین مناسبت یک نمایشگاه با حضور ۱۵۰ واحد صنعتی به مساحت سه هزار و ۵۰۰ متر مربع در نمایشگاه بین المللی شیراز از ۲۱ تا ۲۳ مردادماه برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس ادامه داد: همچنین امروز نمایشگاه دائمی نهضت ساخت داخل در محلی به مساحت ۵۰۰ متر در شهرک فناوری به صورت ویدیو کنفرانس توسط سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان