کد خبر: ۱۴۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس در فارس

به‌منظور هم‌افزایی با سامانه آموزش مجازی "شاد"، از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس در فارس رونمایی شد.

به گزارش  شیرازه،  مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس در آیین رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس "دانش" در فارس، گفت: این سامانه باهدف هم‌افزایی با سامانه آموزش مجازی "شاد" راه‌اندازی شده است و مبنای کار ما در آموزش مجازی سامانه وزارتی است.

فرهاد اسماعیلی افزود: قبل از کرونا و با وجود تلاش‌های انجام‌شده در زمینه آموزش مجازی، باور به این نوع آموزش در کشور وجود نداشت و شیوع این ویروس و تعطیلی مدارس به لحاظ حفظ سلامت دانش آموزان، ضرورت استفاده از آموزش مجازی برای تداوم تعلیم و تربیت دانش آموزان را یادآور شد.

او گفت: باور به آموزش مجازی از گذشته در مسئولان استان فارس وجود داشت و این امر موجب شد تا رویداد‌های خوبی در زمینه راه‌اندازی زیرساخت‌ها همچون گسترش اینترنت در این استان روی دهد.

اسماعیلی محتوا، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و به‌ویژه اینترنت را از ملزومات آموزش مجازی دانست و گفت: با ترکیب صحیح این ابزار می‌توان ساختار مناسبی برای آموزش مجازی فراهم کرد و باهمت استاندار و هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره کل ارتباطات استان، هم‌اکنون بیش از ۹۵ درصد مدارس استان فارس مجهز به اینترنت رایگان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس بیان کرد: در آینده نزدیک در سراسر فارس دانش آموزان به اینترنت رایگان دسترسی خواهند داشت و این‌گونه یکی از نگرانی‌های همه مسئولین استان در زمینه دسترسی نقاط محروم و دورافتاده استان به اینترنت مرتفع می‌شود.

اسماعیلی گفت: در ادامه این راه دسترسی به محتوا و اتوماسیون آموزشی لازم بود که در ابتدا با ابتکار خوب وزارت آموزش‌وپرورش، شبکه آموزشی شاد تهیه و در اختیار همه دانش آموزان و فرهنگیان در سراسر کشور قرار گرفت که همچنان در آموزش مجازی برای ما محور و اساس است./ باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان