کد خبر: ۱۴۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس:

محیط بانان فارس با حداقل امکانات عملکرد قابل قبولی را در آتش سوزی ها ارائه داده اند

در جلسه شورای اداری حفاظت محیط زیست فارس که در روز سه شنبه مورخ 22 مرداد با حضور مدیرکل، معاونان و روسای ادارات تابعه و روسای ستادی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، حمید ظهرابی عملکرد محیط بانان فارس را در مهار آتش سوزی قابل تقدیر خواند.
 به گزارش شیرازه، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، در جلسه شورای اداری حفاظت محیط زیست فارس که به ریاست حمید ظهرابی؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس برگزار شد، رؤسای ادارات ستادی و شهرستان ها ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ادارات مربوطه وضع موجود و چالش‌ها و مشکلات حوزه کاری خود را بیان و قابلیت های موجود  را تشریح کردند.
در این جلسه ظهرابی ضمن تشریح نقطه نظرات خود برنامه راهبردی مد نظر را به منظور دستیابی به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمانی تبیین کرد.

حمید ظهرابی، ضمن استقبال از برگزاری جلسات به صورت مجازی اظهار داشت:  انتظار می‌رود، از این جلسات بهره برداری لازم در امر آموزش، انتقال یافته ها و تجربیات بعمل آید و همکاران بایستی به صورت مداوم بهره گیری از ابزارهای نوین ارتباطی را توسعه دهند. وی اظهار امیدواری کرد با اتمام بیماری کرونا همچنان با استفاده بیشتر از تکنولوژی جلسات به صورت مجازی برگزار شود تا علاوه بر سرعت در انجام وظایف با توجه به شرایط کنونی در هزینه ها نیز صرفه جویی شود.

ظهرابی با اشاره به اینکه سامانه های الکترونیکی معیار اصلی عملکرد ادارت هستند افزود: استفاده از این سامانه ها به منظور دسترسی به بانک اطلاعاتی و اطلاع بیشتر از اقدامات انجام شده در سطح کشور ضرورت دارد و لازم است برنامه ریزی و مدیریت دقیقتری برای استفاده از سامانه های الکترونیکی تا حصول نتیجه انجام گیرد. 

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در مورد رفع اخطاریه های زیست محیطی افزود: رعایت اجرای دقیق قوانین و مقررات ضرورت دارد و ارسال اخطاریه ها بدون پیگیری تخلف از انجام وظیفه و نقض قانون محسوب می شود. 

ظهرابی با اشاره به امکانات و تجهیزات خریداری شده برای مهار آتش سوزی بیان کرد: در شرایطی که کل کشور در مهار آتش سوزی ها دجار بحران شده بودند و در بسیاری از موارد، هر حریق متاسفانه مساحت بسیار زیادی در حد چندهزار هکتار را در بر می‌گرفت محیط بانان استان فارس با هوشیاری، تلاش های شبانه روزی و سرعت عمل در اطفاي حريق در مناطق حفاظت شده موفق عمل کردند و توانستند آثار مخرب آن را به شدت کاهش دهند بطوری که حداکثر میزان آسیب در دو مورد از آتش سوزی ها از 400 هکتار تجاوز نمی کند و در سایر آتش سوزی ها نیز خوشبختانه در همان ساعات اولیه آتش سوزی ها مهار شدند و با حداقل امکانات موجود در آتش سوزی ها محیط زیست فارس عملکرد قابل قبولی را ارائه داده است.

وی استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی را از موارد بسیار مهم برشمرده و گفت: انتظار می‌رود تعامل بیشتری با سازمان های مردم نهاد در این زمینه برقرار شود. 
 
 در پایان دهقان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس ارائه ای از آمار اطلاعات عملکرد روسای شهرستان ها داد و مدیر کل  با تقدیر از روسای ادارات برتر شهرستانی گفت: با همه محدودیت ها همکاران ما وظایفشان را به خوبی انجام می‌ دهند و البته موفقیت و عملکرد شایسته ای که با حداقل امکانات حاصل شود بسیار ارزشمندتر است.

وی سپس با اشاره به اقدامات اداراتی که عملکرد قابل قبولی را نداشته اند و بررسی دلایل آن دستورات لازم به منظور مرتفع کردن مشکلات موجود را صادر کرده و در پایان بر اساس اهداف جلسه تصمیمات نهایی با مشورت تیم مدیریتی به منظور انجام  برنامه ریزی  های آتی اتخاذ شد. 
 انتهای پیام/
 

نظرات بینندگان