کد خبر: ۱۴۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

نقش حمایتی بسیج از اجرای قوانین در ادارات / خدمت به مردم ملموس باشد

استاندار فارس با تصریح اینكه بسیج ادارات نقش مهمی در جلب اعتماد مردم دارد، گفت: بسیج هر اداره می‌تواند از اجرای قوانین در آن اداره حمایت كند.
به گزارش شیرازه، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس در دیدار با جواد قناعتی، رئیس سازمان بسیج ادارات و كارمندان سپاه فجر استان گفت: بحمد الهی دارای تفكر عملیاتی هستیم و بیشتر به كیفیت كارها توجه می‌كنیم تا كمیت آن‌ها و در هر كاری نتیجه آن را می‌بینیم. 

وی با تصریح اینكه همواره در بحث‌های مختلف، یاریگر بسیج هستیم، افزود: امروز و در شرایط كنونی اهمیت فعالیت تشكل‌های وابسته به انقلاب بیشتر از گذشته است چرا كه دشمنان هجمه‌های بسیاری را بر علیه این نظام و انقلاب وارد می‌كنند.

رحیمی بیان كرد: هركسی كه در این نظام دارای تفكر سیاسی خاصی است اما معتقد به نظام اسلامی است باید تلاش كند تا این نظام را به بهترین شكل ممكن به پیش ببرد.

استاندار فارس با بیان اینكه دشمنان تلاش بسیار زیادی برای ترویج ناكارآمدی نظام جمهوری اسلامی می‌كنند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌كنند تا بتوانند روحیه ناامیدی را به ملت ایران تزریق كنند، گفت: گاهی اوقات مشاهده می‌كنیم كه دشمنان نظام جمهوری اسلامی یک فساد در یک اداره را به‌صورت گسترده مطرح می‌كنند. 

وی با تأكید بر اینكه باید اعتماد مردم را به نظام جلب كنیم و در این زمینه بسیج ادارات نقش مهمی می‌تواند ایفا كند، گفت: بسیج هر اداره می‌تواند از اجرای قوانین در آن اداره حمایت كند.

رحیمی بیان كرد: باید به این نكته توجه داشته باشیم كه اگر دستگاهی دچار خطایی شد نباید آن را بزرگنمایی كنیم چرا که كل نظام را زیر سؤال می‌بریم، كه برای ارائه راهكار در این موارد می‌توانیم از ظرفیت بسیج ادارات بهره بگیریم چرا كه این سازمان می‌تواند منشأ اثر تحولات بسیاری در ادارات مختلف باشد.

جواد قناعتی، رئیس سازمان بسیج ادارات و كارمندان سپاه فجر فارس نیز در این دیدار با بیان اینكه قانون به مثابه ریلی برای تمام حركت‌های دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در كشورمان برای دستیابی به اهداف متعالی انقلاب اسلامی است، گفت: بسیج ادارات و كارمندان در تلاش است که کلیه کارها و فعالیت‌ها بر روی این ریل انجام پذیرد.

كارمند طراز انقلاب اسلامی به دور از جناح‌بازی است 
وی به تبیین ویژگی‌های كارمند طراز انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: كارمند طراز انقلاب اسلامی به‌دور از جناح‌بازی و حزب‌های سیاسی است و ما نیز تلاش می‌كنیم تا در این راستا برنامه‌های خاصی برگزار كنیم.

قناعتی در ادامه با بیان اینكه خدمت به مردم باید برای آن‌ها ملموس و بی‌منت باشد، بر لزوم تقویت میزهای خدمت جهادی تأكید كرد و گفت: میزهای خدمت جهادی با حضور مدیران كل استان و مسؤلان مربوطه آنان در مناطق محروم استان به‌منظور رفع مشكلات آن مناطق و رفع دغدغه‌های مردم برپا شده که باید تقویت شوند.

رئیس سازمان بسیج ادارات و كارمندان سپاه فجر فارس، همچنین مهم‌ترین ظرفیت كشور را داشتن نیروی انسانی مستعد و كارآمد و متعهد و با ایمان و مسلح به اعتقادات و ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب بر این مسائل تأکید داشتند و در این راستا بحث طهارت اقتصادی را برای مدیران جامعه اسلامی مطرح فرمودند كه طهارت اقتصادی شرط اساسی مشروعیت همه مسؤلان نظام جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه بر لزوم آموزش مدیران و كاركنان و همچنین خانواده‌های آنان در حوزه‌های مختلف به خصوص در بحث فضای مجازی، سواد رسانه‌ای و گام‌های مدیریتی تأكید كرد.

قناعتی علاوه بر این‌ها بر این نكته تأكید كرد كه سازمان بسیج ادارات و كارمندان در كنار مدیران دستگاه‌ها و ادارات قرار دارد و بسیج ادارات را یك بازوی توانمند در ادارات مختلف برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و در جهت خدمت‌رسانی به مردم توصیف كرد و گفت:‌ هدف فعالیت‌های ما انتفاع مردم و خدمت به آنان است.

رئیس سازمان بسیج ادارات و كارمندان سپاه فجر فارس با بیان اینكه كار ما در این سازمان سیاسی نیست، گفت:‌ در این مسیر تلاش می‌كنیم تا با ارتباط كامل و خاص با مدیران و تبادل نظر با آنان و ایجاد ارتباط‌های دو سویه در جهت رشد و شكوفایی سیستم اداری گام برداریم.

وی، سازمان بسیج ادارات را یك ظرفیت برای مدیران دستگاه‌ها دانست تا بتوانند از این ظرفیت بسیج كه در حوزه‌ها و با تخصص‌های مختلف در حال فعالیت است، استفاده‌های لازم را ببرند و ثمره آن هم شیرینی كام مردم باشد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان