کد خبر: ۱۴۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مردم هوشیار باشند؛ داروی «رمدسیویر» تنها در بیمارستان های درگیر کروناویروس توزیع می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر افزایش هوشیاری مردم در زمینه داروی مرتبط با کروناویروس گفت: داروی «رمدسیویر» تنها در بیمارستان های درگیر کروناویروس توزیع می شود و مواردی خارج از حوزه بیمارستان تقلبی است که عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.
به گزارش شیرازه؛ دکتر «مهرزاد لطفی» در یکصد و چهل و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، اظهار کرد: در تمامی اقلام موردنیاز مردم، افرادی هستند که برای منافع خود و ثروت اندوزی بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی دیگران، به دنبال سودجویی هستند و حوزه سلامت نیز از این امر مستثنی نیست.

او ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کووید۱۹، سودجویانی هستند که با فریب مردم جامعه داروهایی را به عنوان درمان بیماری کووید۱۹ توزیع می کنند؛ از جمله آن می توان به داروی رمدسیویر اشاره کرد که به صورت تقلبی در بازار موجود است، بنابراین مردم آگاه باشند که این دارو تنها از سوی وزارت بهداشت در بیماستان های درگیر کروناویروس توزیع می شود و مواردی خارج از حوزه بیمارستان تقلبی است که عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.

 
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام تست های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

دکتر لطفی افزود: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در برخی از شهرستان ها، باید نمایندگانی از بهداشت و درمان برای بررسی دلایل روند افزایشی مبتلایان به این بیماری به این مناطق اعزام شوند و با همفکری مسوولان شهرستان ها، در خصوص راهکارهای پیشگیری و کاهش موارد ابتلا به چاره اندیشی کنند.

 
او با توجه اهمیت حفظ سلامت کارکنان مجموعه دانشگاه به ویژه در مراکز درمانی تاکید کرد: مراقبت از کارکنان سلامت مبتلا به کروناویروس برای حفظ توان ارایه خدمات به مردم از اهمیت بالایی برخوردار است که مسوولان باید برای آن تلاش کنند.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند تجهیزات و امکانات، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های کروناویروس، نوبت کاری پزشکان و کارکنان ارائه کردند.

 
یکصد و چهل و یکمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، صبح امروز، بیست و پنجم مرداد، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد./

نظرات بینندگان