کد خبر: ۱۴۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

اجرای طرح "نذرواره حسینی" قشقایی‌ها در شیراز

رئیس مجمع عالی بسیج عشایر استان فارس از اجرای دومین نذرواره حسینی ایل قشقایی در دهه اول محرم در شیراز خبر داد و گفت: در قالب این طرح به دلیل شیوع کرونا و آسیب بسیاری از مشاغل، بسته‌های معیشتی را میان نیازمندان توزیع خواهیم کرد.
به گزارش شیرازه، بهروز صادقی رئیس مجمع عالی بسیج عشایر استان فارس با اشاره به ارائه گزارشی از مجتمع فرهنگی مذهبی قشقایی‌ها در شیراز اظهار داشت: برای این مجتمع حدود سه هزار متر زیربنا در پنج طبق تعریف‌شده است که مجوز ساخت آن نیز گرفته‌شده امیدواریم باهمت خیرین مجتمع به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی مجتمع فرهنگی مذهبی قشقایی‌ها آثار و برکات بسیاری را داشته است، اضافه کرد: از زمانی که مجتمع ساخته‌شده خیر و برکات بسیاری از جمله برپایی موکب قشقایی‌ها، راه‌اندازی هیئت زنجیرزنی قشقایی‌ها، برگزاری نخستین یادواره شهدای قشقایی‌ها و تشکیل موسسه خیریه شهدای قشقایی‌ها ازجمله این برکات ساخت این پروژه فرهنگی مذهبی است.

رئیس هیئت‌ امنای مجتمع فرهنگی مذهبی قشقایی‌ها در شیراز همچنین در ادامه به فعالیت‌های موکب قشقایی‌ها نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برپایی موکب قشقایی‌ها به مدت دو هفته در جریان زلزله کرمانشاه و سیل اخیر از جمله این فعالیت‌ها بوده است و اعلام می‌کنیم که در حوادث غیرمترقبه نیز توانایی حضور با فعالیت‌های بسیار فراوان و مطلوب را دارا هستیم.

وی از اجرای طرح نذرواره حسینی در دهه نخست محرم خبر داد و مطرح کرد: امسال دومین سال متوالی است که به همت خیرین این طرح در شیراز از سوی مجتمع فرهنگی مذهبی قشقایی‌ها برگزار می‌شود.

صادقی ادامه داد: نیت خیر خیّرین از کمک به اجرای طرح نذرواره حسینی نیز این بوده که در تمام استان ۳۲ شهر و ۳۲ هیئت را انتخاب کند که هریک از آنان ۷۲ دیگ غذا به نیت ۷۲ تن طبخ شود، از این‌ رو ما نیز تعهد کردیم که در دهه محرم در یک روز معین که احتمالاً تاسوعای حسینی خواهد بود آن را اجرایی کنیم، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم امکان طبخ غذا در امسال درصدد این هستیم که به‌جای طبخ هفتاد و دو دیگ غذا بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شود.

وی با یادآوری اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۶۰ میلیون تومان برای توزیع بسته معیشتی جمع‌آوری شود، گفت: در خصوص اعلام برنامه‌های محرم نیز باید گفت که تمام ۱۰ شب دهه نخست محرم برنامه‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان