کد خبر: ۱۴۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس:

فضای امداد در فارس بسیار خوب است/ در مرحله دوم همدلی و مواسات تهیه و توزیع ۲ میلیون پرس غذای گرم و بالغ بر ۲۰۰ هزار بسته معیشتی پیش بینی می شود

بذرافشان با تشریح فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: در بین استان های دیگر کارنامه کمیته امداد فارس درخشان بود و دلیل آن حضور پرمعنای مردم، خیرین و متدینین این استان بوده است.
به گزارش شیرازه، محمد بذرافشان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس در جمع خبرنگاران با عنوان اینکه حوزه رسانه حوزه مهمی است که بین مسئولین و مردم ایجاد شده است، ابراز داشت: رسانه ها مشکلات مردم را بیان می کنند و موارد را پیگیری می کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس گفت: اعتقاد دارم رسانه ها بازوی توانا و چشم بینای مسئولین هستند سئول و مدیری موفق است که بتواند از فضای رسانه ای بیشتر با هدف شناخت مسائل پیرامون حوزه کاری خود، استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول پویش همدلی در رزمایش «ایران همدلی»، کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس درخشید، افزود: در این مرحله یک میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد.

بذرافشان با اشاره به اینکه همزمان با مرحله اول همدلی و مواسات کشور 280 هزار بسته معیشتی  در فارس توزیع شد، تاکید کرد: مبلغ 500 هزار تومان برای هر یک از ایتام تحت پوشش از سوی بنیاد مستضعفان واریز شد که مجموع آن 55 میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هفت میلیارد و 300 میلیون تومان برای افراد غیر تحت پوشش نیازمند واریز شد، افزود: 2 میلیارد و 800 میلیون برای بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه هشت میلیارد تومان وام قرض الحسنه کارگشایی برای افراد غیر تحت پوشش کمیته امداد که در بحث کرونا آسیب دیده بودند، در نظر گرفته شد، افزود: مددجویان تغییر کار دادند و در کار تولید گان و ماسک فعالیت کردند.

بذرافشان تصریح کرد: مرحله دوم همدلی و مواسات کشور از عید سعید غدیر آغاز شده اما فارس از عید سعید قربان آغاز کرد و 80 هزار بسته معیشتی در روز عرفه توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه 12 میلیارد و 600 میلیون تومان وام ودیعه مسکن از سوی بنیاد مستضعفان ابلاغ و توزیع می شود، تاکید کرد: پویش «نهضت احسان و تعاون» در قالب رزمایش «ایران همدلی» شکل گرفته که در ماه محرم و صفر فعالیت های خوبی انجام می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه نذورات مردمی که طبخ می شد در قالب توزیع بسته های معیشتی توزیع می شود، این حرکت با همکاری هیئت های مذهبی شکل می گیرد، افزود: در قالب طبخ غذای گرم با رعایت پروتکل های بهداشتی که از سوی مراکز بهداشت تایید بگیرند، توزیع می شود و 2 میلیون غذای گرم و 200 هزار بسته معیشتی را در ایام ماه محرم و صفر، تقدیم خواهیم کرد.

بذرافشان با اشاره به اینکه رزمایش «مهر حسینی»، برای کمک به دانش آموز نیازمند تحت پوشش در آستانه سال تحصیلی جدید را راه اندازی خواهیم کرد، افزود: 25 هزار دانش آموز نیازمند و چهار هزار و 500 دانشجو تحت پوشش این کمیته هستند.

وی با اشاره به اینکه تهیه گوشی های هوشمند و تبلت را برای دانش آموزان تحت پوشش دنبال می کنیم، بیان داشت: لیست افراد محروم احصا شده و خیرین کمک کنند تا کسی از تحصیل محروم نماند چرا که اعتقاد دارم کسی از ایتام و افراد تحت پوشش نباید ترک تحصیل کند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) فارس با اشاره به اینکه حال و هوای امداد فارس به خاطر خیرین بزرگوار استان فارس است، تاکید کرد: یک هزار و 500 مورد جهیزیه در رزمایش «شکوه کرامت» توزیع و یک هزار مسکن به مددجویان تقدیم شد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه تهیه 2 هزار جهیزیه برای نو عروسان تحت پوشش امضا شده است گفت: با کیفیت ترین اجناس در این جهیزیه ها مدنظر داریم. ما در همه سرفصل ها نسبت به سال گذشته رشد داشته ایم و در 4 ماهه نخست امسال در بحث صدقات 47 درصد رشد شاهد بودیم.
بذر افشان در پایان افزود: میزان مراجعه ما به دلیل شرایط اقتصادی و کرونا ۲ برابر شده است. سعی داریم تا آرامش را به خانواده ها برگردانیم.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان