کد خبر: ۱۴۱۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۶ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
کارشناس بین الملل در گفت‌وگو با دانا:

عادی‌سازی روابط امارات و رژیم‌صهیونیستی برگ برنده ترامپ است/ امارات متحده نوعی خودزنی و عملیات انتحاری انجام داد

اصغر زارعی به عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اعلام آشکارسازی، علنی کردن و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط امارات در شرایط موجود در واقع یک نقطه عطف و یک برگ برنده برای دولت ترامپ است که در واپسین روزهای دولت خودش به سر می‌برد و این اقدام می‌تواند یک برگ برنده برای ترامپ باشد تا در کاخ سفید باقی بماند.

«اصغر زارعی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اقدام اخیر امارات متحده عربی در عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: موضوع آشکارسازی روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی خیلی دور از ذهن نبود چرا که از دیرباز هم روابط کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس و کشورهای عضو شورای همکاری از جمله عمان، بحرین، عربستان و کویت با رژیم صهیونیستی به صورت غیررسمی و پنهان برقرار شده بود و این روابط به گونه‌ای بود که حتی در محافل و مجامع بین المللی دیدارهایی در سطوح عالی هم برگزار می شد.

وی با بیان اینکه این اقدام برگ برنده‌ای برای دولت ترامپ محسوب می‌شود، گفت: اعلام آشکارسازی، علنی کردن و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی توسط امارات در شرایط موجود در واقع یک نقطه عطف و یک برگ برنده برای دولت ترامپ است که در واپسین روزهای دولت خودش به سر می‌برد و این اقدام می‌تواند یک برگ برنده برای ترامپ باشد تا در کاخ سفید باقی بماند.
 
این کارشناس مسائل بین الملل اقدام اخیر امارات را نوعی خودزنی و عملیات انتحاری دانست و افزود: امارات متحده عربی سعی کرد تحفه‌ای را به رژیم جعلی صهیونیستی و ترامپ اهدا کند و در حقیقت این اقدام در واقع بن‌بست طرح معامله قرن را شکست.
 
زارعی با تاکید بر اینکه دولت امارت قطعاً بازنده این بازی است گفت: امارات متحده عربی با خیانتی که در جهان عرب کرد، قطعاً آینده تاریکی را برای خودش رقم زد که این عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی در چند روز اخیر با واکنش کشورهای اسلامی و جهان اسلام مواجه شد.
 
وی ادامه داد: قطعاً مقاومت در منطقه و کشورهای جهان عرب ساکت نخواهند نشست و خیانتی که امارت انجام داد را بی پاسخ نخواهند گذاشت.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: ترامپ و کاخ سفید طی یک سال گذشته بسیار تلاش کردند تا طرح معامله قرن را عملیاتی و موضوع الحاق کرانه باختری رود اردن و همچنین مرکز سیاسی رژیم جعلی صهیونیستی را به بیت المقدس منتقل کنند که این موضوعات با استقبال روبرو نشد و حتی متحدین اروپایی آمریکا هم از این طرح‌ها استقبال نکردند.
 
زارعی با بیان اینکه رژیم صیهونیسیتی در بن بست امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی خودش گرفتار شده است، افزود: رژیم صهیونیستی نتوانسته اهداف خود را عملیاتی کند؛ به رسمیت شناختن اراضی اشغالی مناطق جولان که در طرح معامله قرن مطرح شده بود نیز با واکنش‌های بین المللی مواجه شد و آن را به عنوان رسمیت بخشیدن به تجاوز و اشغال‌گری تلقی کردند.
 
وی اذعان کرد: ترامپ و نتانیاهو در شرایطی که شاهد تجمعات گسترده علیه فساد و اقدامات خود هستند، برای خروج از این بن‌بست نیاز به یک برگ برنده داشتند که این اقدام امارات همان برگ برنده است.
 
کارشناس مسائل بین الملل بیان داشت: حتی دولت خودگردان فلسطین که گرایشات سازش کارانه داشته، سفیر خود را از امارات فرا خواند و نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و خیانتی را که شیوخ امارات متحده عربی انجام دادند را بی پاسخ نگذاشتند.
 
زارعی خاطر نشان کرد: این اقدام امارات متحده عربی خیانت بزرگی است که اتفاق افتاد و در حقیقت شیوخ امارات متحده عربی باید پس لرزه‌ها و واکنش‌های آن را در نظر داشته باشند.
 
وی در پایان گفت: این اقدام امارات می‌تواند عامل مشدده و تسریع کننده شرایط سخت‌تری برای رژیم امارات متحده عربی در آینده نزدیک باشد.
 
انتهای پیام/
نظرات بینندگان