کد خبر: ۱۴۱۲۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
مسئول بسیج دانش آموزی فارس مطرح کرد:

برگزاری اولین و بزرگترین دوره آموزشی مجازی یاوران ولایت بسیج دانش آموزی در فارس

توانا گفت: اولین و بزرگترین دوره آموزشی مجازی یاوران ولایت بسیج دانش آموزی با حضور پرشور 1200 فرمانده واحد پیشگام و با شعار "دانش آموز انقلابی؛پیشران گام دوم" از سراسر استان فارس برگزار گردید.
به گزارش شیرازه، عباس توانا مسئول بسیج دانش آموزی استان فارس از برگزاری پرشور دوره آموزشی یاوران ولایت 99 خبر داد و گفت: اولین و بزرگترین دوره آموزشی مجازی یاوران ولایت بسیج دانش آموزی با حضور پرشور 1200 فرمانده واحد پیشگام و با شعار "دانش آموز انقلابی؛پیشران گام دوم" از سراسر استان فارس برگزار گردید.


وی  گفت: در این دوره آموزشی تربیتی که از تاریخ بیستم مرداد ماه لغایت بیست و سوم مرداد ماه و به صورت مجازی برگزار گردید، تیم های تشکیلاتی فرماندهی واحد های مقاومت با مباحث معرفتی، مهارتی و تشکیلاتی آشنا شدند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی فارس با اشاره به افتتاحیه دوره ابراز داشت: در روز دوشنبه بیستم مرداد ماه مراسم افتتاحیه با سخنرانی سردار بوعلی جانشین فرماندهی سپاه فجر و دکتر وحید یامین پور رییس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار گردید که بیش از 1500 دانش آموز از سراسر استان حضور داشتند. در این مراسم سخنرانان به نقش پررنگ دانش آموزان و داشتن روحیه جهادی و انقلابی در گام دوم انقلاب اشاره کردند.

مسئول بسیج دانش آموزی استان همچنین گفت: در طول برگزاری دوره نیز و در دو نوبت صبح و عصر، صبح ها به مدت سه ساعت و عصرها به مدت دو ساعت، تیم های تشکیلاتی واحد های مقاومت، مهم ترین مهارت ها و مؤلفه هایی که در فرماندهی واحد با آن مواجه خواهند شد را فرا گرفتند. همچنین بسیار خرسندیم که به طور متوسط در هر کلاس و کارگاه آموزشی 1200 دانش آموز شرکت داشتند.

فرماندهان واحدهای پیشگام مباحث معرفتی را با بهره‌گیری از حجت الاسلام کیخا، مباحث مهارتی را در قالب فردی و اجتماعی با اساتید استرحام، صالحی و طبیب زاده و همچنین مباحث تشکیلاتی را مبتنی بر رویکرد پیگیری مساله در مدرسه با حضور استاد شیرالی فرا گرفتند.

《رویکرد پیگیری مساله》،《فراگیری مجازی》، 《تداوم یک‌ساله》، 《انجام کارخواست》 و حضور 《پشتیبانان تربیتی تشکیلاتی》، 《آموزش فعالیت‌ در دوران کرونا》 از ویژگی‌های منحصر بفرد این دوره بوده که ان شاالله در سال پیش‌رو انتظار داریم با هویت بخشی به دانش آموزان، گفتمان انقلابی‌گری در مدارس پیشگام با قوت و انگیزه بیشتری دنبال شود. ضمن آنکه تلاش شده مسائل اصلی دانش آموزان و مدارس چه بصورت استانی در قالب هویت دینی، اجتماعی، ملی و مسائل اخلاقی و چه بومی هر مدرسه تا حد امکان توسط فرماندهان نوجوان پیگیری شود.

توانا با تشریح فعالیت های دوره یاوران ولایت سال قبل اظهار داشت: برگزاری دوره مجازی یاوران ولایت و استقبال دانش آموزان از آن باعث شد تا دوره مذکور در سطح استان و حتی کشور به عنوان یک الگوی دوره آموزشی بر خط مطرح شود. تلاش گردیده دانش آموزان حاضر در دوره کارخواست‌های مختلفی ناظر بر مباحث در سطح نظری و میدانی انجام دهند.

گفتنی است احصا مسائل مدرسه و مسجد محله، یادداشت نویسی، معرفت شناسی، ساخت کلیپ و عکس‌نوشته، کمک مومنانه و ... از جمله کارخواست‌های فرماندهان است. مراسم اختتامیه دوره نیز، با حضور حضرت آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس وامام جمعه شیراز برگزار گردید.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حدیث
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
0
عالی