کد خبر: ۱۴۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

آمار جانباختگان کروناویروس در فارس از مرز ۷۰۰ نفر گذشت/ وضعیت قرمز در شیراز و ضرورت جدی گرفتن هشدارها

آخرین آمار مربوط به وضعیت کروناویروس در فارس نشان می دهد آمار جانباختگان این بیماری در استان به ۷۰۱ نفر رسیده است.
  معاون درمان دانشگاه با اعلام آمار روزانه وضعیت کروناویروس در استودیو سلامت دانشگاه، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۲۳۵ هزار و ۹۶۴ نمونه در آزمایشگاه های تشخیصی استان بررسی شده است که از این تعداد، ۳۸ هزار و ۵۹۵ مورد مثبت بوده است.

دکتر «علی اکبری» مجموع بهبود یافتگان در مراکز درمانی استان و یا افرادی که از ایزوله خانگی خارج شده اند را نیز ۳۵ هزار و ۴۰۶ نفر اعلام کرد.

به گفته این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر طی روز گذشته تاکنون، آمار جانباختگان کروناویروس از ابتدای شیوع این بیماری در استان، به ۷۰۱ نفر رسیده و هم اکنون نیز از مجموع ۷۶۵ بیمار مشکوک و یا دارای علامت ابتلا به بیماری که در مراکز درمانی استان بستری هستند، ۱۰۸ نفر در بخش های مراقبت ویژه، تحت مراقبت های جدی قرار دارند.

او اظهار کرد: اگرچه بر اساس شرایط کلی استان، فارس در وضعیت هشدار قرار دارد، اما شهر شیراز و تعدادی از شهرستان های استان به دلیل تعداد بالای موارد مثبت و بستری، در وضعیت قرمز است که بر همین اساس از عموم مردم می خواهیم رعایت توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

دکتر اکبری یادآور شد: بر اساس آخرین آمارهای استان، از هر سه مورد نمونه گیری، یک مورد مثبت قطعی شناسایی شده و همین امر لزوم توجه جدی به مراقبت ها را افزایش می دهد.

معاون درمان دانشگاه در ادامه بر ضرورت حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در مکان های عمومی تاکید کرد و از خانواده ها نیز خواست تا چنانچه نیاز به حضور فرزندشان در مکان های عمومی با همراهی خانواده وجود دارد، بر استفاده آنان از ماسک نظارت داشته باشند.

او ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم و تلاش مدافعان سلامت، شاهد ارتقای امر بهداشت و درمان و هدیه بخشیدن امر سلامتی به مردم استان باشیم.

نظرات بینندگان