کد خبر: ۱۴۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹

اختصاص بخشی از واحدهای مسکونی در حال ساخت به مددجویان فارس

مدیرکل بنیاد مسکن فارس گفت: بخش قابل توجهی از ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان فارس که در دست احداث است، به مددجویان کمیته امداد، تعلق خواهد گرفت.
به گزارش شیرازه، عطاءالله زمانی در دیدار با مدیر کل کمیته امداد (ره) فارس تامین مسکن و رفاه محرومان ونیازمندان را ازآرمان‌های اصلی نظام و انقلاب دانست و افزود: بنیاد مسکن ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی ویژه نیازمندان و محرومان را در استان فارس آغاز کرد که بخش قابل توجهی از این واحدهای مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان‌های حمایتی تعلق می‌گیرد.

او با یادآوری اینکه عملیات اجرایی احداث ۳۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان فارس با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه آغاز شد، گفت: این طرح طلیعه خانه دار شدن طیف وسیعی از افراد بی بضاعت از جمله مددجویان تحت پوشش کمیته امداد دراین استان است.

زمانی با بیان اینکه بنیاد مسکن با اولویت دادن به احداث این واحد های مسکونی در راستای عمل به آموزه‌های معنوی که این بنیاد بر پایه آن استوار است تلاش می‌کند، عنوان کرد: همه تلاش‌ها و کوشش‌ها معطوف به آن است که تا پایان امسال این طرح به سرانجام مطلوب برسد.

او با بیان اینکه در قالب طرح مسکن محرومین ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلا عوض به متقاضیان ساخت یک واحد ۶۰ متر مربعی اعطا می‌شود، گفت: احداث این نوع سرپناه ویژه خانوارهایی است که در سالهای گذشته نتوانسته‌اند از تسهیلات و امکانات مسکن بهره مند باشند، بنیاد مسکن تلاش می‌کند تا از همه ظرفیت‌های قانونی برای خانه دار شدن این اقشار که شریف ترین اقشار جامعه ما هستند استفاده کند.

زمانی ادامه داد: مسکن از جمله نیازهای اصلی افراد جامعه است و درقانون اساسی نیز به تامین مسکن و لزوم مشارکت دستگاه‌های مسئول توجه شده و به آن جایگاه خاصی داده شده است. این مسئله در جامعه ما همواره مورد توجه است اما از مشکلات جدی جامعه قلمداد می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس با بیان اینکه امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر از هر فرد دیگری به این مسئله عنایت داشتند، گفت: از این رو شاهد بودیم که افتتاح حساب ۱۰۰ امام (ره) و تأسیس نهاد انقلابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از پیروزی انقلاب توسط رهبرکبیر و فقید انقلاب اسلامی انجام شد که این امر نشان از توجه حضرت امام (ره) به این امرمهم است.

زمانی خواستار مشارکت و همراهی همه مسئولان ، خیرین و افردی که می‌توانند در تامین مسکن نیازمندان مشارکت داشته باشند برای تامین زمین و تامین منابع مالی شد و بیان کرد: نقش مشارکت مردم دراختیار گذاشتن زمین‌های مناسب از جانب کسانی که زمین‌های مناسب دارند، هدایت وحمایت وهمراهی مسئولین و تأکید برتأمین نیاز محرومین از ویژگی‌های توجه و فرمان امام (ره) است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس، انتخاب مکان مناسب برای احداث شهرک‌های مسکونی جدید را مورد تاکید قرارداد و افزود: در انتخاب زمین و مکان برای ساخت مسکن و احداث شهرک‌های جدید بنیاد مسکن به گونه‌ای عمل می‌کند که امکانات و نیازهای واحدهای مسکونی از جمله آب، برق، گاز و دیگر نیازمندی‌ها ، قابل تامین و در دسترس باشد.

زمانی با یاد آوری اینکه با تامین مسکن برای نیازمندان و محرومان جامعه باید باری از دوش آنان برداشت، افزود: سعی شده است با تامین مسکن مناسب و تولید و عرضه مسکن متناسب با سطوح درآمدی اقشار مختلف به ساماندهی بازار اجاره و کنترل سوداگری دربخش مسکن برای کاهش و مهار التهابات در این حوزه نیز کمک شود، بنیاد همه تلاش خود را به کار بسته و از همه ظرفیت های قانونی برای تامین سرپناه برای نیازمندان و محرومان استفاده می‌کند.

مدیر کل بنیاد مسکن فارس احداث مسکن برای خانوارهای دارای عضو معلول را از دیگر اقدامات بنیاد برای خانه دار شدن اقشار آسیب پذیر و محروم عنوان و اضافه کرد: در پیمان نامه‌ای که بین بنیاد مسکن و سازمان‌های حمایتی به امضا رسیده، بنیاد مسکن در این زمینه ورود کرد و طرح‌های بسیار جامعی برای خانوارهای محروم و دارای دو عضو معلول اجرا شده است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان