کد خبر: ۱۴۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
جانشین فرمانده کل سپاه:

استفاده از «هنر» برای تبیین دستاوردهای دفاع مقدس

دریادار فدوی گفت: از طریق هنر می‌توان جلوه‌های واقعی دفاع مقدس و دستاورد‌های آن را به جامعه و جوانان منتقل کرد.
به گزارش شیرازه، سردار دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی دفاع مقدس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس، با بیان اینکه برپایی نمایشگاه دائمی دفاع مقدس استان فارس امری ارزشمند است که می‌تواند موجب شود خیلی از کسانی که از طریق تلویزیون در خصوص دفاع مقدس اطلاعاتی کسب کرده‌اند با حضور در این نمایشگاه‌ها آن ارزش‌ها و دستاورد‌ها را حس کنند، اظهار داشت: هم‌اکنون در ۴۰ سالگی دفاع مقدس قرار داریم و خیلی از افراد دوران دفاع مقدس، انقلاب، امام (ره) و رویداد‌های اوایل انقلاب را ندیدند و این‌‌گونه نمایشگاه‌ها با استفاده از هنر می‌توانند حس آن دوران ارزشمند را به نسل‌های جوان منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس مهد هنر است و هنرمندان بسیار شاخصی دارد، گفت: از طریق هنر می‌توان جلوه‌های واقعی دفاع مقدس و دستاورد‌های آن را به جامعه و جوانان منتقل کرد.

سردار فدوی بیان کرد: نمایشگاه دائمی دفاع مقدس فارس، نمایشگاه خوبی بود که می‌تواند تصویری نزدیک و مربوط با آنچه که در دفاع مقدس بود را در ذهن بازدیدکنندگان ایجاد کند و به آن‌ها جلوه روشن‌تر و کاملتری نسبت به وقایع آن دوران بدهد.

جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه در این نمایشگاه دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار می‌توانند حس و درک تازه‌ای نسبت به دفاع مقدس داشته باشند، تصریح کرد: جلوه‌های والا و معنوی دفاع مقدس را می‌توان از طریق هنر به جامعه منتقل کرد.

وی افزود: استان فارس می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های هنری موجود در مرکز فرهنگی دفاع مقدس، در سطح کشور شاخص شود؛ چرا که این استان از دیرباز دارای هنر بوده است.

دریادار فدوی اظهار داشت: سال گذشته ۴۰ سالگی انقلاب را داشتیم و امسال نیز ۴۰ سالگی دفاع مقدس را داریم که این ۴۰ سالگی به معنای این است که در این ۴۰ سال به لحاظ اعتقادات و باور‌ها و به لحاظ اقداماتی که کردیم به یک تکیه‌گاه محکم رسیدیم که این تکیه‌گاه برگرفته از ارزش‌های عاشورایی است که تمامی آن‌ها را می‌توانیم در هشت سال دفاع مقدس ببینیم؛ این ارزش‌ها نه‌تنها همه جامعه ما بلکه کل جهان را می‌تواند به بهشت برساند.

گفتنی است در این بازدید سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» گزارشی از نمایشگاه دائمی دفاع مقدس و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ارئه کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان