کد خبر: ۱۴۱۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

صرفه جویی روزانه ۱.۶ میلیون لیتر بنزین در فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: با انجام اقدامات زیربنایی و توسعه صنعت سی ان جی در فارس، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود.
 امیر بنی کریمی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس گفت: با انجام اقدامات زیربنایی و توسعه صنعت سی ان جی در فارس، روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می‌شود.

او، از سهم ۴۲ درصدی شیراز در مصرف گاز خبر داد و بیان داشت: مصرف سی ان جی در سطح استان فارس امسال رشد ۲۸ درصدی داشته است، اکنون روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب سی ان جی در فارس مصرف می‌شود که معادل همین مقدار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده است.

بنی کریمی با بیا ن این که سهم استان فارس از مصرف سی ان جی کشور بیش از ۴/۶ درصد است افزود: در حال حاضر حدود ۴۲ درصد از مصرف گاز طبیعی فشرده استان فارس در کلان شهر شیراز مصرف می‌شود که صرفه جویی بیش از ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در این شهر را بدنبال داشته است.

او،  تعداد جایگاه‌های سی ان جی استان فارس را ۱۲۹ باب اعلام کرد که از این تعداد ۳۷ باب در کلان شهر شیراز قرار دارد و اظهار کرد: این جایگا ه‌ها بطور صد در صد فعال است و با همه ظرفیت در حال خدمات رسانی به مردم است و مشکلی در خصوص فعالیت جایگاه‌ها و توزیع گاز بویژه در شهر شیراز وجود ندارد.

مدیر منطقه فارس با اشاره به این موضوع که روزانه بیش از یکصد و ۵۰ هزار خودرو در استان فارس از گاز سی ان جی استفاده می‌کنند گفت: اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی، تغییر الگوی مصرف، جایگزینی سی ان جی بجای سوخت‌های فسیلی در سبد سوخت خانوار‌ها، فراهم نمودن شرایط برای جذب سرمایه گذار واستفاده از توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های سی ان جی از جمله اقدامات این شرکت در راستای توسعه صنعت سی ان جی در فارس است.

این مقام مسئول اختصاص کارمزد ویژه، مجوز احداث در زمین با ابعاد کوچکتر و مکان یابی مناسب برای احداث جایگا ه را از جمله اقدامات این شرکت برای جذب سرمایه گذار در این حوزه مطرح کرد و افزود: در حال حاضر تعداد ۱۱ باب جایگاه با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال ساخت بوده که ازاین تعداد پنج باب در شهر شیراز است که با بهره برداری از آن‌ها ظرفیت توزیع سوخت گاز طبیعی فشرده افزایش خواهد یافت.

بنی کریمی، با بیان این موضوع که اکنون بیش از ۸۰ درصد از جایگاه‌های سی ان جی منطقه دارای تائیدیه استاندارد است، پایش دوره‌ای جایگاه‌ها، آموزش اپراتور‌ها وکارکنان، ارتقاء سطح کمی و کیفی جایگاه‌ها را از جمله اقدامات این شرکت در راستای ارائه خدمات مطلوبتر به مردم بیان کرد وگفت: مرکز پاسخگویی وارتباط با مشتریان ۰۹۶۲۷ این شرکت بطور ۲۴ ساعته آماده دریافت نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم در خصوص نحوه عملکرد جایگاه‌ها است./ باشگاه خبرنگاران جوان  
انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان