کد خبر: ۱۴۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

یک میلیون و 30 هزار متر مکعب، تولید روزانه آب شرب در استان فارس

تولید آب روزانه شهری استان فارس حدود ۶۳۰ هزار متر مکعب و میزان تولید آب روستایی ۴۰۰ هزار متر مکعب می باشد که در مجموع به ۱ میلیون و ۳۰ هزار متر مکعب آب می رسد.
به گزارش پایگاه تحلیلی _خبری "شیرازه" و بر اساس گزارشات مرکز تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان فارس،تولید آب روزانه شهری این استان حدود ۶۳۰ هزار متر مکعب و میزان تولید آب روستایی ۴۰۰ هزار متر مکعب می باشد که در مجموع ۱ میلیون و ۳۰ هزار متر مکعب آب در سطح استان فارس تولید می شود؛از طرفی میزان حداقل مصرف آب شهری برای هر فرد در طول شبانه روز ۱۷۰ لیتر و حداکثر مصرف در زمان پیک مصرف ۲۳۰  است.این در حالیست که مناطق روستایی به دلیل داشتن خانه های حیاط دار و کاشت و آبیاری گیاهان مصرف آب بیشتری دارند، به طوری که ۲۲۰ لیتر در حالت عادی و ۳۰۰ لیتر در زمان پیک مصرف، از آب استفاده می کنند.

1میلیون و 30 هزار متر مکعب، تولید روزانه آب شرب در استان فارس
تولید آب روزانه شیراز بیش از 630 هزار متر مکعب
گفتنی است،تولید آب در شیراز روزانه و در حالت عادی به طور متوسط 63۰ هزار مترمکعب می باشد که در حال حاضر ۹۰ هزار متر مکعب با کمبود آب مواجه است.

گفتنی است، کلانشهر شیراز 80 درصد منابع آبی خود را از طریق آب های زیرزمینی تامین کرده اما دیگر کلانشهرها از آب های روان و سدها بهره برداری می کنند.البته تامین منابع آب از۱۹۰ حلقه چاه و سد «درود زن» می باشد که در حالت عادی روزانه حدود ۶۳۰ هزار مترمکعب تولید آب دارد.

ناگفته نماند،در صورت تکمیل طرح آبرسانی خط دوم 3000 لیتر آب در ثانیه وارد مدار می شود که از این میزان 500 لیتر برای صدرا و 2500 لیتر برای شیراز در نظر گرفته شده که  اگر تامین شود تا ده سال آینده با مشکل کمبود آب مواجه نخواهیم بود.
انتهای پیام/

برچسب ها: میزان ، آب ، فارس
نظرات بینندگان