کد خبر: ۱۴۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹

محله علی آباد شهر سیدان ، یک متر آسفالت هم سهم این محله نبوده است

بعد از ارتقای روستای علی آباد به یکی از محله های شهر سیدان ، یک متر آسفالت هم سهم این محله نبوده است.
طی سال‌های اخیر مشکلات مربوط به آسفالت معابر شهری در بیشتر شهرها، از جمله مسائلی بوده است که شهرداری‌ها با آن دست‌به‌گریبان بوده‌اند و در این میان شهر سیدان، محلات و مناطق مختلف آن همانند دیگر نقاط، از کیفیت پایین معابر شهری و به طور خاص کیفیت آسفالت خیابان‌های اصلی و فرعی رنج می‌برد.
رعایت نکردن استانداردها هنگام تولید آسفالت موجب کاهش کیفیت آسفالت شده است که علاوه بر کیفیت پایین آسفالت در برخی مناطق و محله ها هنوز کوچه های خاکی به چشم می خورد.
یکی از مسیرهای پرتردد که سال هاست با معضل آسفالت دست و پنجه نرم می کند راه ارتباطی محله علی آباد به سیدان از مسیر مدرسه شبانه روزی این شهر می باشد که باعث آزرده خاطر شدن مردم این محله شده است.
این مهم را نباید فراموش کرد که بسیاری از خیابان‌های اغلب مناطق شهر سیدان از سال‌ها قبل بارها برای اجرای طرح‌های گازرسانی، فاضلاب، آب، مخابرات و برق، حفاری‌شده است که نوار حفاری یا بدون ترمیم رهاشده یا بدون زیرسازی به شکل غیراصولی‌ترمیم شده است.
بعد از ارتقای روستا به یکی از محله های شهر، یک متر آسفالت هم سهم این محله نبوده است
سید مهدی سجادیان شهروند سیدانی در این خصوص با اشاره به اینکه علی آباد به عنوان یکی از محله های سیدان است گفت: نزدیک 2 سال است که این محله از سمت شورای شهر و شهرداری خدماتی دریافت نکرده و حتی یک متر آسفالت هم از طرف مجموعه شهرداری به این محله اختصاص داده نشده است.
سجادیان تاکید کرد: در این مدت در رابطه با پروژه آسفالت این محور مکاتبات اداری زیادی صورت گرفت اما همگی بدون نتیجه خاتمه یافت.
وی بیان کرد: این مسیر به جهت تردد زیاد یکی از راه های اصلی بین محله علی آباد به سیدان محسوب می شود و از اهمیت زیادی برخوردار است و به این دلیل که مسیر هیچ یک از مسئولین نیست مورد بی مهری قرار گرفته است.
سجادیان با بیان اینکه آسفالت شدن این مسیر دغدغه خانواده ها برای کاهش در هزینه سرویس مدارس را برطرف می کند یادآور شد: از مسئولین شهر، شهرستان و استان خواستاریم در خصوص پروژه آسفالت این محور نهایت لطف و همکاری را داشته باشند تا برگ سبز و زرینی را از خود به یادگار بگذارند.

محله علی آباد از خدمات شهری محروم است
فاطمه جعفری دیگر شهروند محله علی آباد اظهار داشت: در زمانی که این محله روستا بود و بودجه دهیاری را دریافت می کرد خدمات بیشتری را دریافت می کردیم اما از زمانی که به یکی از محله های شهر سیدان تبدیل شد هیچ گونه خدماتی دریافت نکرده ایم.
جعفری تاکید کرد: برای این پروژه در هرزمانی که به مسئولین رجوع کرده ایم هر کدام یک اداره را مقصر می داند و در هیچ زمانی هیچ پاسخ قطعی دریافت نکردیم.
وی تصریح کرد: شهرداری در مقابل هزینه هایی که از مردم دریافت می کند باید خدمات هم ارائه دهد اما این محله از خدمات شهرداری بی بهره بوده است.
تکمیل این پروژه منوط به همت مسئولین است
سجادیان یکی دیگر از شهروندان این محله گفت: این مسیر اگر آسفالت شود یکی از مسیرهای پیشنهادی برای پیاده روی بانوان و دوچرخه سواری می تواند باشد اما باید مسئولین همت کنند تا این پروژه به نتیجه برسد.
وی عنوان کرد: مسئولین و مردم با بپذیرند که محله علی آباد جزئی از شهر سیدان است و باید از خدمات شهری استفاده کند.
آسفالت مسیر محله علی آباد به سیدان جزء وظایف شهرداری نیست
ابراهیم سجادیان رئیس شورای اسلامی شهر سیدان در رابطه با معضل آسفالت شهری در مسیر محله علی آباد به سیدان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مسیر محله علی آباد به سیدان که چندین سال با معضل آسفالت همراه است در محدوده قانونی شهر نیست.
سجادیان گفت: این مسیر در حریم شهر قرار دارد و با توجه به هزینه ای که پیش بینی شده است، آسفالت این مسیر با اداره راه و راهداری می باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر سیدان تصریح کرد: آسفالت این مسیر جزء وظایف شهرداری نیست گرچه پیگیری هایی صورت گرفته تا پروژه آسفالت این مسیر انجام شود.

نوروزی مسئول اداره راهداری شهرستان مرودشت بیان کرد: این مسیر به این دلیل که راه ارتباطی کشاورزی است و از این جهت که حریم راه رعایت نشده است، آسفالت این مسیر با اداره جهاد کشاورزی می باشد.
با حضور خبرنگار ما در محل بخشدرای سیدان، جلیل اسکندری بخشدار سیدان نیز در همین راستا با مسئولین اداره راه و شهرسازی، راهداری شهرستان مرودشت و خیرین شهر سیدان تماس تلفنی برقرار کرد.
اسکندری عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و گلایه های بسیاری از مردم در این رابطه در اولین فرصت جلسه ای با حضور مسئولین شهرستان و بخش سیدان در محل بخشدرای برگزار خواهد شد تا مشکلات این پروژه با همکاری مسئولین و خیرین تسریع و رفع شود.
انتهای پیام/


نظرات بینندگان