کد خبر: ۱۴۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۹
28 مرداد 1399:

جدیدترین روند بیماری کرونا در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته/نکاتی که داوطلبان کنکور باید به آن توجه داشته باشند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته را تشریح کرد.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آخرین وضعیت کروناویروس در فارس، اظهار کرد: در بررسی حدود ۲۳۸ هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان فارس از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون، ابتلای قطعی ۳۹ هزار و ۲۴۲ بیمار به کروناویروس در فارس به اثبات رسیده است.

او اضافه کرد: تاکنون ۳۶ هزار و ۱۶ نفر معادل ۹۲ درصد بیماران کووید ۱۹ نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: امروز و بر اساس آخرین آمارها، ۷۸۰ بیمار علامت دار و مشکوک در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۱ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

همتی با اشاره به جان باختن ۴ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: جمع جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۷۱۳ نفر رسیده است.

او با اشاره به برگزاری کنکور سراسری از داوطلبان خواست پیش از روز برگزاری آزمون، حوزه امتحانی خود را شناسایی کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: درِ ورودی محل‌های آزمون سراسری از ساعت ۶:۳۰ صبح باز خواهد بود و لازم است داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها به این نکته توجه کنند که به موقع در محل آزمون حضور داشته باشند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

همتی به داوطلبان کنکور سراسری توصیه کرد: با وجود اینکه بسته‌های بهداشتی در محل آزمون به آنان تحویل داده می‌شود، اما برای اطمینان بیشتر حتما ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشند.

او با تاکید بر توجه به اهمیت آرامش روانی برای داوطلبان، از خانواده و همراهان داوطلبان خواست از حضور در محل برگزاری و تجمع پشت درِ حوزه آزمون پرهیز و محل آزمون را ترک کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: مسئولان حوزه سلامت و دست اندرکاران برگزاری کنکور سراسری تلاش کرده اند تا این آزمون در محیطی امن و بهداشتی برگزار شود و داوطلبان با خاطری آسوده در این رقابت علمی حضور داشته باشند.

همتی با اشاره به اهمیت اصل خودمراقبتی از مردم خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی، هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده و از حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان