کد خبر: ۱۴۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دکتر جعفر قادری:

طرح فروش اوراق سلف نفت مورد قبول مجلس نیست

نماینده شیراز گفت: طرح فروش اوراق سلف نفت مورد قبول مجلس نیست چراکه در ابتدا دولت باید از مجلس مجوز بگیرد ضمن اینکه سر رسید این اوراق 2 سال دیگر تعیین شده که منجر می شود منبع در امدی برای دولت فعلی به همراه داشته ، اما تعهدانتش را دولت آینده پرداخت کند.
 به گزارش شیرازه؛ جعفر قادری در خصوص ریزش شاخص بورس طی روز های اخیر افزود: در شرایطی که جامعه انتظار دارد که دولت اوراق جذابتری در بورس ارائه کند طبیعی است که کسانی که تا دیروز خریدار سهام بودند امروزبه فروشنده تبدیل شوند.

وی تاکید کرد: در شرایطی که عرضه برای فروش بورس بیشتر از تقاضا است و متقاضی برای خرید وجود ندارد باید شاهد سقوط شاخص بورس باشیم.
طرح فروش اوراق سلف نفت مورد قبول مجلس نیست
نماینده شیراز در ادامه گفت: اتفاقی که در روزهای گذشته برای بورس رخ داد این بود که دولت با طرح فروش سلف نفت در مردم انتظاراتی را ایجاد کرد و همه را به سمت و سویی کشاند که این احساس ایجاد شود که دولت فضای مناسبی را برای سود آوری فراهم می کند ،همین امر باعث شد که مردم به طرف فروش سهام نفتی سوق یابند و خریداران بالقوه کنار بکشند.

این اقتصاددان تاکید کرد:البته طرح فروش اوراق سلف نفت مورد قبول مجلس نیست چراکه در ابتدا دولت باید از مجلس مجوز بگیرد ضمن اینکه سر رسید این اوراق 2 سال دیگر تعیین شده که منجر می شود منبع در امدی برای دولت فعلی به همراه داشته ، اما تعهدانتش را دولت آینده پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:بحث دیگر این است که در این طرح که دولت متعهد می شود نفت تحویل بدهد اگر در دوسال آینده تحریم نفتی کشور حذف شود سود بسیاری بالایی برای خردیداران به همراه داد اما اگر تحریم ها برداشته نشود مشکل برای افرادی است که نفت خریداری کردند چرا که دولت نمی تواند به نمایندگی از مردم نفت را بفروشد بنابراین نمی تواند کف تعهد خود را اجرایی کند که این اتفاق قطعا اعتراضات مردمی را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اقدام دولت می تواند تمام بازارهای کشور را بهم بریزد تاکید کرد:باید رفتار های دولت به گونه ای باشد که آینده اقتصاد قابل پیش بینی شود چون عده ای در این نوسانات خیلی راحت منابع در اختیارشان قرار می گیرد ولی مردم عادی نتیجه ای جز ضرر نخواهند داشت .

نظرات بینندگان