کد خبر: ۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۰

اجرای طرح محدوده ترافیکی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حميد رضا ناصری ‌در جمع خبرنگاران اظهار اشت: برای اجرای طرح محدوده ترافیکی شهر شیراز به 80 نیروی انتظامی نیاز داریم که با تکمیل این نیروها این طرح اجرا می‌شود.
این مسئول ترافیکی افزود: افزایش روزافزون خودروها، فرسوده بودن خودروها، کم بودن خیابان‌ها، وضعیت بافت قدیم شیراز و نامناسب بودن خدمات حمل و نقل از جمله علت‌های گره‌های ترافیکی شهر شیراز است.
وی اضافه کرد: وجود زیارتگاه‌ها و امامزادگان، ده‌ها مراکز درمانی، منطقه توریستی، بیش از یک‌هزار واحد تجاری، اداری و سیاسی در محدوده ترافیکی قرار دارد که تعداد سفرها را افزایش داده و موجب بیشتر شدن گره ترافیکی در این محدوده می‌شود.
مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بیان کرد: شهروندان باید باور کنند که در ترافیک نقش بسیار موثری دارند و اگر حقوق خود و دیگران را به خوبی حفظ کنند 30 درصد از گره‌های ترافیکی حل می‌شود.
ناصری ابراز داشت: امروز قوانین رانندگی شرایط خوبی را در سطح شهرها و جاده‌ها فراهم کرده است که می‌توان با اعمال قانون شدید، قانون‌مداری را در سطح جامعه ایجاد کرد.
این مسئول حمل و نقل بی‌تفاوتی به تابلوهای حمل و نقل را از دیگر مشکلات ترافیکی دانست و از پلیس راهور خواست تا با اعمال قانون شدیدتر بستر حل مشکل ترافیکی را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه کار کارشناسی مهم‌ترین دستاورد سازماندهی ترافیک است بیان کرد: به دلیل وجود ناهنجاری‌ها در برخی از محورهای شیراز نصب سرعت‌گیر صورت گرفته که البته مزاحمت‌هایی را برای افراد قانون‌مدار فراهم کرده است.
مدیرعامل حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ایجاد پارکینگ نقش بسیار موثری در روان‌سازی ترافیک دارد خاطر نشان کرد: با ایجاد سه پارکینگ در منطقه یک، دروازه کازرون و خیابان نشاط کلنگ 2 هزار واحد پارکینگ را به زمین می‌زنیم.
ناصری ادامه داد: خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی به عنوان یک زیرساخت انجام شده که چهار خط ویژه از پل غدیر به ملاصدرا، دروازه کازرون و خیابان زند، خیابان پیروزی تا شهدا و از میدان صنایع به معالی آباد در نظر گرفته شده است.
این مسئول ترافیکی افزود: محدوده ترافیکی از غرب ملاصدرا  و خیابان بعثت از شرق میدان ولیعصر میدان زینبیه، از شمال نشاط و از جنوب بلوار سیبویه است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: مرکز کنترل ترافیک شیراز بعد از عید سعید فطر به بهره‌برداری می‌رسد که تا پایان برنامه پنجم 240 دوربین رویدادهای رانندگی شهر شیراز را رصد می‌کنند.

نظرات بینندگان