کد خبر: ۱۴۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

برگزاری پنل گفت و گو در مورد بحران کرونا با همکاری متخصصان ایرانی و آمریکایی

به همت معاونت بین‌ الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه پنسیلوانیا پنل گفت و گوی گروهی مجازی با عنوان «بحران کرونا» و با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت ‌کننده از متخصصان ایرانی و آمریکایی برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی معاونت بین‌ الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بین ‌الملل دانشگاه گفت: این گفت و گوی گروهی با هدف اشتراک ‌گذاری تجربیات و پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات موجود در خصوص بحران کرونا در هر دو کشور برگزار شد که در آن متخصصان و دانشمندان برجسته هر دو کشور به تبادل اطلاعات پرداختند.  

دکتر «نصراله عرفانی» افزود: این گفت و گوی گروهی با درآمدی بر پیشینه همکاری های دوجانبه دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معرفی اعضای بحث گروهی، به همت مدیر مرکز خاورمیانه دانشگاه پنسیلوانیا آغاز شد.

او ادامه داد: همچنین اساتید گفت و گوی گروهی، دکتر «جاناتان مورنو» استاد اخلاق پزشکی و سیاستگذاری سلامت، استاد تاریخ و علوم اجتماعی و استاد فلسفه، دکتر «سوزان وایز» استاد میکروبیولوژوی و رئیس مرکز تحقیقاتی ویروس کرونا از دانشگاه پنسیلوانیا، «ویرا عاملی» دانشجوی دکتری از دانشگاه آکسفورد، دکتر «کامران باقری لنکرانی» استاد ممتاز دانشگاه و فوق ‌تخصص بیماری ‌های داخلی گوارش، دکتر «محسن مقدمی» استاد دانشگاه و فوق ‌تخصص بیماری های عفونی و دکتر «حمید سوری» استاد اپیدمیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به تبادل نظر پیرامون پرسش های گروهی که از سوی اساتید و شرکت ‌کنندگان مطرح می ‌شد، پرداختند.

دکتر عرفانی ضمن تشکر از حضور فعال اساتید و دانشجویان دانشگاه در این گفت و گوی گروهی، بر ادامه برگزاری برنامه های مشابه در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد. 

در پایان دکتر «جاناتان مورنو» مدیر این گفت و گوی گروهی با اشاره به فضای پویای اینگونه برنامه ها و سوالات مطرح شده از سوی شرکت ‌کنندگان، علاقه‌ مندی طرفین را برای ادامه این گفت و گو اعلام کرد.

نظرات بینندگان