کد خبر: ۱۴۱۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

در آستانه ماه محرم،شیراز رنگ و بوی عزا ندارد

مدیریت شهری شیراز در ایام نزدیک به ماه محرم باید توجه بیشتری به برجسته‌سازی شعائر دینی و مذهبی داشته باشد.
به گزارش شیرازه، با نزدیک شدن به ماه محرم بسیاری از شهرها و روستاها خود را آماده برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا(ع) کرده و شهرداری‌های کشور در کنار مردم، خیابان‌ها و معابر و اماکن عمومی را سیاه پوش کردند.

شیراز نیز به عنوان پایتخت فرهنگی ایران هر ساله برای میزبانی از ماه محرم خودش را آماده می‌کرد، اما امسال یک روز مانده به محرم شهر هیچ رنگ و بویی از ماه محرم و عزاداری به خود نمی‌بیند، نکته ای که باید مدیریت شهری بیشتر از قبل به این موضوع توجه کند.
در آستانه ماه محرم،شیراز رنگ و بوی عزا ندارد
کرونا و محرم

امسال به دلیل شیوع بیماری خطرناک کرونا، کشور با چالشی بزرگ مواجه است، متاسفانه شرایط عزاداری ماه‌های محرم و صفر، قابل مقایسه با مراسم شب‌های قدر و سایر مراسم‌های ماه مبارک رمضان نیست. بدین جهت که در مراسم ادعیه رمضان، رعایت پروتکل‌های وضع شده تا حدودی ممکن بود و افراد می توانستند مراسم را با فاصله برگزار کنند. اما در بسیاری از مراسم‌های عزاداری، ازدحام و تداخل زیاد است و ممکن است برای شهروندان مشکلات زیادی ایجاد شود؛ اما آماده سازی شهر برای ماه محرم یکی از اقدامات مهم مدیریت شهری است متاسفانه با اینکه کمتر از دو روز به آغاز آن نمانده است اما شاهد هیچ رنگ و بویی از محرم در شهر نیستیم.
در آستانه ماه محرم،شیراز رنگ و بوی عزا ندارد
آیا شهر برای محرم آماده است؟

 استفاده از ظرفیت مجموعه‌های ورزشی همچنین پارکهای سطح شهر در صورتی که امکان رعایت پروتکل‌ها و شئونات مراسم عزاداری امام حسین(ع) در آن وجود داشته باشد، گزینه‌های مناسبی برای برگزاری مراسمهای ایام محرم هستند. هرچند چون شهرداری در این زمینه هیچ اطلاعیه ای را صادر و اعلام نکرده حالا دیگر ممکن است دیر هم شده باشد.

ایام محرم و صفر برای همه ایرانیها از اهمیت خاصی برخوردار است و همه در این ایام، حزن و اندوه داریم چرا که یادآور حادثه بسیار دردناک و غرورآفرین اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان است و عشق به ایشان همه ما را عزادار می‌کند؛ امیدواریم امسال که به ناچار محدودیتهایی ایجاد شده بتوانیم به وظایفمان به خوبی عمل کنیم و عرض ارادتمان را به صاحب این ایام به خوبی نشان دهیم.
در آستانه ماه محرم،شیراز رنگ و بوی عزا ندارد
نیازمند توجه بیشتر به محرم

به نظر می‌رسد مدیریت شهری شیراز در این ایام که باید توجه بیشتری به برجسته‌سازی شعائر دینی و مذهبی داشته باشد.
در آستانه ماه محرم،شیراز رنگ و بوی عزا ندارد
شهرداری شیراز با توجه به ترویج فرهنگ اسلامی و احترام به عاشقان سید الشهدا(ع) کمترین کاری که می‌تواند برای عاشقان حسینی(ع) انجام دهد این است که باید از همه ظرفیت خود برای آماده‌سازی شهر بهره ببرد. سازمان فرهنگی و هنری، زیباسازی، بسیج شهرداری و شهرداری‌های مناطق از جمله سازمان‌هایی هستند که باید در این زمینه ورود کنند.

انتهای پیام/۴۱۴۸

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
0
جایی را مشخص کنید تا به آن تماس گرفته شود یا پیام داده شود.