کد خبر: ۱۴۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مسئول سازمان بسیج مداحان ومدیران هیئات مذهبی فارس:

پرچم محرم را در فضای مجازی برافراشته کنید/ نقش‌آفرینی در هیأت‌ها رزق جوانان است

همت پور گفت: مسؤولیت‌پذیری جوانان در هیأت‌ها رزق آنان است و جوانان عزیز بدانند که خدای متعال بواسطه حضور و نقش‌آفرینی‌‌شان در این مکتب پرشور و الهام بخش، خیر عظیمی نصیب‌‌شان خواهد شد که هم در دنیا و هم در آخرت سبب عاقبت‌بخیری خواهد بود.
به گزارش شیرازه، روح اله همت پور  در حاشیه اجتماع بزرگ ستایشگران حسینی سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام و روز قشر بسیج مداحان با بیان این که ظرفیت‌های عظیم عاشورایی را در فضای مجازی بیش از هر فضا و مکان دیگری می‌توان تبیین و تحلیل کرد، افزود: پرچم محرم را در فضای مجازی برافراشته کنید و امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، یک رزمایش عظیمی از حضور در فضای مجازی را برای پرداختن به برنامه‌های تحلیلی و تبیینی مکتب امام حسین (ع) در پیش رو داریم.

وی عنوان داشت: رسانه‌ها یکی از این ظرفیت‌ها هستند که جامعه را با استفاده از عبرت‌های عاشورایی به سمت و سوی ارتقای ظرفیت‌های معنوی هدایت و حمایت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج مداحان استان فارس از نقش هیأت‌ها و مداحان و شاعران آیینی در زنده نگهداشتن مکتب حسینی در دوران معاصر تقدیر و تجلیل کرد و گفت: زمینه‌سازی برای ظهور آقا امام زمان (عج) از طریق همین برنامه‌های ارزنده‌ای است که در قالب هیأت‌ها و در مقاطع زمانی مختلف بخصوص در ایام عزای محرم و صفر انجام می‌گیرد.

روح اله همت پور، پرداختن به ماهیت قیام اباعبدالله الحسین (ع) را به اندازه شور حسینی با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در هیأت‌ها تلاش کنید که برای هر کدام از اعضای‌تان، نقش و جایگاه در نظر بگیرید و از کودکان و نوجوانان در این حرکت عظیم غافل نشوید که همانا ادامه دهنده راه این مکتب پرشور در آینده، نسل نوپای امروز است که با فرهنگ عاشورایی آشنا شود.

این مسئول و خادم اهل بیت تصریح کرد: این اجتماع با همکاری و تعامل سازمان بسیج مداحان ومدیران هیئات مذهبی،سازمان تبلیغات اسلامی،کانون مداحان شیراز، جامعه ایمانی مشعر و حوزه بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز و شورای هیئات مذهبی استان فارس و هیئت رزمندگان اسلام شمال شیراز در حسینیه عاشقان ثارالله علیه السلام  با حضور مسئولین استانی وبا تجلیل از خانواده شهید مداح مدافع حرم محمد صاحب کرم برگزار گردید.

نظرات بینندگان