کد خبر: ۱۴۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
معاون سلامت خانواده کمیته امداد استان فارس خبر داد:

اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در فارس

هم اکنون ۸ هزار و ۵۰۴ نفر از زنان ۴۵ تا ۵۵ سال سرپرست خانوار در کمیته امداد استان زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.
به گزارش شیرازه، معاون سلامت خانواده کمیته امداد استان فارس گفت: بیش از ۹۹ هزار نفر از زنان سرپرست خانوار زیر حمایت کمیته امداد استان فارس هستند.

محمد بدری افزود:از این تعداد زنان سرپرست خانوار در حال حاضر ۸۱ درصد از زنان سرپرست خانوار به دلیل فوت همسر، طلاق ۱۴ درصد، متارکه ۱ درصد و سایر عوامل ۴ درصدرا تشکیل داده است که به کمیته امداد مراجعه کرده‌اند و تحت حمایت قرار گرفته است.

معاون سلامت خانواده کمیته امداد استان فارس با اشاره به مکانیزم شناسایی زنان سرپرست خانوار افزود: کمیته امداد در برخورد با زنان سرپرست خانوار به سمت سنجش نرفته است بلکه افراد یا خود به امداد مراجعه کرده‌اند یا توسط معتمدین، خیرین، شوراها، دهیاران به امداد معرفی شده‌اند.
بدری از راه‌اندازی اداره تخصصی زنان سرپرست خانوار در کلان شهر شیراز خبرداد و افزود:همه زنان زیر ۵۰ سال در بخشی از شهر شیراز به این اداره هدایت شده‌اند.
معاون سلامت خانواده کمیته امداد استان فارس با اشاره به بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار از دولت‌های قبل گفت: هم اکنون ۸ هزار و ۵۰۴ نفر از زنان ۴۵ تا ۵۵ سال سرپرست خانوار زیر پوشش بیمه‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند.
او با اشاره به اینکه حق بیمه این افراد توسط کمیته امداد امام خمینی استان فارس پرداخت شده است ادامه داد: تاکنون بین ۲۰ تا ۲۵ درصد آن‌ها بازنشسته شده اند و از حقوق و مستمری بیمه ماهانه برخوردار شده اند.
بدری افزود:بر همین اساس با هماهنگی و شناسایی، افراد جدید جایگزین افراد بازنشسته در طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانواده شدند.
وی ادامه داد: پرداخت معیشت و مستمری به صورت دائمی و ماهانه، پرداخت ودیعه مسکن و اجاره مسکن با اولویت زنان سرپرست خانوار، پرداخت وام‌های ضروری و کمک‌های موردی با اولویت زنان سرپرست خانوار، پرداخت کمک هزینه برای بیماری‌های صعب العلاج زنان سرپرست خانواده، مشاوره از طریق مشاوران امداد شامل راهنمایی‌ها و مشاوره‌های فردی و گروهی زنان سرپرست خانوار با استفاده از مشاورین امداد وکلینیک‌های تخصصی مشاوره و مددکاران زن از جمله اقداماتی که این اداه انجام داده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته برخی از زنان سرپرست خانوار با مشاوره در کمیته امداد و کلینیک‌های مشاوره به ازدواج مجدد تشویق شدند که کمیته امداد برای زن سرپرست خانواری که ازدواج مجدد کند جهیزیه، وام ضروری، وام اشتغال و در صورت فرزندآوری به مدت یک تا دو سال امداد بخشی از اجاره مسکن و ودیعه مسکن آن‌ها را پرداخت می‌کند.

معاون سلامت خانواده کمیته امداد فارس گفت:امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا برخی از زنان سرپرست خانوار شاغل بیکار شده اند که با شناسایی این افراد کمیته امداد امام خمینی استان ازمحل کمک‌های موردی وام کارگشایی و مبلغی به عنوان بلا عوض در اختیار آن‌ها قرارداده است.


نظرات بینندگان