کد خبر: ۱۴۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

برنامه های صدا و سیمای مرکز فارس در ایام محرم سیه‌پوش عزای سید و سالار شهیدان (ع) می شود

با توجه به شیوع ویروس کرونا در جامعه صدا و سیمای مرکز فارس ویژه برنامه‌های مختلفی در راستای بزرگداشت مقام والای سومین پیشوای شیعیان عالم، مراسم‌های مذهبی و عزاداری ماه محرم در نظر گرفته است.
به گزارش شیرازه، با توجه به شیوع کرونا در جامعه و لزوم برگزاری و بزرگداشت مقام والای امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان رسانه ملی نیز در نظر دارد تا با تهیه و تولید برنامه‌های ویژه این ایام نقش ویژه ای در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشد.
علیرضا باغبان منش معاونت سیمای مرکز فارس در خصوص ویژه برنامه‌های این مرکز در ایام عزاداری ماه محرم گفت: ویژه برنامه «مسیرعاشقی» در قالب ۱۴ قسمت و به مدت زمان ۷۵ دقیقه به تهیه کنندگی اله‌بخش بهار سعدی ویژه ماه محرم از سیمای مرکز فارس پخش خواهد شد.
وی اضافه کرد: برنامه خانوادگی کاشانه مهر با حضور کارشناسان مذهبی از اول محرم تا چهارم محرم به صورت ویژه پخش خواهد شد این برنامه به مدت زمان ۶۰ دقیقه با محوریت ماه محرم خواهد بود این در حالی است که برنامه نگاه روز به تهیه کنندگی حسن اقبال پور نیز روزانه به مدت ۲۰ دقیقه طی این ایام به بینندگان رسانه ملی تقدیم خواهد شد.
باغبانمنش ادامه داد: برنامه در شهر به تهیه کنندگی علیرضا عسکریان پور نیز به بیان رویدادهای شهری و تبیین مراسم‌های مردمی عزاداری اما حسین (ع) می‌پردازند لازم به ذکر است که گزارش روز نیز عنوان برنامه دیگری است که این برنامه نیز به مدت ۱۰ دقیقه تقدیم مخاطبان سیمای مرکز فارس می‌شود.
او افزود: برنامه «با محرم» به تهیه کنندگی عباس روزی‌طلب، برنامه «شب‌های شیدایی» به تهیه کنندگی حجت شهیدی نیز طی ایام محرم از سیمای مرکز فارس پخش خواهد شد.
باغبان منش در خصوص سایر برنامه‌های این مرکز نیز تصریح کرد: شکوه یاران، شب‌های شیدایی، نای نینوا، تله تئاتر خورشید بر نیزه، تله تئاتر شب پریشانی، تله تئاتر طفلان مسلم، ۱۵ فیلم سینمایی، سریال معصومیت از دست رفته، نور هدایت، محرم در جبهه، کلام بزرگان، مستندهای مرتبط با محرم، ریشه در زمان با موضوع محرم و دفاع مقدس، خوان محرم، خواص بی خواص، ۶۰ سخنرانی مذهبی، شب شعر عاشورا و پیر غلامان حسینی از جمله برنامه‌های سیمای مرکز فارس است.

رادیو فارس سیه‌پوش عزای سید و سالار شهیدان

یاسر جمالی معاون صدای مرکز فارس نیز در خصوص برنامه‌های این مرکز بیان کرد: ویژه برنامه رادیویی زنده" تکیه رادیو" نمایش شب " مبتلای بند و بلا " مجموعه نمایش کوتاه و مستند رادیویی "لب تشنگان عشق " که به معرفی پیر غلامان استان می‌پردازد بخشی از برنامه‌های این مرکز در ماه محرم است.
وی اضافه کرد: برنامه رادیویی "کاروان عشق" که این برنامه روز شمار محرم به صورت نمایشی است، برنامه " نسیم محبت" با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، میزگرد رادیویی با موضوع امر به معروف نهی از منکر، ویژه برنامه‌ای زنده که از حرم شاه چراغ تولید خواهد شد با عنوان "دست‌های کوچک" از جمله سایر برنامه‌های این مرکز است.
معاون صدا مرکز فارس در خصوص ویژه برنامه‌های تاسوعا و عاشورای حسینی نیز یادآور شد: ویژه برنامه رادیویی زنده " ویژه تاسوعای حسینی" و ویژه برنامه رادیویی زنده " ویژه عاشورای حسینی" به مدت ۱۲۰ دقیقه از صدای مرکز فارس تولید و پخش خواهد شد.
یاسر جمالی تاکید کرد: ویژه برنامه " شعری برای خورشید" با موضوع گفتگو با شعرای آئینی، مشاعره رادیویی " قافیه‌های سرخ" برنامه رادیویی " رازهای سربه‌مهر " با موضوع روایت تاریخ عاشورا و برنامه رادیویی " نی نامه "
 با موضوع حوادث قیام عاشورا از جمله برنامه‌هایی است که برای ماه محرم تدارک دیده شده است.
او افزود: برنامه رادیویی " گفتگوی شب " با موضوع تبیین واقعه عاشورا، برنامه رادیویی " کاروان نینوا " با موضوع روضه‌های شب‌های ماه محرم و برنامه رادیویی " مسیر " با موضوع نشر خوبی‌ها در جامعه از جمله سایر برنامه‌های این مرکز برای گرامی داشت ایام محرم است.

علی خورشیدسوار معاون فضای مجازی صدا و سیمای مرکز فارس نیز گفت : برگزاری پویش #هرخانه یک_حسینیه شامل تصاویر روضه های خانگی ، تصاویر مشکین نمودن فضا و نصب پرچم های متناسب با محرم ، نوحه سرایی کودکان ، نوجوانان و مداحان ، دریافت تولیدات مردمی و محله محور از برنامه های معاونت فضای مجازی فارس در ایام محرم است.
معاون فضای مجازی مرکز فارس ادامه داد: تولید فتوکلیپ از آثار ارسالی مخاطبان ، توجه به روزشمار دهه اول محرم ، معرفی یاران امام حسین (ع) و توجه به ابعاد مختلف دشمن شناسی در ماجرای کربلا ، تولید بسته های کوتاه ویدیویی ، موشن گرافی و فیکس فریم ها ، ایجاد صفحه اختصاصی محرم در وب سایت مراکز ، درج هشتگ های ابلاغی ستاد فضای مجازی استان ها در بک گراند آثار گرافیکی و نیز قاب تلویزیون  از دیگر فعالیتهای آتی این معاونت در ماه محرم است
#خیمه_مجازی و  #هرخانه یک حسینیه و #محرم

ابوالحسن کرمی معاون خبر صدا و سیمای مرکز فارس از تدارک این معاونت برای پرداختن به اخبار ماه محرم خبر داد و گفت:  پخش رویدادهای خبری در ایام محرم و پوشش خبری فعالیت های حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام در ماه عزای ابا عبدالله الحسین (ع) و پخش خبرهای ستاد ملی مبارزه با کرونا متناسب با ایام محرم و پوشش اخبار کمک های مومنانه مردم  و خیرین در ماه محرم به نیازمندان و اعلام محدودیت ها و ممنوعیت های راهنمایی و رانندگی و اطلاع رسانی دستور العمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص برپایی مراسم  عزاداری و مصاحبه های مردمی در دستور کار معاونت خبر صدا و سیمای مرکز فارس است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان