کد خبر: ۱۴۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
حاشیه های جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز؛

تذروی: اگر سختتان هست، من بیرون می روم تا شما راحت باشید/دودمان:چرا به جلسه هم اندیشی صبح احترام نمی گذارید؟/موسوی: میکروفن ها را خاموش کنیم!/ امامی: دولت به تعهداتش در مورد بافت فرسوده حتی یک ریال هم عمل نکرده است

در یکصد و چهل و پنجمین نشست شورای شهر شیراز با دلخوری تذروی، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شیراز به خاطر رای گیری دوباره بر سر تعیین سه نماینده برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و نظرات مخالف و موافق بر سر چگونگی تجلیل و قدردانی از قهرمانان ورزشی همراه شد.
به گزارش پایگاه تحلیلی –خبری "شیرازه"، جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز نیز به مانند دیگر جلسات با حاشیه های جالبی همراه بود که در ادامه از نظرتان می گذرد.
صبح امروز در جلسه هم اندیشی بر سر تعیین سه نماینده برای حضور در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، آقای تذروی تنها اصولگرای این شورا رای آورد که با مخالفت تعدادی از اعضا که در این جلسه حضور نداشتند روبرو شد تا در جلسه بعد دوباره به رای گیری گذاشته شود
در این میان آقای تذروی با ابراز دلخوری از پیشنهاد درباره رای گیری مجدد گفت:حالا که بنده رای آورده ام مخالفت می کنید، اگر سختتان هست، من بیرون می روم تا شما راحت باشید و به هر کسی دلتان می خواهد رای دهید.

دودمان،رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فن آوری اطلاعات شواری شیراز نیز در مخالفت به رای گیری دوباره گفت: اگر بنا بر این باشد که نسبت به حرف خودمان هم تعهد و پایبندی نداشته باشیم، پس برای چه اینجا هستیم؟،در جلسه صبح چون بعضی ها مخالف بودند،پس حالا هم باید مطابق میلشان هر جور که هست رای گیری دوباره انجام شود؟

وی افزود: این که ما هر وقت دلمان خواست تغییر رای دهیم که دموکراسی نیست، چرا به جلسه هم اندیشی صبح احترام نمی گذارید؟
موسوی،رئیس شورای شهر هم در ادامه خطاب به تذروی گفت:آ قای تذروی اتفاقاً جمع 12 نفری شورا برای شما ارزش قائل بوده و احترام گذاشته اند، شما کجا دیده اید که این جمع به شما توهین و برخورد کرده باشد،شما خودتان قضاوت کنید در جلسه، صبح 5 نفر از اعضا حضور نداشته اند،شما چطوری می خواهید تصمیم گیری کنید؟به این ترتیب برای رای گیری دوباره از اعضا قرار بر این شد که جلسه فوق العاده به روز شنبه موکول شود.
از دلخوری تذروی تا چالش بر سر سکه های مدال آوران؛ موسوی: میکروفن ها را خاموش کنیم!
بهتر است میکروفن ها را خاموش کنیم!
در بخش دیگری از صبحت های اعضای شورا در خصوص تجلیل از قهرمانان ورزشی سخن به میان آمد تا از آقایان محمد علی و محمد رضا گرایی مدال آوران مسابقات کشتی بین المللی قدردانی شود. در ابتدا صحبت از اعطاء 15 میلیون تومان بود که با مخالفت عده ای از اعضا خصوصا آقای امامی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری همراه شد. به گفته او 15 میلیون تومان امروز در شان قهرمانان بین المللی نبوده و کمتر از50 میلیون تومان جایز نیست.

در ادامه نیز عده ای پیشنهاد 5 سکه های طلا دادند چرا که آن ها معتقد بودند در سال گذشته مبلغ 15 میلیون تومان بوده که ورزشکاران می توانستندبا آن 4 سکه خریداری کنند اما حالا با این پول فقط می توانند یک سکه خریداری نمایند.البته برخی هم پیشنهاد حذف ریالی مبلغ 15 میلیون تومان را دادند.به دنبال این صحبت های موافق و مخالف هم آقای موسوی،رئیس شورا گفت:به نظرم وقتی بحث کمک به جاهای مختلف می شود بهتر است که میکروفن ها را خاموش و در یک فضای غیرعلنی بحث کنیم. به هر روی در نهایت با موافقت شهرداری به اعطاء 30 میلیون تومان رضایت داده شد.

در ادامه امامی با اشاره به تعهد دولت در پرداخت بودجه جهت بازسازی بافت فرسوده، گفت:دولت تعهد کرده مطالبات را در بافت فرسوده پرداخت کند اما طی یکسال اخیر حتی یک ریال هم پرداخت نکرده است.بنا براین یا باید تبصره 4 اصلاحی ذیل بند 3 را حذف کنیم یا این که این که اصرار کنیم دوباره به فرمانداری بازگردد.

گفتنی است،در این جلسه نامگذاری یک روز به نام «روز پاکبان» هم مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با جمع بندی نظرات اعضا در روزهای مختلف با اعمال نظر ناصری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا به روز دوم اردیبهشت همزمان با روز «زمین پاک» همراه شد. در نهایت این تصمیم گیری به کمیسیون ارجاع داده شد.
انتهای پیام/


برچسب ها: شورا ، طلا ، شیراز
نظرات بینندگان