کد خبر: ۱۴۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس خبر داد:

"سردار دل ها" ویژه اولین محرم بدون شهید سلیمانی در دستور کار واحد موسیقی و سرود حوزه هنری فارس

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس گفت: سرود تولیدی "سردار دل ها" ویژه اولین محرم پس از شهادت شهید سلیمانی با شعر هاشم کرونی و اجرای گروه سرود مصباح الهدی لارستان نیز در دستور کار واحد موسیقی و سرود قرار گرفته است.
به گزارش شیرازه، عبدالرضا قیصری معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس در جمع خبرنگاران، در تشریح برنامه های محرم اظهار داشت: حوزه هنری جدی تر از سال های قبل به  گرامیداشت حماسه عاشورا با زبان هنر اهتمام ورزیده و حاصل این امر مجموعه برنامه هایی است که در این ایم برگزار می شود.
وی، نگاه خردورزانه رهبر فرزانه انقلاب را که ملاک عمل تصمیمات در امور مختلف را نظر ستاد ملی کرونا اعلام کردند ،نصب العین این حوزه در اجرای برنامه های خود دانست و تصریح کرد: به همین سبب تلاش کردیم برنامه هایی طراحی کنیم که در چارچوب شیوه نامه های بهداشتی قرار داشته باشد.
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس گفت: در سال های گذشته معمولا یک یا دو واحد هنری محور اصلی برنامه های ماه محرم ما بودند؛ اما امسال مصمم هستیم در همه واحدها، برنامه های فاخر و شایسته هنری داشته باشیم.
قیصری ادامه داد: تولید و انتشار اثر تجسمی با محوریت یکی از اذکار عاشورایی، برنامه محوری امسال حوزه هنری است که در حوزه هنرهای تجسمی روی می دهد؛ البته این واحد نمایشگاه تجسمی با محور مقاومت عاشورایی را نیز در دستور کار خویش دارد.
وی ادامه داد: بهره گیری از سرود تولیدی "سردار دل ها" ویژه اولین محرم پس از شهادت شهید سلیمانی با شعر هاشم کرونی و اجرای گروه سرود مصباح الهدی لارستان نیز در دستور کار واحد موسیقی و سرود قرار گرفته است.
وی افزود: در حوزه های ادبیات و پایداری در صدد برگزاری برنامه های غیر حضوری با پخش مستقیم هستیم که شامل شب خاطره غیر حضوری زنان عاشورایی و شب شعر حماسی عاشورایی است.
معاون فرهنگی هنری حوزه هنری فارس گفت: در واحد آموزش و پژوهش، دو برنامه تلویزیونی و رادیویی با عناوین "تجلی عاشورا در یادمان های دفاع مقدس فارس" و "گفت و گو در باب ادبیات عاشورایی و مقاومت" طراحی شده که ان شاءالله اجرایی خواهد شد.
به گفته قیصری، تولید و انتشار اثر تجسمی با محوریت یکی از اذکار عاشورایی به منظور ارائه در فضای مجازی، تابلوهای شهری و نشر گسترده در قالب پوستر جهت توزیع در هیئت ها و تشکل های فرهنگی و مذهبی، نمایشگاه تجسمی با محور مقاومت عاشورایی به منظور ارائه در سایت ها، گروه ها، و صفحات مجازی هیئت ها و تشکل های فرهنگی و مذهبی، از دیگر برنامه های پیش بینی شده حوزه هنری فارس در ایام محرم است.
وی، شب خاطره غیر حضوری زنان عاشورایی را پخش زنده از باغ موزه دفاع مقدس فارس در صفحات مجازی حوزه هنری فارس و اپلیکیشن حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی فارس را برنامه دیگر ایام محرم دانست.
به گفته قیصری، شب شعر عاشورایی هم پخش زنده از باغ هنر شیراز در صفحات مجازی حوزه هنری فارس و اپلیکیشن حوزه هنری و شهرداری منطقه یک شیراز؛ و برنامه تلویزیونی تجلی عاشورا در یادمان های دفاع مقدس فارس پخش از سیمای استان فارس؛ در کنار برنامه رادیویی گفت و گو در باب ادبیات عاشورایی و مقاومت از شبکه رادیویی استان فارس را دیگر برنامه های فضای مجازی ایام محرم عنوان کرد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان