کد خبر: ۱۴۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

اعلام ویژه برنامه های حرم مطهر شاهچراغ در دهه ی اول محرم الحرام

به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم الحرام و سالروز شهادت سیدالشهداء حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش، ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی متنوعی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی در ایوان و صحن حرم مطهر شاهچراغ برگزار می شود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام، حجت الاسلام سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر در تشریح این ویژه برنامه ها گفت: آیین تعویض پرچم و برافراشته شدن بیرق سوگواری بر فراز گنبدهای حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیهما السلام و برادر بزرگوارشان حضرت سیدمیر محمد علیه السلام، پنجشنبه ۳۰ مردادماه از ساعت ۱۸ توسط خدام سومین حرم اهل بیت علیهم السلام همراه با مرثیه سرایی حاج سعید خائف پناه برگزار خواهد شد.

 معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس در تشریح برنامه های سخنرانی و مرثیه سرایی دهه اول محرم گفت: مراسم سوگواری از ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجج اسلام رضوی اردکانی و ملک مکان و مرثیه سرایی برادران حاج کاظم محمدی، حاج سید عباس انجوی، حاج خلیل نگهبان، حاج سعید خائف پناه، حاج نجف روستا و برادران جعفر علیزاده، علی حسین زاده، محسن رسولی، هادی آسیابانی و هاشم عبدالرحیم زادگان در صحن مطهر برگزار خواهد شد. همچنین در پنج روز دوم محرم(۵ تا ۹ شهریور) بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، مداحان اهل بیت علیهم السلام در رثای شهادت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش در صحن مطهر مرثیه سرایی می کنند. ویژه برنامه رادیو حرم نیز به صورت زنده در طول دهه اول محرم هر روز پخش خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلامی گفت: زیارت پرفیض عاشورا از ۳۰ مرداد تا ۱۱ شهریور هر روز از ساعت ۶:۱۵ تا ۷:۱۵ صبح در ایوان حرم مطهر حضرت سیدمیرمحمد علیه السلام و در روز عاشورا از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در صحن مطهر قرائت خواهد شد.

 وی اظهار کرد: مسابقه اینترنتی " ثارالله " با موضوع قیام امام حسین علیه السلام، دیگر برنامه تدارک دیده شده در این مناسبت است که علاقه مندان از ۱ تا ۱۲ شهریور جهت دریافت متن و شرکت در آزمون آنلاین آن می توانند به  بخش مسابقات پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat  مراجعه نمایند.

 حجت الاسلام سلامی در تشریح ویژه برنامه های قرآنی تدارک دیده شده، به محفل انس با قرآن کریم در طول دهه اول محرم در صحن مطهر و کلاس های تخصصی مرکز دارالقرآن به صورت مجازی اشاره کرد و گفت: ثبت نام و آغاز این دوره های آموزشی قرآنی در طول ایام محرم انجام می گیرد. مسابقه حفظ و مفاهیم سوره فجر و طرح "من تلاوت را دوست دارم" نیز در طول دهه اول محرم برگزار خواهد شد.

 معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های تدارک دیده شده برای کودکان و نوجوانان، اشاره کرد و گفت: مسابقه اینترنتی نقاشی برای کودکان ۷ تا ۱۰ سال به صورت دانلود فایل صوتی وقایع عاشورا از پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر و نقاشی بر اساس آن، ویژه برنامه کودکانه و مراسم عزاداری و نوحه خوانی ویژه جوانان و نوجوانان در صحن مطهر در طول دهه اول محرم برای این عزیزان تدارک دیده شده است.

نظرات بینندگان