کد خبر: ۱۴۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۹

چند کلمه با نخست وزیر عراق: اگر ایران نبود، الان به جای شما، ابوبکر بغدادی حکومت می کرد/ قدر شناس باشید

زمانی که ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمین در مسجد جامع موصل خطبه می خوانداین نیروهای ایرانی بودند که به کمک تان آمدند.
نخست وزیر عراق که به آمریکا سفر کرده است در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است: آمریکا به عراق برای شکست داعش کمک کرد؛ به دنبال تقویت روابط با آمریکا هستیم.

این که کشوری بخواهد با دولتی دیگر روابط بهتری داشته باشد، به خود آنها مربوط است ؛ بغداد هم ، آن گونه که "مصطفی الکاظمی" گفته، تمایل دارد روابط خود با واشنگتن رو تقویت کند و ایراد و انتقادی از این بابت وارد نیست.
نخست وزیر عراق اما ، علت اراده دولتش برای تقویت رابطه با کاخ سفید را "کمک آمریکا به عراق در شکست داعش" عنوان کرده است؛ این دقیقاً تحریف تاریخی است که چند صباحی بیشتر از آن نگذشته است.

چند کلمه با نخست وزیر عراق: اگر ایران نبود، الان به جای شما، ابوبکر بغدادی حکومت می کرد/ قدر شناس باشید

جناب آقای الکاظمی!

سفر آمریکا خوش بگذرد! ولی توصیه می کنیم برای خوشامد ترامپ و امثال او، واقعیت ها را قلب نکنید. ادعاهای ایران را هم نشنیده بگیرید و به همان منابع عراقی بسنده کنید که گزارش های متعددی دارند مبنی بر این که آمریکایی ها بارها و بارها به کمک نیروهای داعش شتافته و حتی برای محاصره شدگان آنها، از طریق هواپیما، مهمات، سلاح و غذا و دارو ارسال کرده اند.
از مسوولان استخبارات خودتان بپرسید که هلی کوپترهای آمریکایی چند بار نیروهای داعش را به مناطق مورد نظر منتقل کرده اند؟
حتی برخی اسرای داعشی که توسط نیروهای عراقی دستگیر شده بودند نیز در بازجویی ها، اذعان داشته اند که از کمک های آمریکایی ها بهره می بردند.

در واقع، آمریکا در عراق - و سوریه - از داعش به عنوان مهره نظامی و سیاسی برای ایجاد توازن مطلوب خود استفاده می کرد؛ هر جا لازم می دانست داعشی ها را دم توپ می بست و هر گاه نیاز بود، برای آنها از زمین و آسمان مهمات و ملزومات می فرستاد.

نخست وزیر محترم عراق!

از لطایف روزگار است که خود دونالد ترامپ می گوید که داعش ساخته و پرداخته دولت آمریکاست و اوباما و هیلاری کلینتون آن را درست کردند ولی شما به همان ترامپ می گویید آمریکا به ما کمک کرد تا داعش را شکست دهیم!
احتمالاً وقتی این حرف را در کاخ سفید به رئیس جمهور آمریکا گفته اید، کلی در دلش خندیده است!

چند کلمه با نخست وزیر عراق: اگر ایران نبود، الان به جای شما، ابوبکر بغدادی حکومت می کرد/ قدر شناس باشید
آقای نخست وزیر!

همه یادشان می آید و بعید است شما هم فراموش کرده باشید: داعش تقریباً نیمی از کشورتان را گرفته بود و همه تان از سقوط بغداد می ترسیدید. نه ارتش منسجمی داشتید و نه نیروی مردمی قابل اتکایی. درست در زمانی که ابوبکر بغدادی به عنوان خلیفه مسلمین در مسجد جامع موصل خطبه می خواند و داعشی ها در سودای اقامه نماز جمعه در بغداد بودند، این نیروهای ایرانی بودند که به کمک تان آمدند و تمام توش توان شان را در خدمت عراق گذاشتند تا غریبه ها نتوانند خانه همسایه را ویران کنند. این سپاه ایران بود که دوشادوش ارتش و نیروهای مردمی عراق با داعشی ها جنگید و برای آزادسازی وجب به وجب خاک عراق، شهید داد. آیا جز این است؟!

چند کلمه با نخست وزیر عراق: اگر ایران نبود، الان به جای شما، ابوبکر بغدادی حکومت می کرد/ قدر شناس باشید
آقای مصطفی الکالظمی!

دنیا می داند که بزرگ ترین سردار ضد داعش، کسی نبود جز شهید قاسم سلیمانی. او بود که نامش لرزه بر تن داعشی ها می انداخت و راهبردها و تاکتیک های بی نظیر آن نابغه نظامی بود که کشورتان را از دست داعش نجات داد.
اگر قاسم سلیمانی و همرزمانش نبودند، الان در بغداد، نه نخست وزیری به نام مصطفی کاظمی که خلیفه ای به اسم ابوبکر البغدادی حکومت می کرد.

شگفت آور است که شما از قاتل شهید سلیمانی به عنوان کسی یاد می کنید که در شکست داعش کمک تان کرده است! ترامپ همان کسی است که بعد از ترور شهید قاسم سلیمانی اذعان کرد که شخصاً دستور شلیک به او را صادر کرده است. 
به راستی آمریکا چطور در شکست داعش مشارکت داشت که ضد داعشی ترین فرد نظامی جهان را در کشور شما و در حالی که مهمان رسمی شما بود، ترور کرد؟

چند کلمه با نخست وزیر عراق: اگر ایران نبود، الان به جای شما، ابوبکر بغدادی حکومت می کرد/ قدر شناس باشید
جناب نخست وزیر!

به عنوان نخست وزیر کشوری مستقل حق دارید با آمریکا یا هر کشور دیگری که می خواهید هر گونه رابطه ای داشته باشید؛ از اماراتی که با اسرائیل رابطه برقرار کرد که بدتر نمی شوید. اما حق ندارید واقعیت ها را تحریف کنید و بعد از جانفشانی ایرانی ها برای نجات عراق از دست داعش، افاضه کنید که امریکا به شما در شکست داعش کمک کرد. 
یادتان باشد که اکنون، بین ایران و عراق، چیزی فراتر از حق همسایگی و نان و نمک وجود دارد و آن حق خون هایی است که ایرانی ها بدون هیچ چشمداشتی برای کمک به همسایه شان نثار کردند. این حق را زیر پا نگذارید و قدر شناس باشید.
نظرات بینندگان